Citat:
Har han sonat för brottet och är öppen med det så ser jag inget större problem.
Men nu handlar det om politik.
Att heila är en politisk handling.
Sydstatsflaggan är en politisk manifestation.
Vit maktmusik är politisk så det sjunger om det.
Att då företräda ett politisk parti som gjort kampen mot ”de bruna” som det allra viktigaste rimmar illa i mina öron. Att på det sitta i en regering som i sin retorik riktar udden mot ”auktoritära regimer” framstår som ytterst tveksamt.
Hade hon varit öppen med det och gjort avbön vore det en annan sak. Men nu verkar hon rycka på axlarna och spela ”oskyldig fjortis som hängde med sin pojkvän”-kortet.
Men nu handlar det om politik.
Att heila är en politisk handling.
Sydstatsflaggan är en politisk manifestation.
Vit maktmusik är politisk så det sjunger om det.
Att då företräda ett politisk parti som gjort kampen mot ”de bruna” som det allra viktigaste rimmar illa i mina öron. Att på det sitta i en regering som i sin retorik riktar udden mot ”auktoritära regimer” framstår som ytterst tveksamt.
Hade hon varit öppen med det och gjort avbön vore det en annan sak. Men nu verkar hon rycka på axlarna och spela ”oskyldig fjortis som hängde med sin pojkvän”-kortet.
Behöver inte vara en politisk handling. Det är ju avsikten/uppsåtet bakom, Jag vill minnas att jag heilade när jag gick i mellanstadiet, men det fanns ingen som helst politisk intention bakom det hela. Samma med sydstatsflaggan. Den behöver ju inte heller vara politisk. Jag tror att fortfarande så har den amerikanska delstaten Mississippi den kvar som en del i sin delstatsflagga. Unga raggare på landsorten tror jag inte har en fullt klar bild över dess historiska bakgrund.
Visst är det känsligt med tanke på socialdemokraternas höga svansföring i frågan. Såg nu på en alternativmedia sajt så hade en ung kvinna med SD-bakgrund fått sparken från kommunen för att hon på en privat fest hade burit en armbindel med svastikan på skoj. Kom ihåg prins Harry som gjorde något liknande, men ingen kan anklaga honom för rasismen med tanke på vem som han är gift med.
Ja hade hon gjort avbön så hade det hela underlättats för henne.
Hans blåbruneretorik stänkte tillbaks!