2007-05-21, 00:31
  #2845
Medlem
donitsis avatar
Hehe.. Idag var det ju Giguere som höll Anaheim kvar i matchen, dom har spelat ganska dåligt de två senaste matcherna.. Man får hoppas att dom avgör hemma nästa match
Citera
2007-05-21, 00:54
  #2846
Medlem
camejos avatar
HAHA, så jävla ääääääääääääääägd! Najs one Selle.
Citera
2007-05-21, 01:20
  #2847
Medlem
Jag fattar ärligt talat inte vad domarna höll på med, både i dag och igår. Mängder med märkliga utvisningar, ta bara den på Datsjuk. Vad tog han den på? En interference? Ankan märkte väl knappt att Datsjuk var på honom. För att inte tala om domarna igår, de märkliga utvisningarna regnade över främst Ottawa.

Nåväl, bara att bryta ihop och komma igen, även om det ser märkt ut för Red Wings.
Citera
2007-05-21, 01:24
  #2848
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbstnebel
Jag fattar ärligt talat inte vad domarna höll på med, både i dag och igår. Mängder med märkliga utvisningar, ta bara den på Datsjuk. Vad tog han den på? En interference? Ankan märkte väl knappt att Datsjuk var på honom. För att inte tala om domarna igår, de märkliga utvisningarna regnade över främst Ottawa.

Nåväl, bara att bryta ihop och komma igen, även om det ser märkt ut för Red Wings.
Var iallafall skönt att se att NBC skällde ut domarna rejält efter under matchen igår. Ibland blir man helt tokig på att de ska försöka vara så snälla mot domarna hela tiden.
Citera
2007-05-21, 07:59
  #2849
Medlem
edlunns avatar
Tv-kanalen? Varför? Vad har dom med det att göra?

Tycker som några ovan att det kommer mycket märkliga utvisningar.
Satt förvirrad ett flertal gånger igår. Men är oerhört glad över att Ducks lyckades vända trots att det såg väldigt mörkt ut.

Nu vinner Ducks hemma sen i final! =)
Citera
2007-05-21, 09:47
  #2850
Medlem
Punchlines avatar
Jag förstår fortfarande inte....

Domarna i den här matchen var värdelösa. Jag brukar inte vara den som skyller på domare men de vann matchen åt Anaheim. Utvisningen på Datsyuk var lika värdelös som O'Donnells "tripping" på Samuelsson. Och det var inga nybörjare som dömde: Don Koharski och Paul Devorski.

Jag förstår inte heller vad Detroit håller på med. De dominerar matchen men kan ändå inte avgöra. 37-26 i skott och bara ett mål. Det fungerar inte. Och när det väl gäller så är det oflyt. Två stoplskott och ett skitmål som studsar på Lidströms klubba och över Hasek. Otur och ineffektivitet är inte en bra blandning.

Hoppas Detroit vänder det här. Det som talar för det är att 80% av spelarna har varit med om detta så många gånger redan.
Citera
2007-05-21, 12:20
  #2851
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punchline
Jag förstår fortfarande inte....

Domarna i den här matchen var värdelösa. Jag brukar inte vara den som skyller på domare men de vann matchen åt Anaheim. Utvisningen på Datsyuk var lika värdelös som O'Donnells "tripping" på Samuelsson. Och det var inga nybörjare som dömde: Don Koharski och Paul Devorski.

..men.. förstår ni verkligen inte?
svensk kapten i både Detroit och Ottawa.. och ottawa är redan klara, det är klart domarna inte vill att det ska vara 100% säkert att en svensk kapten lyfter bucklan
Citera
2007-05-21, 12:37
  #2852
Medlem
Wake333s avatar
Bara instämma att de var några tveksamma domslut igår. Spec. Datsyuks utvisning som också kom i ett prekärt läge för Red Wings.

Lider med Red Wings. Visst, de var ineffektiva och Giguere var väldigt bra men känns ändå snopet att de inte kunde vinna.

De två senaste matcherna har de varit mycket bättre. Men lik förbaskat har Ducks vunnit.

Men får hålla med Ankan där också, ju längre matcher går och ett lag med stort spelövertag inte lyckas göra mål så känns det mer och mer som de andra laget kommer vinna.

Efter kvitteringen hade ju tveklöst Ducks de mentala övertaget inför OT. Synd bara att de ska avgöras på en sådan tavla.

Bara hoppas Red Wings kan fortsätta spela bra och även börja göra mål. Chansen finns fortfarande även om läget är försämrat.

Lidas mot Alfie vore ju bra coolt.
Citera
2007-05-21, 12:46
  #2853
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edlunn
Tv-kanalen? Varför? Vad har dom med det att göra?
Nu menade jag inte tv-kanalen utan studion där Hull och co sitter.
Citera
2007-05-21, 15:16
  #2854
Medlem
edlunns avatar
Okej då är jag med. Var tvungen att lägga mig efter sista perioden för att kunna komma upp idag.

Vad mer specifikt sa dom ang. domarnas insatts?
Citera
2007-05-21, 17:00
  #2855
Medlem
LiqWids avatar
Tycker dommarna överlag i detta slutspel har vart mer eller mindre mediokra iofs, så det var väl ingen direkt överraskning det här heller. Vet inte om det är det nya reglerna som gör att de är mer och mer "nogranna".
Citera
2007-05-21, 17:31
  #2856
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edlunn
Okej då är jag med. Var tvungen att lägga mig efter sista perioden för att kunna komma upp idag.

Vad mer specifikt sa dom ang. domarnas insatts?
Dom sa säkert mer efter matchen, det kollade jag inte. Men under en periodpaus så skällde dom ut domarna efter två löjliga utvisningar (bland annat Fishers perfekta tackling som felaktigt dömdes som interference) och sade något i stil med att detta är hockey, inte konståkning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in