2021-12-07, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
En del människor är som kameleonter, de anpassar sig till varje miljö och varje sammanhang.

En genompräktig sossetjej fixar inte en roadtrip genom landet med Raubtier eller att leva med en från bandet, hon anpassar sig och blir en heavymetalunge.

En tuff heavymetalunge fixar inte att bli en tvättäkta sosse och avancera till statsråd om hon uppträder som en sådan, hon anpassar sig och blir en S-kvinna.

Det krävs otrolig social talang om man ska smälta in i varje sammanhang, den talangen verkar Ida K besitta.

Hade något annat parti än S varit dominerande i Haparanda när hon ville göra karriär så hade hon anpassat sig och sina åsikter till det partiet. Hon hade lika gärna kunnat vara ett moderat statsråd idag och den moderate statsministern skulle givetvis haft fullt förtroende för hennes värderingar.

Bästa inlägget i hela tråden antagligen.

Hon är en tvättäkta politiker. Står upp för allt och inget samtidigt beroende på vem som frågar. Vän med alla.

Falskhet kallar somliga det.
Citera
2021-12-07, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Känns ärligt talat helt som en trådsanning där man hänvisar till varandra. Som att någon ens skulle veta hur en flaska diskmedel skulle se ut för 25 år sedan.

med tanke på att man kan få fram statistic och annat och i stort sett det mesta så håller jag ju inte det som helt otroligt ändå
Citera
2021-12-07, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wimbledun
Komedin fortsätter.

Magdalena Andersson - vilken regering du fixat ihop! Som en treåring när hon leker i dockskåpet.

Självklart bör vederbörande avgå. Eller är det skillnad på folk och folk? Skulle detta vara en bild på vem som helst utanför det socialdemokratiska partiet hade de rykt med huvudet före.

Jo som en god framtida regel , vilket innebär att till UFFES glädje kan INGEN SDare bli minister
Citera
2021-12-07, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Har du tittat på Twitter? MSM har inte monopol på samhällsdebatten längre.

Jag ger henne högst 24 timmer. S har inte råd med fler skandaler just nu.

Det börjar dra ihop sig nu?

Det verkar som att stasiministern och i övrigt högljudda vänstermänniskor försvarar ministern.. som väntat.
Hyckleriet är bekräftat, tack vare Nyheter Idag.

Tror att Ida ser fram emot en lång och lönsam karriär inom sosseriet, känns inte som om någon försöker pressa henne att ta ett steg tillbaka direkt.. men vi får väl se!
Citera
2021-12-07, 18:05
Medlem
Smegmas avatar
Papegojan Bolund och dennes gelikar inom Ssocialdemokraternas kommentarer gällande blå-bruna partier kommer att bli oanvändbart i framtida debatter.

RÖD-BRUN REGERING.
Senast redigerad av Smegma 2021-12-07 kl. 18:07.
Citera
2021-12-07, 18:05
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Jag tror att Maggan inte har den erfarenhet som krävs i den här typen av situation. Min gissning är att hon inte kommer kommentera utan hoppas att det hela ska dö ut av sig själv. Problemet med det är att S under valet inte kan skrämmas om SD och dess högerextremism, något Mållgan verkar ta varje tillfälle i akt att göra.

Hänger man ihop och skaffar barn med en kille som lirar högerextrem musik, och har gjort det i 15 år, har jag svårt att tro att man står för helt andra värderingar själv.

Problemet är att Maggan är kvinna och det är hon som satt ihop sin regering, en kvinna kan aldrig säga offentligt att hon gjort ett misstag eller missbedömt något så oavsett vad Maggans ministrar hittar på eller har i sitt bagage så har hon "fullt förtroende" för dem, det är ju hon (Maggan) som valt ut dem alltså är de ofelbara, vore de inte det så har ju Maggan misslyckats.
Citera
2021-12-07, 18:08
Medlem
Provokatörs avatar
Magdalena kom med lugnade besked under eftermiddagen, hon hade pratat med Ida och hon kunde garantera att Ida inte har dessa värderingar idag.

