2006-10-02, 10:42
  #685
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nanteq
Har precis sett Hagos och Joel L. i Iowa slå Omaha i deras sista försäsongsmatch. Joel hade enormt mycket speltid och gjorde det viktiga 2-1 målet. Även Hagos spelade bra men gick poänglös. Fortsätter de på samma sätt under säsongen har de alla chanser i världen att bli uppkallade.


Jag har aldrig sett Hagos spela. Vad har han för spelstil? Joel vet jag är en riktigt bra fysisk spelare. Borde passa mkt bra i NHL
Citera
2006-10-02, 10:47
  #686
Medlem
Cracker-Jack...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanchez
Jag har aldrig sett Hagos spela. Vad har han för spelstil? Joel vet jag är en riktigt bra fysisk spelare. Borde passa mkt bra i NHL


Jag har alltid tyckt att Hagos var ganska lik en kombo av Hedström & Sundström, i sin spelstil...
Citera
2006-10-02, 11:19
  #687
Medlem
knotgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cracker-Jack...
Jag har alltid tyckt att Hagos var ganska lik en kombo av Hedström & Sundström, i sin spelstil...

Frågan är om han inte är lite för vek för NHL. Han är ju en riktigt bra tvåvägscenter men har väl inget fantastiskt spelsinne eller några överdrivet bra offensiva egenskaper heller.

AB gör ju en jättegrej av att så många svenskar blir nerskickade till farmarligan men vafan ska kreti och pleti åka över så är det ju inte så konstigt. Var det 60 svenskar innan säsonsstart?
Citera
2006-10-02, 11:47
  #688
Medlem
Cracker-Jack...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knotgubben
Frågan är om han inte är lite för vek för NHL. Han är ju en riktigt bra tvåvägscenter men har väl inget fantastiskt spelsinne eller några överdrivet bra offensiva egenskaper heller.

AB gör ju en jättegrej av att så många svenskar blir nerskickade till farmarligan men vafan ska kreti och pleti åka över så är det ju inte så konstigt. Var det 60 svenskar innan säsonsstart?


Han var väldigt stark i ES & landslaget innan han hoppade över pölen, men jag antar att det är lite tuffare i NHL.

Daniel Alfredsson var ingen stjärna när han tog en chans & flög över, men han är troligtvis den ende elitseriespelaren som blivit en stjärna där, utan att ha varit det här först. Tvärt om så finns det många ES-stjärnor som totalfloppat i NHL.
Citera
2006-10-02, 13:03
  #689
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knotgubben
AB gör ju en jättegrej av att så många svenskar blir nerskickade till farmarligan men vafan ska kreti och pleti åka över så är det ju inte så konstigt. Var det 60 svenskar innan säsonsstart?
Läser aldrig skräpet men det kan jag tänka mig att dom gör. Förstår inte riktigt heller problemet. Spelskickligheten hos spelarna ligger väl något under NHL men samtidigt över elitserien. Tempot är ofta mycket bra men det mest positiva är ju att lagen består av unga och hungriga spelare som kämpar för en plats i nhl.
Vanliga klyschan är väl oftast att det är en gärdsgårdsliga fylld med goons vilket är rent skitsnack, det kastas handskar betydligt oftare i NHL och det är i mina ögon endast positivt. Visar på ett mer känsloladdat spel, däremot går det ju inte att jämföra med t ex. LNAH eller LHSPAA uppe i Quebec...

Bara jag som tycker det var märkligt att inte kommentatorerna nämnde en enda gång att Joel är Henkes brorsa?
Citera
2006-10-02, 14:58
  #690
Medlem
Cracker-Jack...s avatar
Hur såg ni den matchen?
Citera
2006-10-02, 15:06
  #691
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cracker-Jack...
Hur såg ni den matchen?
Samtliga AHL, ECHL och UHL matcher sänds via B2 networks. Kan få tillgång via ligornas hemsidor. Vissa sänds även på lokala tv-stationer så det finns hopp om att de kan visas på streamtv också.
Citera
2006-10-02, 16:28
  #692
Medlem
Cracker-Jack...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nanteq
Samtliga AHL, ECHL och UHL matcher sänds via B2 networks. Kan få tillgång via ligornas hemsidor. Vissa sänds även på lokala tv-stationer så det finns hopp om att de kan visas på streamtv också.


Hmm...tack för tipset, men vad jag kunde förstå så kostar det pengar?
Citera
2006-10-02, 16:39
  #693
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cracker-Jack...
Hmm...tack för tipset, men vad jag kunde förstå så kostar det pengar?
Tyvärr så gör det ju det...
Citera
2006-10-02, 21:58
  #694
Medlem
hur går det med sändingarna och canal plus?

Det börjar ju på onsdag för fan..
Citera
2006-10-02, 22:02
  #695
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taags
hur går det med sändingarna och canal plus?

Det börjar ju på onsdag för fan..

Hörde om någon som mailat dem och frågat precis i dagarna. Canal+ svarade att NHL skulle sändas hos dem men gav inga fler detaljer.
Citera
2006-10-03, 12:06
  #696
Medlem
Jag ringde Canal+ idag och allt dom hade att säga var att dom förhandlar.
Förra säsongen blev ju avtalet klart 1 dag innan NHL skulle starta.
Så vi får hoppas att det blir klart snart, vill ju se Foppa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in