2021-12-11, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Din avslutande mening gör ju att du upplevs som en okunnig snorunge som bara svalt och sprider skrönor och fördomar…

Audi har generellt sett samma kvalitetsnivå som de två stora konkurrenterna, periodvis t o m högre sett till bl a inredningarna.
De har haft mängder med bra motorer genom åren, men även några som mer liknat problembarn (vilket är ungefär vad som kan sägas om de flesta biltillverkare…)
Att blanda in könsfördomar och påstå att Audi är bilar för folk som inte kan nåt är bara barnsligt av dig.

Fakta är att majoriteten av bilägare oftast har ganska dåliga kunskaper om bilar, om det var den kunskapen du menade? Det är i realiteten ganska få av alla bilägare som är mer kunniga och nördiga på bilar och deras teknik.

Vilken tur för min trovärdighet att jag äger en av mercedes bästa bilar från de senaste 10 åren, en klassisk bmw m-modell, två nyare bmw och har provat ett antal audis mellan 2019 och 2021, samt 2 generationer s4, s8 med v10 och den klassiska s2.

Ur en bilentusiast perspektiv så kan jag förstå charmen med 2.2 turbon och senare 4.2 motorn även om dom för mig är en bit ner på vill ha listan. Ja interiören i b8/8.5 är solid som få jämfört med bilar i samma klass från samma tid samt att interiören nyaste, senaste i generation c8 är fin att titta på. Men det är den i en volvo v90 också och det gör inte volvon till en bra bil. Ingen jag känner som har ett genuint intresse för bilar kör en entusiast-audi nyare än 2000.

Nån ung sprätt kanske kör en nyare rs3 för att a45 var för dyr och m2 för otäck, eller en rik knös i en ny rs6 som han byter bort på en kvart, kanske nån bitcoin miljonär köper en rs7 för att det tilltalar brudar. R8 skulle vara undantaget, det är en prisvärd bil men som också körs av miljonärstanten med strandtomten. Obs, ej fiktiva personer.

Okunnig snorunge, njae. Kanske lite raljerande för det är roligare så. Lite mer anekdotiska bevis utöver de här ovanför, 50 shades of grey, filmen av kvinnor för kvinnor är proppad med audis.

Med det avslutar jag min slutplädering, audis är för kvinnor och för folk som tror att dom köper en bra bil.
Citera
2021-12-11, 00:32
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Alla de 3 märkena har i princip likadan kvalité och bilarna skiljer sig något men är typ samma grejer i grunden. Egentligen tror jag alla håller hög kvalité nog om man väljer rätt bilmodell men hittills är jag riktigt nöjd med min Mercedes AMG.

Du har hatt?
Citera
2021-12-11, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inteskarpast
Vilken tur för min trovärdighet att jag äger en av mercedes bästa bilar från de senaste 10 åren, en klassisk bmw m-modell, två nyare bmw och har provat ett antal audis mellan 2019 och 2021, samt 2 generationer s4, s8 med v10 och den klassiska s2.

Ur en bilentusiast perspektiv så kan jag förstå charmen med 2.2 turbon och senare 4.2 motorn även om dom för mig är en bit ner på vill ha listan. Ja interiören i b8/8.5 är solid som få jämfört med bilar i samma klass från samma tid samt att interiören nyaste, senaste i generation c8 är fin att titta på. Men det är den i en volvo v90 också och det gör inte volvon till en bra bil. Ingen jag känner som har ett genuint intresse för bilar kör en entusiast-audi nyare än 2000.

Nån ung sprätt kanske kör en nyare rs3 för att a45 var för dyr och m2 för otäck, eller en rik knös i en ny rs6 som han byter bort på en kvart, kanske nån bitcoin miljonär köper en rs7 för att det tilltalar brudar. R8 skulle vara undantaget, det är en prisvärd bil men som också körs av miljonärstanten med strandtomten. Obs, ej fiktiva personer.

Okunnig snorunge, njae. Kanske lite raljerande för det är roligare så. Lite mer anekdotiska bevis utöver de här ovanför, 50 shades of grey, filmen av kvinnor för kvinnor är proppad med audis.

Med det avslutar jag min slutplädering, audis är för kvinnor och för folk som tror att dom köper en bra bil.

Raljera på du, om det ger dig fläckar i grenen. Dock torde det statistiskt signifikanta underlaget för dina åsikter vara synnerligen diminutiva, för att uttrycka det milt…
Citera
2021-12-11, 00:58
Medlem
PeterNosters avatar
Råd till MB ägare:
Ta bort allt alla filtar de slagit in bilen i.
De samlar vatten/fukt så att bilen rostar.

Ska man vara fin får man lida pin.
Tyst och fin = lida pin.

Min referens är Vi Bilägares rosttest. Vilket mög.

Min bror hade en MB. Under golvmattan fanns en spånskiva och under den....marken. Tyska marken.
Citera
2021-12-11, 01:23
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Råd till MB ägare:
Ta bort allt alla filtar de slagit in bilen i.
De samlar vatten/fukt så att bilen rostar.

Ska man vara fin får man lida pin.
Tyst och fin = lida pin.

Min referens är Vi Bilägares rosttest. Vilket mög.

Min bror hade en MB. Under golvmattan fanns en spånskiva och under den....marken. Tyska marken.

