2007-05-19, 23:16
  #2821
Medlem
Punchlines avatar
Vem annars om inte Alfredsson. Grattis till Ottawa, nu väntar Detroit (förhoppningsvis).
Citera
2007-05-19, 23:23
  #2822
Medlem
edlunns avatar
GRATTIS Alfie! Jävligt roligt att han får avgöra! =)
Nu tycker jag vi alla hoppas att Ducks tar sig till final!
Citera
2007-05-19, 23:24
  #2823
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edlunn
GRATTIS Alfie! Jävligt roligt att han får avgöra! =)
Nu tycker jag vi alla hoppas att Ducks tar sig till final!

Hade det inte varit roligare om Detroit tog sig till final? Då får ju en svensk lyfta bucklan först oavsett lag som vinner. Plus det skulle nog ge bättre "reklam" för NHL i Sverige om två svenska kaptener gör upp om Stanley Cup.

Fast då är jag ju Red Wings fan också.
Citera
2007-05-19, 23:28
  #2824
Medlem
VicVocs avatar
Alfredsson förste svenske lagkapten i final någonsin. Stort grattis! och grattis till MVP
Citera
2007-05-19, 23:35
  #2825
Medlem
edlunns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Hade det inte varit roligare om Detroit tog sig till final? Då får ju en svensk lyfta bucklan först oavsett lag som vinner. Plus det skulle nog ge bättre "reklam" för NHL i Sverige om två svenska kaptener gör upp om Stanley Cup.

Fast då är jag ju Red Wings fan också.

Det har du visserligen rätt i men då jag är Ducks fan och väldigt gärna vill se Påhlsson vinna bucklan håller jag på Ducks :P

Men går Rödvingarna till final gråter jag inte floder, kul med två svenska kaptener.
Citera
2007-05-19, 23:35
  #2826
Medlem
Wake333s avatar
Stort att Alfie fick avgöra. Den kedjan känns så ruskigt väloljad.

Att Senators skulle slå ut Sabres med 4-1 trodde jag dock inte inför denna serie. Men de är ruskigt tunga alltså. Sabres har haft en lättare resa fram och de kan nog spelat in lite också.

Som andra så hoppas man ju givetvis lite på Red Wings som finalmotståndare nu.

Två svenska kaptener vore ju mäktigt.

Tyckte RW var bättre i förra matchen, men att man slarvade lite mycket i försvaret. Rättar man till det och undviker botbänken ska man kunna ta ett grepp om den matchserien imorgon.
Citera
2007-05-19, 23:36
  #2827
Medlem
Som jag har skrivit tidigare så är jag nöjd så länge inte Buffalo vinner stanley cup. Jag vet inte varför jag inte riktigt gillar de. Med andra ord bör jag vara nöjd nu men man brukar ju säga att man aldrig ska vara nöjd så nu hoppas jag på Alfredsson mot Lidström i final, det hade varit mäktigt.
Citera
2007-05-19, 23:37
  #2828
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edlunn
Det har du visserligen rätt i men då jag är Ducks fan och väldigt gärna vill se Påhlsson vinna bucklan håller jag på Ducks :P

Men går Rödvingarna till final gråter jag inte floder, kul med två svenska kaptener.

Vi får helt enkelt se. Det är en het matchserie. Tycker det är extra kul när det är Lidström vs Neidermayer (och ibland Pronger de gånger han väl får spela matcher).
Citera
2007-05-19, 23:54
  #2829
Medlem
Snoppzors avatar
GO ALFIE Fan va gött. Sitter här och myser, lyckligt ögonblick..
Citera
2007-05-20, 00:20
  #2830
Medlem
VicVocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppzor
GO ALFIE Fan va gött. Sitter här och myser, lyckligt ögonblick..


Ottawa till final, Juventus till serieA, Chelsea vinner FA. kanon
Citera
2007-05-20, 00:48
  #2831
Medlem
Snoppzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VicVoc
Ottawa till final, Juventus till serieA, Chelsea vinner FA. kanon

Haha, ta bort de två sista så är jag med
Citera
2007-05-20, 00:49
  #2832
Medlem
Noterade ni hur Alfie vägrade lyfta Prince of Wales bucklan? Lag som lyfter conference bucklan brukar sällan vinna Stanley Cup. Har liksom gått lite troll i det där. Alfie visste.

Buffalo är ett bra lag men lika väl som Lindy Ruff har gjort ett bra grundjobb är han en energislukare som coach....han skyller allting på andra än sina egna spelare. Därmed lyfter han bort ansvaret från dem och då vinner du aldrig ngt.
Man behöver inte vara psykolog för att fatta det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in