2021-12-07, 22:26
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Men SD folk får avgå och hela partiet brunsvartas för mindre saker, Minns du den unga tjejen som städade på en efterfest för några år sedan och satte på sig en SS-armbindel på skoj, det dödade hennes karriär.
Men det får SD stå för, deras paranoia att bli beskyllda som nazi gör dom mer försiktiga och dumpar alla som riskerar deras image.
Citera
2021-12-07, 22:28
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Hon var omkring vitmakt folk. Musiker som stod för vitmakt idealen och politiken. Hon var tillsammans med en kille som hade sydstatsflaggan på bröstet och på väggen. Om hon avskydde det så skulle hon inte varit runt det. Det är det som ligger henne i fatet. Det var inte bara en hälsning.
Det som framför allt ligger henne i fatet, är att hon ljuger om detta. Alla kan förlåta ungdomssynder, men en minister som ljuger, förlåter man inte.
Citera
2021-12-07, 22:29
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Kolla på det unga ansiktet, klädstilen och sminket. Ser ju ut som en typisk 15-åring?
Därav förstår jag ej nyhetsvärdet i bilden, då en stor majoritet kring den åldern är identitetssökande och gör massa saker man ej står för senare.

Jag tyckte t.ex. om Che Guevara för hans mod/beslutsamhet när jag var tonåring. Men idag skakar jag på huvudet åt naiva idioter som tror att han var någon slags frihetskämpe.

Blir så löjligt att peka ut någon för småsaker som sker innan vuxen ålder. Jag är konservativ/nationalist men vill ej ha något med skräpjournalistik att göra. Lågvattenmärke av Chang, tyvärr i massmedias anda.

Det där är väl inget annorlunda mot vad media gör med olika Sverigedemokrater. De visar bilder som är 15-20 gamla när någon går i något nazistiskt protesttåg som 15-17 åring och antyder att de fortfarande har exakt samma åsikter som då. Både det här och sånt som media generellt gör mot representanter i SD är samma trams. Tror det här bara är en liten test för att se hur övrig media och politiker agerar när det drabbar en från deras egen grupp
Citera
2021-12-07, 22:31
Medlem
rskworpbs avatar
Malin Lundgren @konsensuseliten · 7h
Replying to @Skogkar

Kan inte dra mig till minnes att de då, som
@Erik_Helmerson
nu skrev en liknande ursäktande text om nedan tjej. En 17årig flicka som blev såväl utslängd ur sitt parti som av med jobbet.
Konstigt

https://twitter.com/Skogkar/status/1468217630318280714
Citera
2021-12-07, 22:31
Medlem
BigJoeys avatar
Bra med folk som vågar tänka annorlunda och testa nåt nytt...

De va ju ändå 70-80 år sen Nazismen sist testades (skämtar).
Citera
2021-12-07, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skadan
Pinsamt av flashback med denna häxjakt... Släpp saken bara.
Häxor ska jagas.
Citera
2021-12-07, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Håller med. Har både heilat skämtsamt och lyssnat på "vit makt"-musik på fester. Men det handlar väl egentligen om mediernas och sossarnas hyckleri och dubbla måttstockar. Hade Ida varit sverigedemokrat så hade de gått stenhårt fram och Annika Strandhäll mfl. hade skrivit debattartiklar om SD är nazzar osv. ..

Haha, skön damage-control

Ganska misslyckad damage-control. Det gör ju bara dubbelmoralen och hyckleriet ännu tydligare.
Citera
2021-12-07, 22:34
Medlem
Trollfeeders avatar
Hon var 15 år. Big deal.
Citera
2021-12-07, 22:35
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Hon var 15 år. Big deal.

Minst 17 år snarare baserat på Yes-flaskan
Citera
2021-12-07, 22:37
Tror inte mer kommer fram, och tror hon kan sitta kvar. Möjliga snubbelstenen tror jag är dateringen av bilden. Verkar ha blivit en sanning här i tråden och annorstädes att hon var 15 år. Men vad jag förstår är det knappast belagt, och möjligheten finns säkerligen att hon var betydligt äldre.

Då kommer saken i ett något annat ljus.

Citat:
Ursprungligen postat av Sthlmfinest93
Ida "Nazi" Karkiainen:

– Det var fest ibland. Det spelades musik av många som ville styra låtlistan. Musik som jag inte står för. Vad andra spelade kan jag inte ta ansvar för. Jag brukade stänga av om jag märkte att det förekom vit makt-musik, men det gjorde jag förmodligen inte alla gånger.

Haha vilken citatmaskin hon är, har hon gjort sitt tror ni? Enligt magdalena andersson verkar hon ha fullt förtroende för henne. Men det säger en del om henne med

Ja, det där har hon sagt i flera olika former nu. Så oerhört löjligt; verkligen ingen som tror på det. Hoppas nån reporter konfronterar henne med det: tror du verkligen någon tror på den förklaringen?

Hon ska ju ha stängt av Ultima Thule också, och då sagt att "det är inte okey". Men vad jag vet har UT egentligen tämligen harmlösa texter: "Ni tär på vår jord / Ni tär på skalders ord / Ni tär på vår kropp, Svea rikes härd / Ni tär känn bettet i vårt svärd" - är inte det typ det "värsta" man hittar från dem? Aldrig något riktigt explicit, liksom. I jämförelse är Raubtier mycket öppnare med sina Nazireferener, åtminstone om de texter man kan googla fram stämmer. Bara att kolla på "Achtung Panzer", som jag skrev om i ett tidigare inlägg. Låter rejält krypto-nazistiskt, även om de förnekar det.

Och så hon var och är alltså tillsammans med en snubbe från det bandet, och samtidigt ska hon ha gått och stängt av Ultima Thule när det spelades. Yeah right. "Det är inte okey!"

Detta gör det oerhört svårt att ta henne på allvar. Uppenbart att hon ljuger.
Citera
2021-12-07, 22:37
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Minst 17 år snarare baserat på Yes-flaskan

Kan du utveckla?

Oavsett, barn gör dumma grejer. Jag har också heilat på skämt som tonåring. So what? Man föds inte med omdöme.
Citera
2021-12-07, 22:38
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Kan du utveckla?

Oavsett, barn gör dumma grejer. Jag har också heilat på skämt som tonåring. So what? Man föds inte med omdöme.

Du får hänga med i tråden, Yes-flaskan på bilden kom först när hon var 17 år så yngre än så var hon inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in