Finns inte en enda E klass W212 med rost, och den kom ut i mars 2009, det är snart 13 år sedan..
Jag tror du ska hålla dig till dina kommunistiska kinesbilar istället..
Citera
2021-12-16, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Registrerad.Medlem
Mercedes är en bättre bil än BMW och Audi men ändå envisas folk med att köpa BMW pch Audi trots att det inte finns några priskillnader mellan. Hur kommer det sig?

Vi snackar både nybilar och begbilar.

😂
Mercedes är en bättre bil än BMW och Audi! Bättre på vad?

Fan är du 13 år gammal? Det är din åsikt, inte fakta. Varför marknadsför inte mercedes att dom är bättre?
Kanske du kan hjälpa dom. 😂 fy fan.
Citera
2021-12-19, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
De enda bilar som jag funnit som är enkla och intuitiva att förstå är Tesla och Polestar. De har förstått hur man gör moderna enkla användargränssnitt som alla kan direkt förstå och komma in i.

Alla andra biltillverkare ligger 20 år efter. Extremt krångliga och svåra att få översikt i.

Anledningen är att Polestar och snart Volvo kör med Android Automotive. Samtliga amerikanska tillverkare från 2022 och Honda, Renault, Nissan, Mitsubishi Alliance 2022 modeller.

Det här med med att ha ett smart infotainmentsystem med tredjeparts utvecklade applikationer kommer vara extremt viktigt om några år.
Citera
2021-12-19, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunnis
Anledningen är att Polestar och snart Volvo kör med Android Automotive. Samtliga amerikanska tillverkare från 2022 och Honda, Renault, Nissan, Mitsubishi Alliance 2022 modeller.

Det här med med att ha ett smart infotainmentsystem med tredjeparts utvecklade applikationer kommer vara extremt viktigt om några år.

Håller med. Här är det helt klart AA som kommer bli ledande.
Citera
2021-12-23, 09:10
Medlem
Borde finnas en anledning till att Mercedes är omåttligt populära som taxi. Ser sällan Bmw eller Audi i taxikön. Jag är ingen mb nörd, men när man ser hur många taxi som är just mb så borde det innebära en indikation på kvalitet och komfort. Bilarna är ju trots allt ganska dyra och i taxibranschen är den faktiska milkostnaden en viktig faktor vid val av bil.
Citera
2021-12-23, 10:19
Medlem
zoombos avatar
Frågan är om det verkligen är så eller om man har fört en aggressiv prissättning eller skapat villkor som är ruskigt attraktiva för taxibolag för att försöka återta förlorade marknadsandelar? Den kvalitativa djupdykning som MB gjorde under 90-talet har ännu inte glömts bort och det måste till andra strategier för att återta förlorad mark.
Visst, jag tycker också att man ser fler och fler MB som taxi men inte som det var när jag växte upp, då fanns det nästan inga andra märken i taxibranschen.
MB var då också ett statusmärke och ungdomar eller kunder <40 år var absolut inte i målgruppen.
Citera
2021-12-23, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoombo
Frågan är om det verkligen är så eller om man har fört en aggressiv prissättning eller skapat villkor som är ruskigt attraktiva för taxibolag för att försöka återta förlorade marknadsandelar? Den kvalitativa djupdykning som MB gjorde under 90-talet har ännu inte glömts bort och det måste till andra strategier för att återta förlorad mark.
Visst, jag tycker också att man ser fler och fler MB som taxi men inte som det var när jag växte upp, då fanns det nästan inga andra märken i taxibranschen.
MB var då också ett statusmärke och ungdomar eller kunder <40 år var absolut inte i målgruppen.

Skulle gissa att alla generalagenter ger ungefär liknande rabatter när de ger offerter till olika taxibolags upphandlingar. Är nog ytterst små skillnader på den hårt konkurrensutsatta personbilsmarknaden.

MB är fortfarande populära och extremt stora bland droskbolagen. I Sverige idag så är de bolag som säljer mest till taxinäringen; Volvo, Mercedes och Toyota.
Citera
2021-12-23, 11:03
Medlem
zoombos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Skulle gissa att alla generalagenter ger ungefär liknande rabatter när de ger offerter till olika taxibolags upphandlingar. Är nog ytterst små skillnader på den hårt konkurrensutsatta personbilsmarknaden.

MB är fortfarande populära och extremt stora bland droskbolagen. I Sverige idag så är de bolag som säljer mest till taxinäringen; Volvo, Mercedes och Toyota.

I min bransch har det förekommit att tillverkaren själv helt har rundat ÅF och generalagent för att styra upp och själv ta större affärer. Det har inte varit populärt men tillverkaren har nog ansett att detta är enda vägen att gå för att kunna erbjuda rätt prisnivå och/eller villkor då man kapar ett mellanled.

MB hade en katastrofal period under rätt lång tid och det rumsterades nog om rätt friskt bland cheferna under den fasen och ett förlorat kundförtroende är ett förlorat kundförtroende för en ganska lång tid framåt och kräver mycket lobbande och kanske helt nya strategier för att kunna vändas.

Jag tror själv att MB idag tillverkar utmärkta bilar men jag menar på att folk är konservativa; om du blev riktigt dålig av en viss sorts sprit för många år sen så väljer du även idag en annan sort om det finns alternativ. Så fungerar människan.
Detsamma gäller tillit; om du kommit på någon som du hade stort förtroende för tidigare att ljuga dig rätt upp i ansiktet så blir det svårt, för att inte säga omöjligt att få samma förtroende igen. Tilliten är permanent skadad och svår att bygga upp igen och man kommer aldrig upp i samma nivå som tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in