2021-12-06, 22:36
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Aaa så nu vet ni det:
Citat:
– Alltså. Jag var 15 år, och som 15-åring att ironisera över nazismen tycker jag ändå är rätt bra, och rätt viktigt att man gör, och visar på det sättet att man tar avstånd från den här typen av ideologi.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...hitlerhalsning

Hennes hjärndödaste uttalande hittills. "Viktigt" då att ungdomar går runt och heilar ironiskt?

Igen, hade hennes strategi varit att be om ursäkt och spela ned det lite hade det kanske gått, men nu kör hon ju verkligen huvudet i väggen med helt skruvade uttalanden. "Rätt bra" och "viktigt"? Gräver bara ner sig djupare ner just nu.
Citera
Medlem
VaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PastorBolognese
Detta var i mitten av 2000-talet, så säg 2005. 16 år sedan. Hon är född 88 (sammanträffande?) så hon var 17-18 år, nyvuxet barn. Nu är hon alltså 33 år och har säkerligen vuxit upp på en knappt halv livstid. Hur långt bak ska man gå för sånthär? Alla har gjort något skit på fyllan när man var tonåring.

This^

Man spyr på det här, medialt måste det för fan finnas bättre saker att trycka upp i ansiktet på allmänheten än detta, jävla häntextra material är det, samtidigt fortskrider Sveriges undergång med all annan jävla idioti som politiker borde få sona för genom åtminstone att få lyftas upp i media.
Citera
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoberDay
Bilden verkar vara tagen för minst 10 årsen. Mycket har nog hänt sen dess..
Hon har ju helt klart rötterna i nazismen. Det finns inget man kan göra för att ändra detta faktum.
Citera
2021-12-06, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Notera att mitt inlägg skrevs innan Ida försökt blåneka, med en historia utan någon som helst trovärdighet.

det är ju det som gör henne än värre. fortsätter blåneka och inte minns.

men kan hänvisa till nåt som sdare va inbland i och att de är nazister men inte ens minnas sitt eget inom kortare tid. det är så jävla pinsamt
Citera
Medlem
different_trips avatar
Vilken icke-nyhet.

Självklart spelades det många gånger Ultima Thule och någon skämtsam Hitlerhälsning med fingret som mustasch när man var runt 15-16 och upplevde sina första fyllor. Blir bara löjligt när man försöker göra en stor grej av det, det är för fan barn det handlar om.
Citera
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Infiltrations-Sverige i ett nötskal. Sossarna för fram nyliberala frågor, sådana som Olof Palme stod i vägen för (med känt resultat).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Öppet mål..hoppas Åkesson rullar in bollen i morgon

Nu väntar vi bara på ett scoop om Maggan

Jag var legat med Maggan under en gemensam skidresa till Österrike.
Extremt preskriberat idag. Visste inte ens att hon höll på med politik då (15plus år sedan)

Scoooop
Citera
Medlem
Hitler dog för 76 år sedan. Och fortfarande är hitlerhälsningen så laddad.

Kan det vara något sådant att en gammal kompis till henne skickat in bilder på tjejen bara för att djävlas.

Men visst ser det ut som hon heilar.
Citera
2021-12-06, 22:38
Citat:
Ursprungligen postat av Kortburkskoma
Nu måste jag missat när Raubtier blev vit makt-musik. När hände det?

Ok, därför jag skrev "äkta eller kvasi-vit makt-musik". Den biten har jag inte koll på, bara gick på det jag läste i tråden och de textstycken jag såg citerade.

Ber om ursäkt om jag fick den delen fel.
Citera
2021-12-06, 22:39
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
På Aftonbladet sedan ett tag. "Jag kan ha gjort en Hitlerhälsning". Rätt frän rubrik.

https://sverigesradio.se/artikel/nya...lsning-pa-bild

Hennes försvar låter ju bara så jävla ihåligt. Så hon är tillsammans med nån snubbe som är involverad i äkta eller kvasi-vit makt-musik, umgås i sådana kretsar, gör Hitlerhälsningar "ironiskt" -- men sen om någon på någon fest sagt något i den riktningen har hon genast reagerat och "sagt ifrån"? Yeah, right.

"Det är inte okey."

Hade varit bättre att erkänna och be om ursäkt. Tona ner det lite, och säga att det tillhör det förgångna.

---
Definiera "kvasi-vit makt-musik"
Du snackar skit.
Citera
2021-12-06, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Alla politiker i riksdagen har gjort något kränkande under sina yngre år, det är bara att inse det och sluta dramatisera allting. Säkert runt 20 % som sitter i riksdagen har rejäla skelett i garderoben som ingen skulle kunna tro.

men det är ju s själva som satt ribban. hade hon varit sd hade det skrikits om avgång. då ska detsamma gälla henne. se bara på sdtjej som städade med armbindel. skrik om avgång. nu, bildbevis på samma åsikt... kommer lama ursäkter om länge sen. pinsamt
Citera
2021-12-06, 22:40
Medlem
danmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoberDay
Bilden verkar vara tagen för minst 10 årsen. Mycket har nog hänt sen dess..

Bilden var tagen i mitten av 2000-talet då hon var 15 år på bilden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in