• 1
  • 2
2021-12-06, 16:19
Medlem
Castles avatar
Hej

I veckan är det planerat att komma hem en kvinna till mig som jag bara mött lite kort innan en gång. Tanken är att vi ska laga någon mat tillsammans och lära känna varandra. Vad finns det för bra grejer man kan göra som kräver att man hjälps åt lite, men som inte är jättekomplicerat eller tar för lång tid. Vore kul om man (optionally) kunde göra någon förreätt och efterrätt. Tack för hjälpen.
Citera
2021-12-06, 16:32
Bannlyst
Känns som den matlagningen blir lika ansträngd som denna tråden.
Inga som helst tankar kring kostnader, innehåll eller riktlinjer kring vad man tycker om.
Du kan ju ta samma koncept som förra året när du skulle bjuda på italienskt men behövde hjälp ifrån Flashback att komma på vad de skulle vara, de är väl ändå inte samma kvinna antar jag.

Du är en jävla typ vet du det!? I den tråden så svarar du i slutet att du inte äter kött, inte fan säger du det nu heller.
Senast redigerad av Cat-mind-jedi 2021-12-06 kl. 16:34.
Citera
2021-12-06, 16:42
Medlem
hyssasess avatar
Tacos, väldigt enkelt ju o kan inte komma på nån rätt som kräver mer teamwork! Och sen ett fint rött vin till det så är man hemma
Citera
2021-12-06, 16:45
Medlem
tilsammansnus avatar
grillad lax och potatisgratäng, sen några råa, knapriga grönsaker
Citera
2021-12-06, 16:46
Medlem
Castles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cat-mind-jedi
Känns som den matlagningen blir lika ansträngd som denna tråden.
Inga som helst tankar kring kostnader, innehåll eller riktlinjer kring vad man tycker om.
Du kan ju ta samma koncept som förra året när du skulle bjuda på italienskt men behövde hjälp ifrån Flashback att komma på vad de skulle vara, de är väl ändå inte samma kvinna antar jag.

Du är en jävla typ vet du det!? I den tråden så svarar du i slutet att du inte äter kött, inte fan säger du det nu heller.
Hej. Tack för feedback, hade fan glömt att jag frågat en gång innan, tack för påminnelsen.

Förtydligande: Köttförslag undanbedes. Men fisk går bra.

(Obs: inte samma kvinna, tyvärr)
Citera
2021-12-06, 16:47
Medlem
Castles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyssases
Tacos, väldigt enkelt ju o kan inte komma på nån rätt som kräver mer teamwork! Och sen ett fint rött vin till det så är man hemma
Gillar också tacos, men för mig är det helgmat. Känns konstigt mitt i veckan, men man kanske borde prova.
Senast redigerad av Castle 2021-12-06 kl. 16:52.
Citera
2021-12-06, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Castle
Gillar också tacos, men för mig är det helgmat. Känns konstigt mitt i veckan, men man kanske borde prova.

Helgmat?
Allvar?
Tycker du på riktigt att tacos är något festligt du bara äter på helgen?

Strunta i det där att laga mat ihop, det kommer bara bli spänt och konstigt, särskilt som du inte är särskilt hemma i köket.
Gå på restaurang istället.
Senast redigerad av cdec 2021-12-06 kl. 17:11.
Citera
2021-12-06, 17:19
Medlem
Eftersom tacos är helgmat och du inte äter kött så kan jag föreslå att ni lagar vegansk kassler, förrätt och efterrätt som du nämner i starten känns inte som helgmat menar du?
Citera
2021-12-06, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyssases

Tacos är väl ändå lite barnsligt för en dejt. Känns mer som en rätt man kan göra när man setts några gånger och inte på första dejten.
Citera
2021-12-06, 17:35
Medlem
hyssasess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Historieintresse
Tacos är väl ändå lite barnsligt för en dejt. Känns mer som en rätt man kan göra när man setts några gånger och inte på första dejten.

kanske, kanske inte

Jag tänker att man vill laga något som går snabbt (man vill ju inte koka en boeuf i flera timmar liksom) och känns lite lyxigt och då är tacos ett bra alternativ ju + att det är teamwork + att man kan dricka vin till.

Annars är ju vitt vin o räkor alltid något men det kanske är lite för rakt på
Citera
2021-12-06, 18:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Castle
Hej. Tack för feedback, hade fan glömt att jag frågat en gång innan, tack för påminnelsen.

Förtydligande: Köttförslag undanbedes. Men fisk går bra.

