Citat:
Ursprungligen postat av
soulasylum89
Jag förstår vad du menar och kan hålla med till viss del. När det kommer till familjemedlemmar som syskon och förädrar osv, så kan man inte hållas till svars för deras åsikter tycker jag. Eftersom man inte väljer sin familj. Däremot väljer man sin partner och det blir därför en annan sak.
När det kommer till SD så tycker jag ändå att det är förståeligt att folk blir upprörda om de visar sig att de t.ex. hetsar mot folkgrupp anonymt på nätforum eller att de dyker upp bilder på dem med naziuniformer eller swastikasymboler, eftersom SD är skapad av nazister i grunden och har en väldigt främlingsfientlig politik än idag. Sossarna har ju inte det, därför blir det svårt att tro att de är nazister då de isåfall sitter i fel parti. Men jag förstår inte hur du kan påstå att det är dubbelmoral? för media smutskastar och gräver i civilministerns förflutna nu lika mycket som de smutskastar och gräver kring SD'are som avslöjas med byxorna nere.
Men det är ju ännu värre om ett parti som t.o.m. bedriver liberal politik emot sina ideal för att hålla ute SD, har nazister i sina led? Om du tycker SD är så nazistiska vore det väl helt naturligt för dig om de hade nazister? Borde det inte vara värre när sossarna har nazister? För oss i SD blir det helt galet att allt hela tiden vrids till S fördel. Det gör inget om S har nazister för de är inte nazister. Det är hemskt att SD har nazister för de är nazister. För oss är det ren rappakalja och bara ett subjektivt sätt att behålla makten. Som att om man går med i S så får man syndernas förlåtelse och bedöms på andra kriterier än alla andra. Det är antidemokratiska diktaturfasoner och folk skulle bli lika upprörda på S om det var Sverigedemokrater som jobbade på SVT och inte vänsterliberaler. Vi är en växande minoritet som särbehandlas negativt i allt.
Det var Nyheter Idag som avslöjade detta, inte systemmedia. Det är ju det S hatar, att det finns oberoende media som inte bara granskar SD. Men dubbelmoralen är inte bara hos media men också hos S själva. De har avskedat en lokalpolitiker för att hon var ihop med en Sverigedemokrat men nu när det är en viktigare person så skall det försvaras att hon är ihop med en person som verkar vara mycket mer extrem än SD. Alltså är det med rasism och SD bara svepskäl, det är SD de är emot inte nazister per se.