Citat:
Ursprungligen postat av knotgubben
AB gör ju en jättegrej av att så många svenskar blir nerskickade till farmarligan men vafan ska kreti och pleti åka över så är det ju inte så konstigt. Var det 60 svenskar innan säsonsstart?
Läser aldrig skräpet men det kan jag tänka mig att dom gör. Förstår inte riktigt heller problemet. Spelskickligheten hos spelarna ligger väl något under NHL men samtidigt över elitserien. Tempot är ofta mycket bra men det mest positiva är ju att lagen består av unga och hungriga spelare som kämpar för en plats i nhl.
Vanliga klyschan är väl oftast att det är en gärdsgårdsliga fylld med goons vilket är rent skitsnack, det kastas handskar betydligt oftare i NHL och det är i mina ögon endast positivt. Visar på ett mer känsloladdat spel, däremot går det ju inte att jämföra med t ex. LNAH eller LHSPAA uppe i Quebec...
Bara jag som tycker det var märkligt att inte kommentatorerna nämnde en enda gång att Joel är Henkes brorsa?