Det var verkligen skönt att höra, eller?

Min tolkning, Magda är helt verklighetsfrånvänd om hon tror att folk tror att Ida fortfarande är nazist, Magda missar målet grovt.

Jösses, men bra!

/Provokatör
Citera
2021-12-07, 18:08
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Om man driver krav på moralisk oantastlighet för långt så innebär det att politiker måste undvika varje situation där det finns risk att det kan finnas någon eller något som kan få dem att framstå i tvivelaktig dager. Man kräver i praktiken att hon ska komma in med pekpinnar i sin pojkväns replokal, att agera polis i vänners sällskap. Ställ dig frågan om du verkligen vill ha den sortens politiker.

Jag håller med om allt det där. MP består av politiker som inte bryr sig ett dugg om konsekvenserna av sin politik. Det enda de bryr sig om är godhetssignalering. Samma sak gäller i mitt tycke nästan alla som röstar på MP. Och Annie Lööf betraktar sig som en Churchillgestalt som ska skydda demokratin mot folkets inflytande. L kallar sig liberala men i varenda fråga står de för repressiv politik. S är också hycklare, men mycket av deras hyckleri har berott på att de varit tvungna att ta hänsyn till extremisterna i MP.

Men om du inte tycker att SD ska bedömas för gamla synder är det väl ännu mer orimligt att kräva den här politikerns avgång? Döm henne som du tycker att SD borde bedömas. Be the change och allt det där.
Du menar att SD fortsatt ska svälja att brunsmetas av S, medan SD bortser från att S tillsätter ministrar med bakgrund i vitmakt-miljö? Vi behöver ingen konsekvent hållning eller lika behandling av partier och politiker i svensk politik?
Citera
2021-12-07, 18:09
Medlem
Allt som jag har läst under dagen har bara fått mig att gilla Ida Karkiainen mer, och jag är inte ens sosse. Jag röstar på Moderaterna.

Är det kanske det här som hände för många som började gilla SD väldigt mycket när det var fullt med svamliga drev mot Sverigedemokrater?

Då man ser reportrar som ojas över att hon var på turné med sin pojkväns band och att det var mycket sprit på bilderna för 12 år sedan. Eller att hennes pojkväns band hade en sydstatsflagga? Det är så pinsamt att läsa vuxna människor försöka ställa någon till svars för det.
Citera
2021-12-07, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattefbk
ok. och vilka skulle ingå i den regeringen då?? mp kke. c. v ja alla är ju nog sugna på att va med där

I nästa val kommer vi ha den sista eller näst sista borgerliga regeringen i Sverige. Sen kommer demografin med importerad valboskap rösta på bidragspolitik och höga skatter. På sikt blir det sossar som väljer mellan SD eller islamister i egna partier. Det är i nära framtid, där de flesta personer som lever nu kommer se ett arabland i norr, i det som förr var det Sverige som nu demoleras.
Citera
2021-12-07, 18:10
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Du har rätt !!

Kollade just bilden igen !

Det är en romersk hälsning, sån som dom olympiska idrottarna använder.

Är drevet idrottsfientligt nu också !

Kan inte Ida bli idrottsminister istället ?

Haha, romersk hälsning är bara ett försök till "whitewash"

Antingen är det nazist eller fascist hälsning!

https://www.news24.com/amp/news24/so...alute-20190810
Citera
2021-12-07, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Det börjar dra ihop sig nu?

Det verkar som att stasiministern och i övrigt högljudda vänstermänniskor försvarar ministern.. som väntat.
Hyckleriet är bekräftat, tack vare Nyheter Idag.

Tror att Ida ser fram emot en lång och lönsam karriär inom sosseriet, känns inte som om någon försöker pressa henne att ta ett steg tillbaka direkt.. men vi får väl se!

Guldläge för SD, bara fråga om ministern Ida försvarar att folk i rullstoll skall skjutas. Saluterar man till sådana låttexter så sympatiserar man sådana åsikter så klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in