Det är nu bekräftat av sovsport.ru.
http://www.sovsport.ru/news/default.asp?id=232640
Jag hoppas innerligt att detta är sant. Trodde aldrig att ett sommaruppehåll kunde vara lika intressant som en säsong. Men detta slår ju allt. Vilken jävla dramatik, först vill inte Ryssland skriva på transferavtalet, sedan säger Malkin att han ska använda två veckors-varseln, 2 dagar senare skriver han på ett ettårskontrakt för Metallurg som gäller istället för de två år han hade kvar, sedan så åker laget till Finland och Malkin gör en Fedorov. Han är ju redan en legend.
Edit: Nu skriver TSN om det också.
http://tsn.ca/nhl/news_story/?ID=174058&hubname=nhl
Citat:
Where's Malkin?
Report: Malkin leaves Russian club
It appears the future of Evgeni Malkin has taken another bizarre twist.
According to Russian news agency Itar-Tass, Malkin has left his Russian club Metallurg Magnitogorsk during training camp in Finland.
Malkin, who was drafted by the Pittsburgh Penguins second overall in 2004 behind Alexander Ovechkin, reportedly disappeared, taking his belongings and passport with him. Earlier this week, the Russian star reworked his two-year contract with Metallurg Magnitogorsk and agreed to a new one-year deal.
Malkin has made no secret of his wishes to play with the Penguins in the National Hockey League. But the Russian Ice Hockey Federation has yet to sign a transfer deal with the NHL and Malkin has found himself in the middle of the impasse.
The previous transfer agreement would have seen Metallurg Magnitogorsk receive just $200,000 in exchange for Malkin.