Flashback bygger pepparkakshus!
2021-12-06, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Politiskt förtroende handlar iofs inte bara om vad som är straffbart eller inte. Om inte bilden visar sig vara ett falsarium är hon nog körd.

Tveksamt, hon är sosse och därför är hon bara körd om hon inte försvårar för Stasi-ministern och partiet. Det är upp till MSN att bestämma hennes öde och MSN brukar vara väldigt förlåtande när det gäller snedsteg från socialdemokrater.

Titta bara på Eneroth. Hans medverkan i vilket annat parti som helst hade varit omöjligt i ministerställning. Media håller tyst så han kan stanna.
Citera
2021-12-06, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jag tycker nog att Idas agerande kan sorteras in under "ungdomssynder", om hon tar avstånd från all extremism idag, men tyvärr är det inte riktigt så det fungerar nu för tiden. Hade Ida representerat SD skulle hon vara körd och då bör väl samma sak gälla hos sossarna, även om jag personligen anser att gamla synder bör kunna förlåtas oavsett partibeteckning.

Ribban är ju redan satt, S har kämpat hårt för att den ska hållas där den är. Vet inte vad alla sossar lipar om?
Citera
2021-12-06, 20:31
Medlem
maxatdunders avatar
Alla politiker i riksdagen har gjort något kränkande under sina yngre år, det är bara att inse det och sluta dramatisera allting. Säkert runt 20 % som sitter i riksdagen har rejäla skelett i garderoben som ingen skulle kunna tro.
Citera
2021-12-06, 20:31
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Ribban är ju redan satt, S har kämpat hårt för att den ska hållas där den är. Vet inte vad alla sossar lipar om?

Ja, och det är väl det som är problemet för dem just nu. Har man spelat "nazistkortet" så flitigt som man gjort blir fallhöjden desto större när det kommer fram att även egna ledamöter har skelett i garderoben.
Citera
2021-12-06, 20:32
Medlem
Så mardröms starten för S fortsätter:
1) Åklagare har inlett en förundersökning mot Eneroth om misstänkt sexuellt ofredande
2) M Andersson KU anmäls för att ha föregripit åklagararens förundersökning av Eneroth
3) Strandhäll påkommen med 9 betalningsförelägganden
4) Strandhäll ljuger om att inte haft betalningsanmärkningar, hon har haft 2
5) Strandhäll skyller på sin döda man
6) Strandhäll vet inte hur många aktiva/stängda kärnreaktorer Sverige har
7) Socialdemokratiska kvinnor i Småland har skrivit ett öppet brev med kritik mot att Tomas Eneroth (S) återigen utsetts till infrastrukturminister
8) Toppstyrningen är så total så S kvinnorna i Småland vågar inte gå ut med namn!
9) Energiministern fattar inte vad "planerbar" energi innebär
10) Strandhäll twittrar kritiskt om SVT journalist, tom Aftonbladet reagerar
11) Strandhäll får be om ursäkt
12) Civilminister Karkiainen avslöjas ha heilat på balkongen
Citera
2021-12-06, 20:32
Medlem
Frontlinjens avatar
Ok, hon var 17-18 år när det hände.

Men. Hennes kille är 3,5 år äldre och beskrivs som drivande bakom att det spelades vit makt-musik på festerna. Hon är fortfarande ihop med honom.

Att spela Pluton Svea på fester när man är 20-21 och har flyttat henifrån. Då har man passerat ”öhh va coolt” som en högstadiekille kanske skulle tyckt. Det är åsikter som fastnat och någonstans, nu 16 år senare nog kan finnas kvar.

Klart värt att gräva vidare inom. Jag kan sätta något på att Expressen jobbar på detta.
Citera
2021-12-06, 20:35
Medlem
Rengardes avatar
Första gången på länge som en politiker gör något jag kan sympatisera med. Att fylleheila borde vara en medborgerlig rättighet!
Citera
2021-12-06, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Jaha, läste inte ens rubriken, fortfarande, så vadå. Var du där, kunde du läsa av stämningen? Nope.

Tyckte det såg skämtsamt ut, och det tycker jag fortfarande.

I dessa dagar ska man verkligen få skämtheila ändå för att visa en poäng med de vaccinpass och annat totalitärt skit som växer fram som man ursäktar av "covid och folkhälsan".

"Heil fauci!" https://www.youtube.com/watch?v=052iTp04DRY

Försvarar inte henne, men så vadå om hon sträcker ut en arm i luften. Det betyder ingenting ur kontext.

hade det varit annat parti, vilket som helst annat än s hade det varit skrik om avgång och diverse
Citera
2021-12-06, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jag tycker nog att Idas agerande kan sorteras in under "ungdomssynder", om hon tar avstånd från all extremism idag, men tyvärr är det inte riktigt så det fungerar nu för tiden. Hade Ida representerat SD skulle hon vara körd och då bör väl samma sak gälla hos sossarna, även om jag personligen anser att gamla synder bör kunna förlåtas oavsett partibeteckning.

Socialdemokraterna är de verkliga motsvarigheterna till Nazisterna i Sverige. Skallmätningar och tvångssteriliseringar, säg vad de inte har förespråkat.
Tycker inte nynazisternas åsikter ska klassas som ungdomssynder.
Citera
2021-12-06, 20:37
Medlem
jori9900s avatar
Äntligen börjar zozzarna komma ut ur garderoben och visa sina bruna nassenyllen. Stöveltrampet är inte långt borta nu. Vaxxpasset är bara första steget mot det 1000åriga riket. Vaxxen macht frei!!
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 114060
Norrlänningar är ett skämt i sig numera. Slaviskt röstade på S och V.

Vore fint att sluta finansiera dessa kommuner uppe i norr som årligen går back.

O låta de norra kommunerna få behålla skatterna som kommer in från el, skog o malm…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Nej det tycker jag inte, det är många som gör saker på fester dom ångrar. Det är bara mänskligt.

handlar mer om hyckleriet. det hade krävts avgång från andra partier. varit ett satans liv.då borde detsamma gälla dom i s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in