2006-12-21, 06:17
  #1645
Medlem
OviEs avatar
Haha älska whinet om devils.. Såå tråkig hockey spelar dom inte, kolla mot rangers bara :P
Sen att dom suger i pp och släpper in shorthanded 2 mål mot atlanta är en annan femma. usch, riktigt uselt faktiskt.

Nä men måste bara säga att det är kul att det finns spelare som Ovechkin vilken fart killen har.. sen att han gör att man hoppar upp i soffan när man får se han sätta in en riktigt tackling/finta bort 1-2 backar å sen smälla dit pucken i kryssen.. Hockey godis för hela slanten.
Hoppas han vinner maurice iår!
Citera
2006-12-21, 09:04
  #1646
Medlem
audubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haecceity
En liten fundering, vilka kriterier väljer de spelare till trophiesarna? Är det den som har mest poäng/plusminus/minstinsläppta i respektive kategori? Eller vad?. Ändras kriterierna för de andra utdelningarna när det så att säga blir "fel"?
Det er vel bare tre trofeer som deles ut på grunnlag av statistikk alene (William M. Jennings, Art Ross og Maurice "Rocket" Richard Trophy). Resten av trofeene utdeles på grunnlag av vurderinger og da kan det jo ikke bli så mye feil (selv om det jo alltid vil være diskusjon om resultatet). Og ved åpenbare ufornuftige tildelinger vil kriteriene endres.

Utdelingskriterier:
Heart: The trophy is presented to the most valuable player in the National Hockey League during the regular season.
Norris: The trophy is presented annually to the defenseman who demonstrates the greatest all-around ability in his position
Lady Byng: The trophy is an annual award given to the player adjudged to have exhibited the best type of sportsmanship and gentlemanly conduct combined with a high standard of playing ability.
Calder: The trophy is awarded to the National Hockey League player judged to be the most proficient in his first season
Conn Smyth: The trophy is presented to the most valuable player in each season’s playoff competition.
Vezina: The trophy is an award for the goaltender judged to be the best at his position.
Selke: The trophy is presented to the forward who best excels in the defensive aspects of the game.
Lester B. Pearson: The award goes to the league’s most valuable player as voted by the members of the NHLPA.
Jack Adams: This is an annual award presented by NHL Broadcasters’ Association to the NHL coach adjudged to have contributed the most to his team’s success.
Bill Masterton: The trophy is presented to the player who exhibits perseverance and dedication to hockey.
King Clancy: The trophy is award to the player who best exemplifies leadership qualities on and off the ice and has made a noteworthy humanitarian contribution in his community.
Citera
2006-12-21, 11:17
  #1647
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OviE
Haha älska whinet om devils.. Såå tråkig hockey spelar dom inte, kolla mot rangers bara :P
Såg den matchen. Tyckte även den var fruktansvärt tråkig även om det kan ha att göra med att jag är NY fan. Men hade inte Rangers varit så otroligt dåliga hade det blivit 1-0.

Citat:
Ursprungligen postat av OviE
Nä men måste bara säga att det är kul att det finns spelare som Ovechkin vilken fart killen har.. sen att han gör att man hoppar upp i soffan när man får se han sätta in en riktigt tackling/finta bort 1-2 backar å sen smälla dit pucken i kryssen.. Hockey godis för hela slanten.
Hoppas han vinner maurice iår!
Håller med. Finns nog ingen spelare som är mer underhållande i NHL.
Citera
2006-12-21, 13:12
  #1648
Medlem
Pittsburgh Penguins. Vad tror ni om det?
Flyttar dem eller vad?

Nu har dem ju fått en del saftiga problem med finansiärer och framtidsutsikter.
Citera
2006-12-21, 13:17
  #1649
Medlem
jannebolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Pittsburgh Penguins. Vad tror ni om det?
Flyttar dem eller vad?

Nu har dem ju fått en del saftiga problem med finansiärer och framtidsutsikter.

Det skulle kännas grymt konstigt om Pittsburgh flyttade. Jag är inte Pittsburgsh största fan direkt, men det skulle vara tråkigt för sporten.

Undrar om namnet hänger med i så fall? Las Vegas Penguins kanske
Citera
2006-12-21, 13:38
  #1650
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Pittsburgh Penguins. Vad tror ni om det?
Flyttar dem eller vad?

Nu har dem ju fått en del saftiga problem med finansiärer och framtidsutsikter.
Vad jag har hört så kräver ligan mer eller mindre att laget stannar i Pittsburgh vilket ryktas vara en av anledningarna till att Balsillie drog sig ur.
Citera
2006-12-21, 16:55
  #1651
Medlem
Night Stalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xploddan
Vad jag har hört så kräver ligan mer eller mindre att laget stannar i Pittsburgh vilket ryktas vara en av anledningarna till att Balsillie drog sig ur.

Kan dom inte bara sälja Steelers och rusta upp Mellon Arena som fan?
Citera
2006-12-21, 19:47
  #1652
Medlem
www.hockeyfansunite.com
Citera
2006-12-21, 22:37
  #1653
Medlem
Ser inte bra ut...

Citat:
Ursprungligen postat av Mario Lemieux från Penguins sida
Recent developments, including Wednesday’s decision by the PGCB, and the recent termination of the purchase agreement by Jim Balsillie have convinced us that it is time to take control of our own destiny. Accordingly, starting Thursday, the team is off the market, and we will begin to explore relocation options in cities outside Pennsylvania. After seven years of trying to work out a new arena deal exclusively in Pittsburgh, we need to take into consideration the long-term viability of the team and begin discussions with other cities that may be interested in NHL teams.

As soon as we are no longer restricted by our agreement with Isle of Capri from negotiating an arena deal here, in the next few weeks, we will also begin discussions with local leaders about a viable Pittsburgh arena plan.

We will have no further comment at this time.

Det kan ju också ett bluff-kort av Mario i ett försök att verkligen får dessa köpare, politiker whatever att vakna upp. You never know.
Citera
2006-12-21, 22:54
  #1654
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Butcher
Ser inte bra ut...



Det kan ju också ett bluff-kort av Mario i ett försök att verkligen får dessa köpare, politiker whatever att vakna upp. You never know.
Hamilton, ON tror jag skulle vara en bra deal, nästan dubbelt så stort som Pittsburgh och troligen betydligt större intresse där.
Citera
2006-12-22, 01:58
  #1655
Medlem
Icecubes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Night Stalker
Flyers och Islanders fortsätter att byta spelare med varandra. Nu är det Randy Robitaille och Mike York som har bytt klubb med varandra.

Lite konstigt med tanke på att man brukar vilja skeppa iväg spelare till andra divisioner än sin egen.

Traden i sig innebär att Islanders tappar de nästan 3miljoner dollar Mike York har i lön per säsong, en 2nd line center med ordentlig fart på skridskorna och rätt bra playmaking skills.

Medan de istället får ta emot en betydligt sämre spelare, som också är äldre än York. Robitaille är å sidan andra också uttalat snabb på skridskorna men med det som egentligen enda styrka tillsammans med att han kan spela på alla tre positioner. Lönen är 600 000$ och en billig lösning.

Sen att även en femterunda följer med till Islanders gör ingen skillnad. Lägre lönekostnad men en dålig trade.
Citera
2006-12-22, 04:35
  #1656
Medlem
dyngapas avatar
HUr man röstar via mejl på all starlaget?

Någon som vet hur man röstar på allstar spelare. inte via "cellphone" via mejl.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in