2006-08-12, 14:07
  #361
Medlem
Resolutions avatar
Pittsburgh Penguins

Recchi-Crosby-Armstrong
Ekman-Christensen-Malone
LeClair-Moore-Ruutu
Petrovicky-Talbot-Pivko

Gonchar-Eaton
Whitney-Orpik
Welch-Melichar

Marc-Andre Fleury
Jocelyn Thiabult
Citera
2006-08-12, 16:58
  #362
Medlem
Resolutions avatar
Tja gubbar.

Postat på Penguins Messageboard :

Citat:
http://sport.gazeta.ru/sport/lenta/index.shtml?734368#734368



This translation is thanks to Sergie on the LEts go pens message board:

"Evgeni Malkin has gone AWOL from Metallurg. As a source at the club told a gazeta.ru reporter, the forward, who came to Finland with his team to hold a training camp has left the team on Saturday with his personal belongings and travel documents. His whereabouts are unknown."
Citera
2006-08-12, 17:02
  #363
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resolution
Tja gubbar.

Postat på Penguins Messageboard :

Hehe. Då poppar han snart upp i Pittsburgh, med andra ord...
Citera
2006-08-12, 18:15
  #364
Medlem
Resolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Hehe. Då poppar han snart upp i Pittsburgh, med andra ord...
Det tvivlar jag på men allt verkar så jävla förvirrande...
Citera
2006-08-12, 22:01
  #365
Medlem
xploddans avatar
Det är nu bekräftat av sovsport.ru.
http://www.sovsport.ru/news/default.asp?id=232640

Jag hoppas innerligt att detta är sant. Trodde aldrig att ett sommaruppehåll kunde vara lika intressant som en säsong. Men detta slår ju allt. Vilken jävla dramatik, först vill inte Ryssland skriva på transferavtalet, sedan säger Malkin att han ska använda två veckors-varseln, 2 dagar senare skriver han på ett ettårskontrakt för Metallurg som gäller istället för de två år han hade kvar, sedan så åker laget till Finland och Malkin gör en Fedorov. Han är ju redan en legend.

Edit: Nu skriver TSN om det också.
http://tsn.ca/nhl/news_story/?ID=174058&hubname=nhl
Citat:
Where's Malkin?
Report: Malkin leaves Russian club

It appears the future of Evgeni Malkin has taken another bizarre twist.

According to Russian news agency Itar-Tass, Malkin has left his Russian club Metallurg Magnitogorsk during training camp in Finland.

Malkin, who was drafted by the Pittsburgh Penguins second overall in 2004 behind Alexander Ovechkin, reportedly disappeared, taking his belongings and passport with him. Earlier this week, the Russian star reworked his two-year contract with Metallurg Magnitogorsk and agreed to a new one-year deal.

Malkin has made no secret of his wishes to play with the Penguins in the National Hockey League. But the Russian Ice Hockey Federation has yet to sign a transfer deal with the NHL and Malkin has found himself in the middle of the impasse.

The previous transfer agreement would have seen Metallurg Magnitogorsk receive just $200,000 in exchange for Malkin.
Citera
2006-08-12, 22:06
  #366
Medlem
Resolutions avatar
Ren jävla cirkus...men rätt underhållande att följa! . Hoppas bara att allting slutar som vi vill att det ska sluta.
Citera
2006-08-13, 00:33
  #367
Medlem
Haecceitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xploddan
Det är nu bekräftat av sovsport.ru.
http://www.sovsport.ru/news/default.asp?id=232640

Jag hoppas innerligt att detta är sant. Trodde aldrig att ett sommaruppehåll kunde vara lika intressant som en säsong. Men detta slår ju allt. Vilken jävla dramatik, först vill inte Ryssland skriva på transferavtalet, sedan säger Malkin att han ska använda två veckors-varseln, 2 dagar senare skriver han på ett ettårskontrakt för Metallurg som gäller istället för de två år han hade kvar, sedan så åker laget till Finland och Malkin gör en Fedorov. Han är ju redan en legend.

