• 1
  • 2
2021-12-08, 16:14
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Hej!
Om du skulle spela in datorskärmen (audio/video), men inte med datorn, hur skulle du göra då?
Har testat screenrecord massvis med gånger och det blir aldrig bra.
Funderar på videokamera riktad mot skärmen eller annan lösning.
Citera
2021-12-08, 16:46
Medlem
qvarne2s avatar
När jag var liten (cirka 11 år) Så spelade jag in porrfilmer från datorskärmen med min 1.5MP sony ericsson mobilkamera. Det blev jävligt bra måste jag säga. Satt sedan och spelade skinnflöjt till dessa i mitt rum.
Citera
2021-12-08, 17:03
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qvarne2
När jag var liten (cirka 11 år) Så spelade jag in porrfilmer från datorskärmen med min 1.5MP sony ericsson mobilkamera. Det blev jävligt bra måste jag säga. Satt sedan och spelade skinnflöjt till dessa i mitt rum.

lol
Citera
2021-12-08, 17:18
Medlem
SarkastiskSympatis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewInGothenburg
Hej!
Om du skulle spela in datorskärmen (audio/video), men inte med datorn, hur skulle du göra då?
Har testat screenrecord massvis med gånger och det blir aldrig bra.
Funderar på videokamera riktad mot skärmen eller annan lösning.

I vilket syfte och vad menar du med att en screen recorder inte blir bra?

För enklare skol/jobb grejor så kan man använda t ex SnagIT

För gaming så fungerar Nvidia Share om man kör ett RTX-kort.

Annars så kan man använda en videokamera. Det är så filmer rippas innan riktig release men det blir sällan bra.
Citera
2021-12-08, 17:23
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SarkastiskSympati
I vilket syfte och vad menar du med att en screen recorder inte blir bra?

För enklare skol/jobb grejor så kan man använda t ex SnagIT

För gaming så fungerar Nvidia Share om man kör ett RTX-kort.

Annars så kan man använda en videokamera. Det är så filmer rippas innan riktig release men det blir sällan bra.

Ingen mjukvara på någon hårdvara jag testat har fungerat för att kunna spela in material med mjukvara på den enhet som det spelas upp så det blir bra. Phew lång mening. Alltså det blir aldrig en bra inspelning. Glapp mellan ljud och bild osv. Nu har jag bara en chromebook så den har verkligen inte kraften till det.
Har testat SnagIt. Grövre stationär fixar säkert det, men det har jag inte.
Citera
2021-12-08, 17:29
Medlem
Citat:
Ingen mjukvara på någon hårdvara jag testat har fungerat för att kunna spela in material med mjukvara på den enhet som det spelas upp så det blir bra. Phew lång mening. Alltså det blir aldrig en bra inspelning. Glapp mellan ljud och bild osv. Nu har jag bara en chromebook så den har verkligen inte kraften till det.
Har testat SnagIt. Grövre stationär fixar säkert det, men det har jag inte.

Bandicam var annars ett vanligt alternativ förr i tiden när maskinerna inte var lika kraftiga, vet ej hur det har utvecklats dock. Men eftersom att du har en Chromebook så blir jag förvånad om du får till en bra inspelning. Kamera-alternativet kommer troligtvis att vara ett bättre alternativ, iaf för videon, sen kan man köra en inspelning på endast ljudspåret för att garantera OK ljud. Kruxet är dock att du måste lägga ihop båda spåren och exportera som .mp4 eller valfritt format, och det blir lättare sagt än gjort om du endast har en Chromebook.
Citera
2021-12-08, 17:31
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Citat:
Bandicam var annars ett vanligt alternativ förr i tiden när maskinerna inte var lika kraftiga, vet ej hur det har utvecklats dock. Men eftersom att du har en Chromebook så blir jag förvånad om du får till en bra inspelning. Kamera-alternativet kommer troligtvis att vara ett bättre alternativ, iaf för videon, sen kan man köra en inspelning på endast ljudspåret för att garantera OK ljud. Kruxet är dock att du måste lägga ihop båda spåren och exportera som .mp4 eller valfritt format, och det blir lättare sagt än gjort om du endast har en Chromebook.

Alltså det räcker att ljud och bild är i synk och och att det inte hackar. Tror jag kommer köra på något externt. Orkar inte hålla på och merga filer osv.

Tänkte mest om någon visste om det fanns något bättre förslag som jag inte kände till.
Citera
2021-12-08, 17:36
Medlem
Citat:
Alltså det räcker att ljud och bild är i synk och och att det inte hackar. Tror jag kommer köra på något externt. Orkar inte hålla på och merga filer osv.

Tänkte mest om någon visste om det fanns något bättre förslag som jag inte kände till.

Hehe du skulle kunna rita av en scen i taget och göra en flip book, se https://en.wikipedia.org/wiki/Flip_book och sedan spela in dig själv när du läser upp vad som sägs.

Det finns inga andra alternativ än mjukvara och hårdvara. Man kan använda ett capture card, oftast sitter det inne i en annan maskin vars syfte är att spela in/streama det som visas på andra datorn, eller ett externt men oavsett blir det en kostnad.
Citera
2021-12-08, 17:39
Medlem
Vad ska du spela in? En serie/filmstream eller annat via en webbläsare? Zoom/Teams?
Citera
2021-12-08, 17:39
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Citat:
Hehe du skulle kunna rita av en scen i taget och göra en flip book, se https://en.wikipedia.org/wiki/Flip_book och sedan spela in dig själv när du läser upp vad som sägs.

Det finns inga andra alternativ än mjukvara och hårdvara. Man kan använda ett capture card, oftast sitter det inne i en annan maskin vars syfte är att spela in/streama det som visas på andra datorn, eller ett externt men oavsett blir det en kostnad.

Med andra alternativ menade jag andra än mjukvara/hårdvara (datorn som spelar upp videon) eller något som riktas mot skärmen.
Citera
2021-12-08, 17:41
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastanjfolie
Vad ska du spela in? En serie/filmstream eller annat via en webbläsare? Zoom/Teams?

Några videor. (Nej, inte porr). Varför skulle jag det...Knappast svåråtkomligt för de som är intresserade.
Citera
2021-12-08, 17:42
Medlem
Dofternas avatar
Super-VHS eller Hi8 borde fixa biffen om inte mobilen gör det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in