(Obs: inte samma kvinna, tyvärr)

Du verkar inte förstå uppförandekoder alls.

Men okej jag förstår inte alls hur du fungerar när det finns mängder med hemsidor med tips på matlagning med recept och allting om du är ute efter någon form av menyer.
Men framför allt fattar jag inte varför du gör som du gör med kvinnor, du lägger upp en totalt felaktig bild av dig själv som om du har koll på vad du gör och inte ens frågar henne om vad hon gillar.

Om ni ska göra detta som en umgängesgrej så fattar du väl själv hur folk resonerar kring tacos?
Det är just att bara stå med skärbrädan , medans någon annan steker köttfärs eller vad du nu då äter.
Annars så handlar matlagning om samarbete gällande att smaka av och improvisera.
Säger man laxburgare så innebär de moment där du kan låta någon annan skära grönsaker medans du steker laxburgarna, men ska du komma in med att säga saker är för heligt enligt dig så är du skitjobbig.
Ni kommer väl knappast stå och panera vitling i vetemjöl då det är för högtidligt och allt man får höra, samtidigt som du frågar om tips till förrätt och efterrätt.

Allvarligt talat så är du vegetarian, när jag bjuder på vegetariskt så är det inte vad jag föredrar utan måste.
Då köper jag färskpasta kokar broccoli och gör en sås på grädde och vin med buljong och kryddor med ost i för att jag tycker om det men det är inte direkt roligt samarbete .
Ska jag äta vegetariskt så får det vara inlagda vitlöksklyftor, ost , soltorkade tomater , kronärtskockshjärtan, bra oliver och bra avokado sånt som är dyrt helt enkelt när man valt ut en hel del.
Du borde kunna sånt som avstår kött.. Och jag ogillar att laga fisk för att lukten och sånt sätter sig och det är opålitlig kvalité fryst och det är jobbigt att skaffa färsk fisk och ha rätt tajming, de är upp till dig.
Men så lite du anstränger dig i tråden och förväntar dig färdiga koncept så borde ni gått på restaurang som cdec sa.
Citera
2021-12-06, 18:30
Medlem
Castles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cat-mind-jedi
Du verkar inte förstå uppförandekoder alls.

Men okej jag förstår inte alls hur du fungerar när det finns mängder med hemsidor med tips på matlagning med recept och allting om du är ute efter någon form av menyer.
Men framför allt fattar jag inte varför du gör som du gör med kvinnor, du lägger upp en totalt felaktig bild av dig själv som om du har koll på vad du gör och inte ens frågar henne om vad hon gillar.

Om ni ska göra detta som en umgängesgrej så fattar du väl själv hur folk resonerar kring tacos?
Det är just att bara stå med skärbrädan , medans någon annan steker köttfärs eller vad du nu då äter.
Annars så handlar matlagning om samarbete gällande att smaka av och improvisera.
Säger man laxburgare så innebär de moment där du kan låta någon annan skära grönsaker medans du steker laxburgarna, men ska du komma in med att säga saker är för heligt enligt dig så är du skitjobbig.
Ni kommer väl knappast stå och panera vitling i vetemjöl då det är för högtidligt och allt man får höra, samtidigt som du frågar om tips till förrätt och efterrätt. Man kan ju ha lite speciellt lyxiga komponenter.

Allvarligt talat så är du vegetarian, när jag bjuder på vegetariskt så är det inte vad jag föredrar utan måste.
Då köper jag färskpasta kokar broccoli och gör en sås på grädde och vin med buljong och kryddor med ost i för att jag tycker om det men det är inte direkt roligt samarbete .
Ska jag äta vegetariskt så får det vara inlagda vitlöksklyftor, ost , soltorkade tomater , kronärtskockshjärtan, bra oliver och bra avokado sånt som är dyrt helt enkelt när man valt ut en hel del.
Du borde kunna sånt som avstår kött.. Och jag ogillar att laga fisk för att lukten och sånt sätter sig och det är opålitlig kvalité fryst och det är jobbigt att skaffa färsk fisk och ha rätt tajming, de är upp till dig.
Men så lite du anstränger dig i tråden och förväntar dig färdiga koncept så borde ni gått på restaurang som cdec sa.
Tack, det får nog bli tacos faktiskt. Kul att prova på en veckodag. Lite som att äta pepparkakor på sommaren.
Vet inte vad du menar jag gör med kvinnor, men det känns lite off-topic.
Har haft rätt många personer som säger att de gillar min mat, men då har jag lagat allt själv.
Senast redigerad av Castle 2021-12-06 kl. 18:36.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in