Svara
2021-12-06, 22:18
Medlem
Här sitter jag och skriver min första tripprapport någonsin 24 timmar efter knarkadet.

Min bakgrund
Vem är jag? Jag är en 24 år gammal kille som inte har särskilt stor erfarenhet av droger. Jag har som de flesta andra i Sverige växt upp med en festkultur där det dricks en hel del alkohol. Utöver det har jag testat gräs två gånger och (vad jag tror var) koks en gång. Alla dom gångerna har jag också varit väldigt full så jag fick inte särskilt mycket ut av gräset eller kokset. Jag är nyfiken av mig och jag har länge förstått att den generella drogsynen i Sverige "allt knark är livsfarligt" inte är hela sanningen. Efter några år av intresse för droger och mycket läsande på diverse forum förstod jag att MDMA var en drog jag inte ville missa. Så jag tog tillslut tag i saken, fixade fram 1 gram MDMA kristaller och kontaktade den enda kompisen (vi kan kalla han Mats) jag har som jag vet skulle vara sugen på att testa med mig. Han var på. Vi bestäde ett datum där vi båda var lediga och vi inte hade särskilt mycket inplanerat dagen efter. Mats hade lite mer drogvana än mig då han provat gräs och koks några gånger mer än mig.

Dagen då det knarkades
Sen dagen jag fick knarket i handen gick jag och va taggad varje dag på det här vi skulle göra ihop. Jag läste på om vad som var viktigt inför det och blev också lite hans guide i de. Vi gjorde det mesta man borde göra innan trippen: städa min lägenhet, tog lite extra c-vitamin, åt en grapefrukt och förberedde med sportdryck utan koffein. Vi skippade magnesium och r-ala men de gick bra ändå (vi skippade också en nykter person som satt med. Jag vet, dumt). Vi bestämde att trots att det var vår första gång så skulle vi testa med en "lagom dos". Så jag försökte väga upp 120 mg till mig och 105 mg till Mats (1,5 g x kg kroppsvikt, jag: 80 kg, Mats: 70 kg). Linorna lades upp och vi båda drog in dom i nosen och jävlar va de va obehagligt. De värsta var inte att de gjorde ont i näsan utan de värsta va när lite gick genom näsan ner i munnen och man kände smaken av det, de smaka så satans vidrigt. Liksom en riktigt stark och äcklig kemisk smak. Då förstod jag också varför många rekommenderade att man skulle bomba det istället för att snorta. Vi sätter oss sen och kollar på en tecknad serie vi både tycker om och sätter på lite musik i bakgrunden.

Väldigt fort kände jag att jag blev lite snurrig på ett sätt jag inte kände igen. Sen hände det inte särskilt mycket för mig på ett ganska långt tag. Ungefär 15 minuter inte blir Mats väldigt tyst och han svarar knappt när jag försöker prata med honom. Han verkar väldigt fokuserad och jag hör hur han andas väldigt högt. Jag får för mig att jag ska städa undan lite grejer vi har framme på bordet medans han sitter i min datorstol och fokuserar. När jag sen sätter mig i soffan igen känner jag jättetydligt min puls och den känns snabbare än vanligt. Det berättar jag för honom och han säger att han känner samma sak. 20 min in går Mats från att va väldigt tyst till att börja prata mycket och kommentera saker omkring han. Följande 30 min känner jag mig jättebesviken för att Mats uppenbarligen känner mer än jag gör och jag vill också va där han är. Så ungefär när de gått 50 min går jag och hämtar påsen igen och häller ut cirka 1/3 av det jag tog i början. Detta via ögonmått när jag var påverkad så jag vet egentligen inte hur mycket det var, men jag tror ungefär 40 mg.

Efter jag tagit andra dosen så byter jag och Mats plats så jag får sitta i min snurrande stol som han tidigare satt i eftersom han tycker stolen var så HIMLA skön och att de skulle hjälpa mig att känna de han känner. Mats blir väldigt pratglad och jag sitter mest i snurrstolen och lyssnar på han ganska djupa tankar. Efter vad jag tror var 20 min börjar grejer hända. Helt plötsligt när jag snurrar runt i stolen så fastnar jag med blicken på en ljusgrön vattenflaska som stod 2 meter ifrån mig. På ett jättemärkligt sätt ser de ut som vattenflaskan kommer mot mig, som att jag zoomar på den och därifrån är jag "i det". Jag börjar också prata mycket för att jag känner att alla tankar jag har vill jag bara få sagt och jag vill också bara veta vad Mats tänker. Vi sitter och pratar ett tag om allt mellan himmel och jord. Efter ett tag frågar Mats hur lång tid jag tror det har gått (eftersom Mats tog tiden från start på sin telefon) och jag gissar på 1 h och 30 min. Då är de värt att nämna att jag trodde att jag tog i och faktiskt trodde att de gått kortare tid. De visar sig att de gått mer än 2h och 30 min, vilket då kändes helt sjukt.

