Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Wadd
Är ett bråk mellan Mellberg & Ljungberg mitt under VM av allmänintresse
Något som är intressant är varför Per Zetterberg aldrig fick spela i landslaget trots att han borde platsat. Att två dåliga förlorare har en hetsig ordväxling efter en dålig match är standard. Tycker snarare att det är ett friskhetstecken att man blir upprörd när man förlorar, gudarna ska veta hur mycket jag skäller på mina lagkamrater när vi spelar dåligt. Är vi oense för det? Aldrig.
Citat:
Ursprungligen postat av _Spirou_
Menar du att man ska granska från ett perspektiv? Bara skriva om det som är "glada" nyheter eller som gagnar ett syfte?
Bevakningen av VM ska givetvis omfatta att spelarna i landslaget grälar och bråkar både under och efter match. Dessutom finns det allmänreportar som bevakar den "icke sportsliga" delen.
Jag tycker bevakningen är riktigt bra hos både AB och Expressen. Så är jag iofs fotbollsintresserad oxå.
Dessutom är väl laguttagning något som verkligen engagerar alla. Sitter vi inte alla på den bästa startelvan?
Pressen ska inte gå landslagets uppdrag. Å andra sidan ska pressen vara folkets insyn i laget - inte lagets fiende. Jag får intrycket av att landslagets största motståndare inte är lagen i gruppen, utan pressen. Säg inget tvetydigt eller för frispråkigt, då hamnar du på löpsedeln tillsammans med "KRISEN I SVENSKA LANDSLAGET".
Anders Svensson vs Kim Källström är en intressant fråga, men varför försöka skapa splittring i laget genom att fråga spelarna vem de tycker ska spela? Det är tränaren som tar ut laget, och som spelare diskuterar man inte det med utomstående - särskilt inte pressen.
Jag förstår verkligen varför spelare slutar prata med pressen när de skriver sådana artiklar som de gör ibland. Sådana som gör en höna av en fjäder, vrider mina ord till att passa deras story, letar efter minsta uttalande att hårdvinkla.