2007-03-23, 00:48
  #2293
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xploddan
http://www.tsn.ca/nhl/news_story/?ID=201160

Blir så jävla förbannad.

Läste det precis! Tar dom bort fighterna, säg nästa säsong går NHL i putten efter den säsongen. Han blev knockad, sånt händer. Hur många har inte burits ut på bår pga tacklingar i år?
But what really grinds my gear: alla jävla inkompetenta journalister (både svenska som N.A.) som jämnställer Simons klubba, Tootoo och nu det här. Det är på samma dagisnivå som Tv4 dokumentären i höstas, kan dom inget om hockey??
Håll till godo (sista vattenhålet): http://www.lhspfightsrock.com/march16/Bossevsmirasty.htm
Bosse (i vitt) spelar förresten helt utan axelskydd och ska gå sin första UFC match i Bell center nu i sommar. Tydligen har även Mirasty anmält sig, kan bli en riktig höjdare.
Citera
2007-03-23, 00:51
  #2294
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EVO1
hehe , d blir bara så ,,., skriver så jämt !
Du skriver inte i arbetet va?
Använd hellre punkter istället för komma, stora bokstäver i ny mening, inget mellanslag mellan "slut ord" och komma osv. Som det är nu är det väldigt otydligt och man får känslan att du inte klarar åldersgränsen...
Citera
2007-03-23, 01:00
  #2295
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nanteq
Läste det precis! Tar dom bort fighterna, säg nästa säsong går NHL i putten efter den säsongen. Han blev knockad, sånt händer. Hur många har inte burits ut på bår pga tacklingar i år?
But what really grinds my gear: alla jävla inkompetenta journalister (både svenska som N.A.) som jämnställer Simons klubba, Tootoo och nu det här. Det är på samma dagisnivå som Tv4 dokumentären i höstas, kan dom inget om hockey??
Som någon skrev på hockeyfights.com: inte fan har någon dött i LNAH och där fightas dom otroligt mycket mer än i NHL. Önskar alla bojkottar NHL om de tar bort fightingen. Tyvärr lyckas väl Bettman få alla sina harvardpolares företag att köpa upp biljetterna för hela säsongen medans han håller för öronen och peka på försäljningssiffrorna.

Vafan har hänt med världen, nu menar jag inte bara hockeyn. Det är inne att vara bög och fotbollspojkarna filmar mer än någonsin. Det är coolt att vara "thug" och hiphoppare och sitta och dunka i rosa bilar och skjuta folk på 40 meters avstånd. Man kan inte hamna i bråk utan att vara rädd för att få en kniv i ryggen. Företagen bestämmer i världen och bryr sig inte ett skit om vad vi dödliga anser.

Enda som är kvar av den ärliga världen är hockeyn, och visst fan håller den på att försvinna också. Kanske jagar upp mig för mycket men jag blir så satans jävla lack på att folk inte öppnar ögonen. Jävla skitställe.
Citera
2007-03-23, 01:40
  #2296
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xploddan
Som någon skrev på hockeyfights.com: inte fan har någon dött i LNAH och där fightas dom otroligt mycket mer än i NHL.
Nice post my friend. För övrigt var det jag som som skrev den posten på hockeyfights
Citera
2007-03-23, 12:59
  #2297
Medlem
EVO1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nanteq
Du skriver inte i arbetet va?
Använd hellre punkter istället för komma, stora bokstäver i ny mening, inget mellanslag mellan "slut ord" och komma osv. Som det är nu är det väldigt otydligt och man får känslan att du inte klarar åldersgränsen...

Är du svenska lärare eller? Men jag ska försöka skärpa mig , för din skull ! ,, eller så inte,.,.,
Citera
2007-03-23, 13:02
  #2298
Medlem
Night Stalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EVO1
Är du svenska lärare eller? Men jag ska försöka skärpa mig , för din skull ! ,, eller så inte,.,.,


Det ÄR faktiskt lite svårt att förstå dina inlägg ibland.
Citera
2007-03-23, 13:02
  #2299
Medlem
EVO1s avatar
Nu får penguins o crosby skärpa sig ,,, joe thornton börja närma sig i poängligan , hoppas crosby gör nå bra matcher här på slutet så han vinner poängligan !
Citera
2007-03-23, 13:32
  #2300
Medlem
EVO1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xploddan
http://www.tsn.ca/nhl/news_story/?ID=201160

Blir så jävla förbannad.

Jag tror alla kan ta d lugnt . Dom lär nog knappast förbjuda fighter i nhl ! Om man jämför nu o på 80-talet så är det ju väldigt lite fighter i snitt per match ! dom slogs ju hela tiden förut , måste ju ha varit fler som blev skadade då , men klagade dom då ? blir så arg direkt d händer att nån blir skadad i en fight då ska dom svart måla fighter o börja diskutera om o förbjuda fighter ! kanske skulle ta o förbjuda tacklingar oxå, där risken o skada sig är ännu mer !
Men som sagt fighter (poliser) behövs för o skydda stjärnorna, och publiken älskar ju när d blir fight, publiken skriker väll inte så mkt som just när d är slagsmål , eller bjuds på en rejäl tackling ,.eller när hemmalaget gör mål !
Citera
2007-03-23, 13:55
  #2301
Medlem
En olycka kommer sällan ensam: Jon Sim fick pannbenet (orbital bone) avslaget av Mark Bell i natt...
Citera
2007-03-23, 16:52
  #2302
Medlem
Ta bort "fighterna" i NHL

Visst kommer många "tuffa chickens" att bli arbetslösa, men vilken seger för hockeyn det skulle bli.
Citera
2007-03-23, 17:00
  #2303
Medlem
icys avatar
Crosbys säsgong blev inte så bra som det ett tag verkade, ett tag så var han ju nära 2 poäng per match. Men fortfarande imponerande av en så ung spelare.

En sak har jag funderat på, plus/minus-statistik, vad för betydelse har det egentligen. Säger det mycket om spelaren egentligen? Kan man säga något om sådan statistik? Spelar man i ett bra lag, så får man ju lättare bra statistik. Spelar man mycket powerplay likaså. Spelar man mycket boxplay borde ju statistiken vara sämre för att ta några exempel. Hur ser man egentligen på Alexander Ovechkins -18, visserligen i ett bottenlag?
Citera
2007-03-23, 17:02
  #2304
Medlem
Snoppzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apinpa
Visst kommer många "tuffa chickens" att bli arbetslösa, men vilken seger för hockeyn det skulle bli.

Ja vilken seger det skulle bli. Den amerikanska hockeyn skulle tappa publik lika fort som Paris Hilton byter pojkvänner. Som det är nu, en öppen anfallshockey med inslag av fighter är det ultimata för sporten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in