Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Jag känner bara att det borde inte vara ett självändamål att kolla in NHL för sina fighters skull.
Jag tycker inte om det, även om det hör till......men ingen fokus bör slösas på 'et.
Jag borde dessutom slippa kommentarer om att besöka andra trådar.
Att slicka i sig slagsmål (som är en avart i NHL) är som att jag våldgästar F1 forumet och pratar i upphetsade ordalag om alla crasher och olyckor istället för alla fina omkörningar.
Men, skitsamma.
Imorgon blir en fin kväll.....Rangers kl 19, LA-Nashville efter det, Kl 01 Toronto....och sist en match kl 3 på morgonen (glömt vilka lag...kanske Calgary).
Har jag tur slipper vi SLAGSMÅL.....
Ska komma med min viktiga synpunkt här (

). Jag tycker att hårt spel hör till hockeyn, precis som slagsmål gör. Dock tycker jag att det ska vara schysst inte så att en spelare hoppar på en annan bakifrån och pucklar på utan en fight där båda är med från början. Påhopp osv är nog inget som någon som gillar hockey gillar dock, har aldrig mött en sån person själv iaf.
Fysiskt spel är viktigt i hockey, vill inte ha en fjollsport där folk bara åker runt och hakar varandra eller liknande, det vore hemskt! Då skulle allt mitt intresse dö för sporten. För mig är det underbara när det är fysiskt och mycket hjärta i spelet, det resulterar ofta i en del gurgel och slagsmål men det hör liksom till sporten.
Att jämföra olyckor i F1 med slagsmål i hockey är lite väl mycket dock