Vid 3 h märker jag att Mats börjar komma ner så han kommer med förslaget att vi ska ta lite mer vilket jag går med på. Vi häller upp cirka 1/3 av det vi tog i början utan att väga, så vem vet hur mycket det egentligen va. Det gör att vi bägge två fortsätter att va i det ett bra tag till. Det vi gör följande timmen är typ samma sak, vi pratar om våra liv och att vi uppskattar varandra osv. Vi stängde av tv för ganska längesen för den var jobbig att kolla på. Mot slutet satt jag och prata mycket mer än Mats och jag märker att han inte riktigt är i det längre. Kommer ihåg att jag kände att jag "var för mycket" när det bara var jag som snacka massa i slutet och frågade han massa gånger om han tyckte det men han svara bara "nej nej, fortsätt prata". Bägge två kollar sig i spegeln för första gången och jag tycker fortfarande det sjukaste med allt under hela ruset var hur man såg ut när hela ögat såg ut som en enda stor pupill. Vi pratade om hur jävla tydligt de hade märkts på oss att vi hade MDMA i oss.

De sista vi gjorde när också jag inte längre var i det var att slå på en disney film för att slappna av lite. När det hade gått ungefär 30 min in i filmen och vi var ungefär 5 timmar från start så ger Mats sig iväg för att gå hem och sova. Jag går och borstar tänderna och går och lägger mig och så är vår tripp över.

Dagen efter
Helt ärligt har jag inte kännt mig särskilt annorlunda idag. Har inte haft nog med motivation för att plugga men de är ju som vilken dag som helst. Blev väldigt trött nu fram mot kvällen men inget annat.

Min utvärdering
Jag kan för det första konstatera att jag förväntade mig för mycket. Jag tror Mats intryck av trippen kändes starkare för att jag föväntade mig mer än han på grund av allt fantastiskt jag läst om MDMA. Jag kände inte alla "starka intryck" som jag trodde man skulle göra. Till exempel att de var väldigt skönt att ta på speciella material eller att ljus såg annorlunda ut. De enda jag upplevde som påminnde om något sånt var att det var väääldigt skönt att sitta på ett speciellt sätt i min stol. Jag tyckte ändå väldigt mycket om ruset på grund av hur man blev gentemot varandra. Att vi bägge två bara villa säg ALLT vi tänkte till varandra och jag förstår verkligen de här man att man kan ta ens relationer till en annan nivå på ett MDMA rus. Jag blev också VÄLDIGT pigg. Summasummarum: de var helt klart najs och jag gör gärna det igen men det var inte överväldigande najs och jag känner att jag gärna väntar ett halvår tills nästa gång.

Har inte skrivit en sån här lång text på flera år och har säkert inte tagit upp allt jag upplevde men hoppas de ger en någorlunda bra bild av hur jag upplevde det. Tar gärna tips på hur jag kan förmedla ett rus bättre till nästa gång och hur jag lägger upp själva knarkandet bättre till nästa gång! Vet att återdosera två gånger första gången kanske inte är så ansvarsfullt och att vi heller inte hade nån nykter med oss men så kan de va och vi båda mår bra idag!

Hur mycket tog vi uppskattningsvis?
Jag: 120 + 40 + 40 = 200 mg
Mats: 105 + 40 = 145 mg
Senast redigerad av KillenMedStorPung 2021-12-06 kl. 22:43.
Citera
2021-12-07, 11:15
Medlem
DeDiddxs avatar
Bra rapport! Fint skrivet och låter som att ni fick en trevlig kväll, anledningen till att drogen gick lite över dina förväntningar var antagligen pga dosen ni tog, skulle rekommendera en lite högre dos tills nästa gång ifall du vill åt dem andra effekterna som extrem glädje, kärlek och hallucinationer
Du får gärna läsa av min första MDMA tripp också då jag uppskattande fick runt 300mg (om inte mer) på en och samma gång när jag samtidigt var i en LSD trip
Citera
2021-12-09, 23:31
Medlem
Tack för tipset! blir helt klart högre dos nästa gång
Citera
2021-12-10, 11:43
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenMedStorPung
Tack för tipset! blir helt klart högre dos nästa gång
Tyvärr, fungerar inte så. Man sätter måttstocken ifrån första dos. Nu är det för sent.

Och ja, min förväntan överträffades kraftigt. Dock har man väl skämt ut sig rätt duktigt på E. Men första gången var mer än magisk. Flera dygn efteråt kom folk och omfamnade mig av kärlek. Enda jag kommer ihåg är att jag bränner mig själv för att jag inser att jag har blackouts och inte kommer minnas kvällen alls om jag inte orsakar smärta på kroppen tur man hade en mobiltelefon med kamerafunktion. Synd att det var innan tiden man kunde ladda över videoklipp smidigt.
Blir alles varm och god bara av att tänka på det hela Detta var +15 år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in