2021-12-07, 17:07
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Har han sonat för brottet och är öppen med det så ser jag inget större problem.

Men nu handlar det om politik.
Att heila är en politisk handling.
Sydstatsflaggan är en politisk manifestation.
Vit maktmusik är politisk så det sjunger om det.

Att då företräda ett politisk parti som gjort kampen mot ”de bruna” som det allra viktigaste rimmar illa i mina öron. Att på det sitta i en regering som i sin retorik riktar udden mot ”auktoritära regimer” framstår som ytterst tveksamt.

Hade hon varit öppen med det och gjort avbön vore det en annan sak. Men nu verkar hon rycka på axlarna och spela ”oskyldig fjortis som hängde med sin pojkvän”-kortet.

Behöver inte vara en politisk handling. Det är ju avsikten/uppsåtet bakom, Jag vill minnas att jag heilade när jag gick i mellanstadiet, men det fanns ingen som helst politisk intention bakom det hela. Samma med sydstatsflaggan. Den behöver ju inte heller vara politisk. Jag tror att fortfarande så har den amerikanska delstaten Mississippi den kvar som en del i sin delstatsflagga. Unga raggare på landsorten tror jag inte har en fullt klar bild över dess historiska bakgrund.

Visst är det känsligt med tanke på socialdemokraternas höga svansföring i frågan. Såg nu på en alternativmedia sajt så hade en ung kvinna med SD-bakgrund fått sparken från kommunen för att hon på en privat fest hade burit en armbindel med svastikan på skoj. Kom ihåg prins Harry som gjorde något liknande, men ingen kan anklaga honom för rasismen med tanke på vem som han är gift med.

Ja hade hon gjort avbön så hade det hela underlättats för henne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattefbk
jag skiter väl i henne men hon är ju bevisligen inte kapabel att va monister. det är magda och flertalet andra ministrar som onekligen inte passar på sina poster som måste väck. för man kan inte låta hyckleriet fortsätta. visar ju bara hur patetiska de är. simple as that
Varför är hon inte kapabel att vara minister? För att hon möjligen heilade när hon var 15? Hon ska tydligen vara både skärpt och duktig enligt många bedömare. Och vilket hyckleri är det du syftar på?
Citera
Medlem
Q6s avatar
En historisk dag, dagen då civilministern gjorde det legitimt att heila.

Sossarna har fixat rena rama julafton för nassarna.
Citera
Medlem
Det är inte nazihälsningen i sig som egentligen är problemet, även om det naturligtvis är problematiskt kan den ju alltid bortförklaras med allt från ungdomen till alkoholen (även om den också kan bli lite problematiskt om vi betänker hennes påstådda ålder vid tillfället skulle vara 15 år). Hennes pojkvän (idag sambo) är inte heller egentligen problemet, möjligen då lite jobbigt om de nu skulle vara lite fel inriktning på musiken men så länge hon inte är med i bandet så är det möjligen då hans problem. Möjligen blir förhållandet en belastning i sig.

Problemet är att hon troligen ljuger eller har en väldig dålig minnesbild. Förtroendet för henne som minister och representant för S störtdyker. Det förstör socialdemokraternas främsta attack kort, att brunsmeta allt och alla som kommer i deras väg. Det funkar inte om man har en minister som heilar lite privat. Nu är det som sagt bara en bild, men kanske har det även uttalats ett litet Sieg Heil eller liknande, det förtäljer ju knappast bilden.

Som påvisats här redan är troligen inte bilden mer än runt 10 år gammal och hon är troligen runt 20 års åldern när bilden tas och inte något annat, även om statsministern nu säger 15 år så är det bara en upprepning av information hon troligen fått från Karkiainen själv och därmed värdelös. Avslöjad av YES flaskan om inget annat, möjligen går det nog att jämföra bilden med andra bilder på henne och därifrån dra slutsatser om hennes möjliga ålder inom något rimligt intervall. Troligen är inte bilden från 2005, då hon borde varit 16-17 år. vilket även det som sagt vore lite problematiskt. Utan den är nog flera år senare.

Hon satt i kommunfullmäktige från 2010, kommunstyrelsen mellan 2011-2014 och 2018 blev hon riksdagsledamot. Hon bör alltså ha suttit i kommunstyrelsen i Haparanda ungefär när det troligen har skett.

Maggan är arg men har fortfarande fullt förtroende för Karkiainen, vilket statsministern alltid har till ungefär fem sekunder innan hon får sparken. Går väl att lätt konstatera att Andersson inte har haft den bästa starten på sin statsministerkarriär.

