2021-12-07, 07:58
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Tror inte att de var så mycket skämt i detta. Heller inte att det handlar om någon dåtida politisk övertygelse. Uppenbarligen så lyssnade hon och hennes vänkrets på Pluton Svea, varför? För att skratta åt texten? Jag tror bara hon rycktes med i något som var ganska normalt i den kretsen av personer hon umgicks med och lyssnade till den typen av musik.

Band som Pluton Svea sattes då och då på under fester i min ungdom. Precis som att Onkel Kånkel kunde åka på. I mina kretsar då garvade man åt texterna och gjorde sig rolig på nassarnas bekostnad. Självklart kan det se dåligt ut för en utomstående men jag ser detta som både normalt och roligt. Sett SÅ mycket värre grejer på fester i min ungdom.
Citera
2021-12-07, 07:59
Medlem
Ida Karkiainen kan inte kvarstå som civilminister. Jag kan referera till hur det är på mitt jobb. PK dominerar helt. Folk lägger tid på ett börsnoterat storföretag på att eliminera begrepp som "black delivery" och "black box" ur alla våra dokument, eftersom amerikanska kunder antas kräva det.

Alla är rörande överens om att detta är rätt och minsta skämt eller invändning bemöts som att man vore nazist sedan barnsben, och då är vi ändå medelålders män.

Sedan dyker det upp en bild på en heilande civilminister, som är en ung, högprofilerad kvinna. Hon snärjer in sig i uppenbara lögner om musiken på tonårsfester och är bekant med Pluton Svea, vilket jag tror att mindre än 1% av befolkningen var innan detta. Hon är alltså fångad på bilder och i sammanhang som Bolund hade brunsmetat med egen avföring om det hade gällt en Sverigedemokrat.
Citera
2021-12-07, 08:00
Medlem
Det gäller att vara försiktig med hur man hejar på någon när man är 15 om man vill vara minister senare i livet.
Citera
2021-12-07, 08:01
Bannlyst
Alltså, flickebarnet håller ut armen 90 grader åt sidan. Är det verkligen att betrakta som en Hitler-hälsning?
Citera
2021-12-07, 08:01
Medlem
Tove.Lo-Vs avatar
Äsch, säg mig någon 16-åring som inte har heilat på skoj framför spegeln? Osmakligt ja, men..hon var ett barn. Kunde inte ha brytt mig mindre.
Citera
2021-12-07, 08:02
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Du vet inte var hennes riktiga sympatier ligger. Hon kan vara en iskall karriärist enbart ute efter pengar och status. Att gå med i socialdemokraterna är därmed logiskt där vänskapskorruption och fulspel tar en till toppen. Hon är fortfarande sambo med Mattias Lind. Mattias är nationalist.

Ja det är ungefär lika stor chans som att Richard Jomshof EGENTLIGEN är kommunist och älskar muslimer men infiltrerat SD. Din spaning är på mellanstadienivå.
Citera
2021-12-07, 08:03
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Alla gör vi fel och skall ha en ny chans hon kan mycket väl ha varit full och bara rent ut sagt tramsat runt.
Undra vem som skickat denna bilden till media egentligen är det hennes x kille är han ett jävla svin för om hon förlorar sitt jobb imorgon kommer hon förlora mycket mer än så....Ingen kommer ju våga anställa henne och då kanske hon går ner sig helt.

Lite synd när man läser om hennes tidigare historia så verkar hon vara en skarp och trygg tjej men någon har helt klart velat henne illa, och vem annars än hennes dåvårande pojkvän kan ha haft denna bilden i sin ägo?

Hon lyckas han gör det inte så han får den perfekta iden då han förmodligen fortfarande är nazist att passa på och skicka denna bilden till media.....

Det sista Stefan Löfven sade till Magda före sin avgång var att aldrig svika mångfalden....Tyvärr tror jag att Ida ryker....

Nja, alla som är fulla idag och gör såhär döms mot HMF-brott. Även om Ida Karkiainens brott enligt dagens regler är preskriberat bör hon inte slippa de moraliska konsekvenserna av gärningen med en ursäkt om ung och full. Hennes parti Scharvutformat lagstiftningen som fällercunga och fulla för brott, hon ska inte specialbehandlas i synen på hennes görning. Oavsett vad vi tycker om lagstiftningen som hon och hennes kollegor varit med och skapat.
Citera
2021-12-07, 08:03
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Du inser inte problematiken när S i kommande valrörelsen ska försöka brunsmeta SD? De försöken kommer nog att vara totalförbjuda inom S om I.K sitter kvar. SD vinner således mycket på om I.K får sitta kvar.

I.o.f.s blir det en mer saklig valrörelse vilket väljarna ska vara glada för.

Det är skillnad att vara barn och att vara en vuxen människa som förstår konsekvenser av sitt handlande.
Citera
2021-12-07, 08:04
Medlem
Liknar inte hitlerhälsning, den är armen rakt ut. Verkar som att hon pekar ledigt åt nåt håll.
Vilken löjlig tråd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngemarH
Ida Karkiainen kan inte kvarstå som civilminister. Jag kan referera till hur det är på mitt jobb. PK dominerar helt. Folk lägger tid på ett börsnoterat storföretag på att eliminera begrepp som "black delivery" och "black box" ur alla våra dokument, eftersom amerikanska kunder antas kräva det.

Alla är rörande överens om att detta är rätt och minsta skämt eller invändning bemöts som att man vore nazist sedan barnsben, och då är vi ändå medelålders män.

