2006-10-13, 23:38
  #829
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skoula
De matcher som jag sett hittills har varit underhållande. New Jersey-Toronto i natt var bra, speciellt i overtime, vilket är ovanligt för att vara New Jersey.
Du vill väl inte ha tillbaka den fruktansvärt trista hockeyn som spelades från slutet på 90-talet till innan lockouten?!
Dom flesta matcherna jag sett har varit ett konstant power play utan någon som helst tillstymmelse till fysiskt spel. Vissa lag var fruktansvärt tråkiga innan lockouten (läs New Jersey och Detroit t ex) men överlag var det bättre. Devils har skärpt till sig ordentligt, mycket genom att dom plockade upp Janssen i laget, en riktig spark-plugg! Hoppas innerligt att det inte håller. Tyvärr smittar det ju av sig på alla ligor under NHL vilket har gjort både AHL och UHL i princip likadant
Blir live LNAH för mig i november istället
Citera
2006-10-14, 09:52
  #830
Medlem
Cracker-Jack...s avatar
Detroit - Buf inatt.

Lidström är så otroligt dominant, får allting att se så enkelt ut. Motståndarna försökte inte ens att komma förbi Lidström, utan passade antingen pucken innan de stötta på honom, eller slog ner den långt ner i zonen.

Hans positionsspel är det bästa jag sett, i någon sport. Fortfarande bäst i världen, trots att poängen inte trillar in som de gjort innan.
Citera
2006-10-14, 10:08
  #831
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cracker-Jack...
Detroit - Buf inatt.

Lidström är så otroligt dominant, får allting att se så enkelt ut. Motståndarna försökte inte ens att komma förbi Lidström, utan passade antingen pucken innan de stötta på honom, eller slog ner den långt ner i zonen.

Hans positionsspel är det bästa jag sett, i någon sport. Fortfarande bäst i världen, trots att poängen inte trillar in som de gjort innan.


Öh, han snittar ju över 1 poäng per match hitills.
Citera
2006-10-14, 10:20
  #832
Medlem
Cracker-Jack...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meanmachine
Öh, han snittar ju över 1 poäng per match hitills.



Vad jag menar är att han får kämpa mer för sina poäng nu än tidigare, iomed att killar som Fedorov, Larionov,Yzerman, Kozlov & Shanahan inte är där & sprätter upp hans passingar i nättaket
Citera
2006-10-14, 11:38
  #833
Medlem
Såg Vancouver-San José i morse. Vancouver har bara en kedja som kan producera, och det är IKEA-kedjan med Sedinarna och Näslund. Det håller inte.
Vancouver måste också vara ligans tråkigaste lag att titta på. Tre mindre begåvade kedjor och inga "roliga" offensiva backar, vilket man hade förr i Jovanovski och Sopel. Hoppas Canal+ inte sänder dem mer.
Citera
2006-10-14, 12:25
  #834
Medlem
Buffalo!!

4 Vinster och alla på straffar! haha
Citera
2006-10-14, 12:32
  #835
Medlem
Punchlines avatar
Jag ser ljuset i slutet av tunneln.

Detroit har en fighter. Brad Norton har släppt handskarna fler gånger den här säsongen än hela Detroit gjort på 4-5 år. Han är ingen Kocur eller Probert men han står upp. Jag gillar det.
Citera
2006-10-14, 12:39
  #836
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punchline
Jag ser ljuset i slutet av tunneln.

Detroit har en fighter. Brad Norton har släppt handskarna fler gånger den här säsongen än hela Detroit gjort på 4-5 år. Han är ingen Kocur eller Probert men han står upp. Jag gillar det.

Word!!

Detta är också orsaken till att Lilja inte spelar tror jag. Man behövde en fighter eftersom man har 5 backar i övrigt som klarar både det offensiva och defensiva spelet så tror jag att man "offrade" den defensive Lilja som spelade bra förra säsongen men inte var den där tuffingen som laget behöver.
Citera
2006-10-14, 13:05
  #837
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punchline
Jag ser ljuset i slutet av tunneln.

Detroit har en fighter. Brad Norton har släppt handskarna fler gånger den här säsongen än hela Detroit gjort på 4-5 år. Han är ingen Kocur eller Probert men han står upp. Jag gillar det.
Absolut, Norton kan nog klättra upp bland top 10 i år. Grymt att han går med Peters. Inom divisionen finns ju killar som Reed Low, Darcy Hordichuk och Jody Shelly så Norton kommer förhoppningsvis kasta handskarna fler gånger i år. Förra säsongen var han ju signad i Ottawas organisation men platsade knappt i AHL. Pittsburgh har en liknande back i Matt Carkner som jag hoppas dom plockar upp snart.

Edit: se och njut http://www.slyescombatsdhockey.com/combats.htm
Citera
2006-10-14, 14:08
  #838
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Word!!

Detta är också orsaken till att Lilja inte spelar tror jag. Man behövde en fighter eftersom man har 5 backar i övrigt som klarar både det offensiva och defensiva spelet så tror jag att man "offrade" den defensive Lilja som spelade bra förra säsongen men inte var den där tuffingen som laget behöver.

Lilja spelar inte för att han sög balle och skämde ut sig i slutspelet. Hoppas dom tradar honom åt helvete.
Citera
2006-10-14, 14:27
  #839
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proffsen
Buffalo!!

4 Vinster och alla på straffar! haha
3 vinster på straffar. 1 efter full tid.
Citera
2006-10-14, 14:43
  #840
Medlem
Glockenspiels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KateH
Lilja spelar inte för att han sög balle och skämde ut sig i slutspelet. Hoppas dom tradar honom åt helvete.

Men, sög inte alla i Detroit balle i slutspelet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in