Ingen är nog som sagt gladare än Chang. Massa nya klicks. Han väntar troligen bara på att de skall säga något korkat och så kommer del 2 att publiceras. Personen som bidragit med bilden vet säkert, eller minns säkert, bättre än Ida när den är tagen. Troligen finns det mycket fler bilder också.
Citera
2021-12-07, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
...den som läckte bilden har nog redan fått hembesök av S konstaplar i blodrött läder och svart, precis som de snabbt släckte branden Strandhäll tuttade på. Man måste ändå ge dem, S alltså, att de har svart bälte i att komma undan och lika kolsvart bälte i att sätta dit alla andra...

...men de har ju medierna i sin ficka förstås, enklare då.

det är under all kritik. det är så illa så det finns inte ord att beskriva. och ändå påstod tydligen att det är sds fel iaf. jag blir så satans lack på hur den jävla pisshpran får fortsätta med än det ena än det andra utan nåt händer. vilket patetiskt jävla land sverige har blivit. kommer fan med nöje se skiten brinna där jag sitter med min popcorn
Citera
2021-12-07, 17:10
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Behöver inte vara en politisk handling. Det är ju avsikten/uppsåtet bakom, Jag vill minnas att jag heilade när jag gick i mellanstadiet, men det fanns ingen som helst politisk intention bakom det hela. Samma med sydstatsflaggan. Den behöver ju inte heller vara politisk. Jag tror att fortfarande så har den amerikanska delstaten Mississippi den kvar som en del i sin delstatsflagga. Unga raggare på landsorten tror jag inte har en fullt klar bild över dess historiska bakgrund.

Visst är det känsligt med tanke på socialdemokraternas höga svansföring i frågan. Såg nu på en alternativmedia sajt så hade en ung kvinna med SD-bakgrund fått sparken från kommunen för att hon på en privat fest hade burit en armbindel med svastikan på skoj. Kom ihåg prins Harry som gjorde något liknande, men ingen kan anklaga honom för rasismen med tanke på vem som han är gift med.

Ja hade hon gjort avbön så hade det hela underlättats för henne.
Hennes sambo med sydstatsflaggan är 36 år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Maggan borde sparka henne.
Problemet för S är att de 1) beter sig som påven, d.v.s. de har ALDRIG fel, vilket innebär att en eventuell avsättning skulle vara motsatsen 2) de kör med dubbla måttstockar, där en SD-politiker som hade gjort något liknande hade blivit jagad av Arschelberg med drönare och sedan avkrävt SD att politikern avpolleterats.

S kan inte avsätta henne för det skulle innebära ett medgivande från deras sida. De kommer att fortsätta kampanjen om att hon är "den goda". Det enda som skulle kunna fälla henne är om MSM börjar agera, men sannolikheten för det....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Förstår inte hur man kan använda ” Men du då”-argumentet. Det håller ju inte eftersom vare sig du, jag och eller Joshmark ska sitta i regeringen till att börja med.

”Men du då? Flyg själv då din jävla bonde” är ju knappast något en pilot brukar säga även om passagerarna klagar utan det är bara 8-åringar och vuxenbebisar.

Sedan kan jag ju tycka att, och kanske när det kommer till just den här frågan dessutom, så har ju sossarna aktivt maximerat och utnyttjat andras ”ungdomsskulder” i media så att nu göra slavsylta av Ida är väl bara att vara konsekvent. Eller menar du att ”ungdomssynder” för sossar är mindre vörda än för andra partier?

Ungdomssynder är synder som man ska försöka förlåta. Sen kan det vara så att hon har gjort mer. Då får man väl ändra sig.

Vilka ungdomssynder har sossarna attackerat?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Maggan borde sparka henne.
Nej, vem gjorde inte dumma jävla grejer i den åldern. Va fan det här är orimligt.
Har alla tappat det helt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Om hon sitter kvar kommer det bli så roligt att höra valdebatter a när MP och S försöker brunsmeta M, KD och SD. 😁 "Skulle vi vara rasistiska? Är det inte i Magdalena Anderssons regering som vi fått premiär för ett heilande statsråd?"

Ja brunsmetandet från MP o C lär nu sippra ut i avloppet, inte längre så verkansfullt att dra fram ur rockärmen längre.

Den som nu förbannar detta mest av alla torde vara Per Bolund. Hans blåbruneretorik stänkte tillbaks!
Citera
2021-12-07, 17:11
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
En historisk dag, dagen då civilministern gjorde det legitimt att heila.

Sossarna har fixat rena rama julafton för nassarna.

Så då kan vi stryka Hitlerhälsning från HMF?
Citera
2021-12-07, 17:11
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Min poäng var att igår diskuterades det om MSM skulle våga citera Nyheter Idag. Idag citerar de Nordfront.

Bra poäng. Allt jag hör just nu är Ludwig Van.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in