Sedan dyker det upp en bild på en heilande civilminister, som är en ung, högprofilerad kvinna. Hon snärjer in sig i uppenbara lögner om musiken på tonårsfester och är bekant med Pluton Svea, vilket jag tror att mindre än 1% av befolkningen var innan detta. Hon är alltså fångad på bilder och i sammanhang som Bolund hade brunsmetat med egen avföring om det hade gällt en Sverigedemokrat.

Här är en låttext från Pluton Svea, hoppas Bolund läser här på forumet och kan läsa sångtexten till vad sossen Ida lyssnar på,/lyssnade på

"Jag ser en syn så underbar
Svastikafanan på standar
Jag ser ett ariskt folk så fritt
Ett rike byggt på sund moral
Med rasmedvetna ideal
Där svart är svart och vitt är vitt

Är du vår fiende, är du vår vän?
När stöveltrampen ekar igen
När stormarna blåser upp till kamp igen

Vi går i strid för våran ras
Mot dessa landsförrädaras
Här gäller seger eller död
För våran ras är vår framtid
Kommunismen kommer aldrig att få frid
Jag är hellre död än röd

När stormarna blåser upp till kamp igen

Skinheadsarméer på sin vakt
I täta led vi går i takt
Nu ska regimen slås ut
Vi krossar sions ockupation
En väpnad kamp för vår nation
Vi hälsar segern med salut (HELL)

När stormarna blåser upp till kamp igen"
Citera
Medlem
Det verkar väl mest sannolikt att hon heilat när man spelat Pluton Svea eller dylikt på någon fest men inte menat så värst mycket mer med detta än att hon just då tyckte att det var ballt att göra så.

Men står hon i något register där hon själv köpt en Pluton Svea-skiva eller dylikt så framstår det väl som mer sannolikt att hon haft litet nazistsympatier.

Egentligen är det väl litet konstigt att tornedals-finnar som Ida Karkianen skall vara nazister. Blandäktenskap med personer av finsk härstamning var ju förbjudet i Nazityskkland eftersom finnar generellt är ca 20 % centralasiater. Blandäktenskap med ester och ungrare var också förbjudet av samma anledning. Å andra sidan var Ungern och Finland allierade med Nazityskland under 2:a världskriget. I synnerhet Ungern får väl anses ha varit en entusiastisk Nazi-allierad. Och uppe i Tärendö var visst 50 % av väljarna nazister på 30-talet. Den andra hälften var kommunister. Tärendö har väl alltid varit det ställe där Tornedalens riktiga tokfransar bor, anser en del i alla fall. Kommer Ida Karkiainen från Tärendö så är det väl kanske förkylt för henne även om hon inte köpt något själv från någon Vit Makt-shop.

Noterar förresten att sossarna nu totat ihop ett förslag om förbud mot rasistiska organisationer (som främst tar sikte på NMR). Moderaterna stödjer detta förslag, men inte Liberalerna, Vänsterpartiet och SD. Själv tycker jag att SD borde säga till (m) att om de inte som Liberalerna säger nej till det här förslaget så lägger de ner sina röster i en statsministeromröstning mellan Ulf Kristersson och Magdalena Andersson. SD borde föreslå att moderaterna i stället lägger en motion om att organisationer som någon gång uttalat sig positivt om nazismen i Tyskland automatiskt som avsändare gör sig skyldig till hets mot folkgrupp vid demonstrationer eller medlemsutskick som överstiger spridningskravet i HMF-lagens praxis om 5 pers. Med nuvarande lagförslag kan NMR förmodligen åtalas men frias p g a att ingen NMR:are pangat rutor hos någon judisk butiksägare e dyl. P g a detta kommer antagligen krav på ny lagstiftning och grundlagsändringar som ett brev på posten. Och med sådana förändringar kan man få en lagstiftning som med litet god vilja senare kan användas mot mer måttfulla grupper. Till slut kan även grupper som SD drabbas. Jag noterar att svensk media stämplar Viktor Orbans regering i Ungern som auktoritär och liksom illegitim. Så man skulle nog i framtiden kunna klippa till med ett förbud mot något typ Ungerns regeringsparti och därmed också SD även om Jimmie Åkesson säkert förtränger den tanken. SD har inte mer rumsren bakgrund än Ungerns regeringsparti och Ungerns regeringsparti går inte längre än SD i sin politik mot "mångkulturen". Åkesson vet innerst inne detta. Han var också med i SD i 5 år innan man slopade kravet på att sparka ut svenska medborgare med utländsk bakgrund som kommit hit efter 1970.

Tror f ö att NMR nog kan börja skjuta på svenska politiker om de förbjuds. Även Ida Karkiainen. Så Lill-Morgan m fl får väl använda henne som mänsklig sköld när de vistas utanför Kanslihuset och liknande byggnader. Fast NMR:arna skjuter nog ändå, om de kan.

Antagligen sitter Magdalena nu och försöker få tag på ett hittepå-jobb åt Ida Karkiainen på Coop, HSB, Folksam e dyl. På så vis kan hon väl bli av med problemet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Haha, gräva fram en bild från när hon var 15-bast.. vad kommer härnäst? Bild på Annie Lööf som 3-åring görandes hitlerhälsning, Jimmy Åkesson bajsandes i byxorna eller Kristersson med en cigg i munnen på sin 15-årsdag.

spelar väl ingen roll. det tas upp bilder på JÅ som är äldre och han va yngre då en hennes ska accepteras för hon va ung men han ska dras med sitt. ja det är hyckleri top notch
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in