Edit: Nu skriver TSN om det också.
http://tsn.ca/nhl/news_story/?ID=174058&hubname=nhl

Frågan är ju vad Metallurg kan göra åt att han sticker? Banna honom från framtida spel i klubben lär ju inte vara lönt.
Men det blir helt j-vla kung OM han spelar i penguins till hösten.
Citera
2006-08-13, 11:46
  #368
Medlem
xploddans avatar
Mer Malkin:
Citat:
Ursprungligen postat av em1ss på HFboards
New info from Lets Go Pens site regarding Fox Sports News brief,

Guiner:

They talked on phone with Sergei Balashov of Russia hockey digest. Kinda hard to understand but these are a few points

- should be in NA very soon
- something about voiding his contract but not being able to return to russia until he is 27
- he had to wait for right opportunity to leave, didn't want to leave directly from russia due to fear of being drafted into russian army or other government obstacles.
Enligt en annan medlem på HFBoards så är 27 åldern då man inte kan bli inkallad till militär tjänstgöring längre. Så man får väl anta nu att Metallurg hotade med att sätta honom i tjänstgöring och därmed hålla kvar honom i 2 år om han inte skrev under detta ettårskontrakt, så Malkin spelade med och flydde sedan när han var i Finland eftersom att man inte kan bli inkallad om man är på utländsk mark.

Det som krävs nu är att Malkin kan bevisa för en domstol i USA att han skrev på kontraktet motvilligt för att det ska kunna bli underkänt så att han kan skriva på ett nytt kontrakt med Pittsburgh.
Citera
2006-08-13, 11:51
  #369
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xploddan
Det som krävs nu är att Malkin kan bevisa för en domstol i USA att han skrev på kontraktet motvilligt för att det ska kunna bli underkänt så att han kan skriva på ett nytt kontrakt med Pittsburgh.

Då kan man ju fråga sig vad som händer om han inte får skriva kontrakt med Pittsburgh. Teoretiskt sett så borde han då ses som arbetslös och skickas tillbaka till Ryssland och militärtjänstgöring.
Citera
2006-08-13, 14:29
  #370
Medlem
dyngapas avatar
.

Citat:
Ursprungligen postat av Jenic
Tycker det ska bli riktigt intressant och se vad som händer med Kings denna säsongen, dom har ju signat fd Colorado/Vancover coachen Marc Crawford (stavning?) som deklarera direkt att han gillade kreativa spelare. Sånna finns det ju ej för många av i dagens Kings...

Sen är det för mig en gåta varför folk blir som frågetecken när så många svenskar lämnar elitserien. Me dagens NHL tak och lönerna här i landet, jämfört me tyskland, ryssland och schweiz så e ju fan svenska spelare nästan gratis. Om man sen lägger till deras kvalité...
rätt stavat. Marc C är en favvo. han ser nog till att få några av dem han vill under säsongen ( jag har dock ingen koll på NHL's trade deadlines under någon av säsongerna) Han är riktigt kool.

Europas bästa lirare med finnarnas och tjeckernas, dem har bättre betalt. Men jag tröttnar lite på deras ligor efter ett par matcher. ES är äckligt bra med tanke på vilket litet land Sverige. ( Det gäller inte bara Hockey) Jag Tycker dock det skulle bli hårdare tag i ES ( elitserien) mindre smånyp och kalla varandra tjockis. mer dundrande fettacklingar så det bara smäller in i helevetet .
Citera
2006-08-13, 14:32
  #371
Medlem
dyngapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Ska bli kul att se om han börjar skrika åt målvakterna där också.
Fattar ärligt talat inte vad han ska där och göra, just hans spelartyp
saknas ju inte direkt i NHL. Nja, vette fan om han tar en plats.

Sådana som Ledin behövs i ES, 70% av ES spelarna är lite doldisar.
Citera
2006-08-13, 15:29
  #372
Medlem
Haecceitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Då kan man ju fråga sig vad som händer om han inte får skriva kontrakt med Pittsburgh. Teoretiskt sett så borde han då ses som arbetslös och skickas tillbaka till Ryssland och militärtjänstgöring.
Men vilken otroligt MOTIVERAD spelare han skulle vara... Fan om det där landet kunde sluta bete sig så j-vla diktatoriskt hela tiden. Bara piska, ingen morot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in