2021-12-08, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Ja nu är Aftonbladet en sossetidning men under kriget var de en öppet nazistisk tidning som hyllade Hitler och förespråkade att vi skulle låta honom ta över Europa.

hmmmm jag lever efter nuet. inte i dåtid
Citera
2021-12-08, 17:10
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattefbk
hmmmm jag lever efter nuet. inte i dåtid

Så de historiska rötterna spelar ingen roll?
Citera
2021-12-08, 17:12
Medlem
Citat:
Så de historiska rötterna spelar ingen roll?

tydligen inte. allt handlar ju bevisligen om vilket parti man tillhör
Citera
2021-12-08, 17:14
Medlem
NoSafetyInNumberss avatar
Det är inte bilden på den heilande tonåringen, som är det mest problematiska i detta.
Det är samröret med pojkvännen och hennes förnekande kring hans förehavanden, som gör henne olämplig i ministerpost.
Citera
2021-12-08, 17:16
Medlem
Citat:
Det är förstås ett erkännande, hon bekräftade också att det var hon på bilden.

Hennes försvarstal är lika lysande som Anders Borgs, när han blev anklagad för att kört "helikoptern".
1. Jag har inget minne alls av händelsen.
2. Jag gjorde absolut inte helikoptern, det minns jag absolut.
Senast redigerad av SvenPP 2021-12-08 kl. 17:20.
Citera
2021-12-08, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoSafetyInNumbers
Det är inte bilden på den heilande tonåringen, som är det mest problematiska i detta.
Det är samröret med pojkvännen och hennes förnekande kring hans förehavanden, som gör henne olämplig i ministerpost.

Nej, det allvarligaste är hennes krishantering. Därefter din punkt om relationen med pojkvännen och hur hon hanterar det utåt.
Citera
2021-12-08, 17:18
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulasylum89
Jag förstår vad du menar och kan hålla med till viss del. När det kommer till familjemedlemmar som syskon och förädrar osv, så kan man inte hållas till svars för deras åsikter tycker jag. Eftersom man inte väljer sin familj. Däremot väljer man sin partner och det blir därför en annan sak.
När det kommer till SD så tycker jag ändå att det är förståeligt att folk blir upprörda om de visar sig att de t.ex. hetsar mot folkgrupp anonymt på nätforum eller att de dyker upp bilder på dem med naziuniformer eller swastikasymboler, eftersom SD är skapad av nazister i grunden och har en väldigt främlingsfientlig politik än idag. Sossarna har ju inte det, därför blir det svårt att tro att de är nazister då de isåfall sitter i fel parti. Men jag förstår inte hur du kan påstå att det är dubbelmoral? för media smutskastar och gräver i civilministerns förflutna nu lika mycket som de smutskastar och gräver kring SD'are som avslöjas med byxorna nere.

Men det är ju ännu värre om ett parti som t.o.m. bedriver liberal politik emot sina ideal för att hålla ute SD, har nazister i sina led? Om du tycker SD är så nazistiska vore det väl helt naturligt för dig om de hade nazister? Borde det inte vara värre när sossarna har nazister? För oss i SD blir det helt galet att allt hela tiden vrids till S fördel. Det gör inget om S har nazister för de är inte nazister. Det är hemskt att SD har nazister för de är nazister. För oss är det ren rappakalja och bara ett subjektivt sätt att behålla makten. Som att om man går med i S så får man syndernas förlåtelse och bedöms på andra kriterier än alla andra. Det är antidemokratiska diktaturfasoner och folk skulle bli lika upprörda på S om det var Sverigedemokrater som jobbade på SVT och inte vänsterliberaler. Vi är en växande minoritet som särbehandlas negativt i allt.

Det var Nyheter Idag som avslöjade detta, inte systemmedia. Det är ju det S hatar, att det finns oberoende media som inte bara granskar SD. Men dubbelmoralen är inte bara hos media men också hos S själva. De har avskedat en lokalpolitiker för att hon var ihop med en Sverigedemokrat men nu när det är en viktigare person så skall det försvaras att hon är ihop med en person som verkar vara mycket mer extrem än SD. Alltså är det med rasism och SD bara svepskäl, det är SD de är emot inte nazister per se.
Citera
2021-12-08, 17:20
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoSafetyInNumbers
Hon menar på att hon inte känner till att hennes killes band ska ha gjort en cover av en vit makt-låt.
De verkar ju isf inte speciellt synkade - han borde ju känna till hennes (förväntade) inställning till extrem högerextremism, och då dra sig för att spela nåt sånt kan man tycka.
Citera
2021-12-08, 17:20
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Hennes försvarstal är lika lysande som Anders Borgs, när han blev anklagad för att kört "helikoptern".
1. Jag har inget minne alls av händelsen.
2. Det gjorde absolut inte helikoptern, det minns jag absolut.

Ja det är märkligt att hon inte har något minne av att hon heilade men bestämt vet att hon gjorde det för att vara ironisk.
Citera
2021-12-08, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
I'm dead serious !

Vill verkligen inte att hon skall avgå.
Får hon sitta kvar har vi förändrat spelplanen för svensk politik, dvs att det går att ha
ett förflutet som inte är prickfritt. Klart man skall kunna bli minister även om man är gammal nasse,
sprutpundare eller glädjeflicka.
Jag ser det som ett fall framåt.

Ja, vi får se hur det blir. Jag tycker inte heller att hon ska avgå men blir inte förvånad om hon gör det.
Med tanke på att hon är sosse och vart det hela sin politiska kärriär så är jag övertygad om att hon inte har en nazist agenda eller tänker driva en nazistiskt politik, får då hade hon nog valt ett annat parti isåfall.
Citera
2021-12-08, 17:22
Medlem
Panzeradlers avatar
Lite okynnes-heilande är väl ett naturligt inslag i vardagen. Nu för tiden köra jag den lite mer lediga varianten heil-five. Känns mer rätt så ...

En gång nazist alltid nazist. Gammalt nazist-ordspråk.
Citera
2021-12-08, 17:26
Medlem
Citat:
Det är förstås ett erkännande, hon bekräftade också att det var hon på bilden.

Asså jag vet inte längre om du är dum eller om du spelar dum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in