Citat:
Din avslutande mening gör ju att du upplevs som en okunnig snorunge som bara svalt och sprider skrönor och fördomar…
Audi har generellt sett samma kvalitetsnivå som de två stora konkurrenterna, periodvis t o m högre sett till bl a inredningarna.
De har haft mängder med bra motorer genom åren, men även några som mer liknat problembarn (vilket är ungefär vad som kan sägas om de flesta biltillverkare…)
Att blanda in könsfördomar och påstå att Audi är bilar för folk som inte kan nåt är bara barnsligt av dig.
Fakta är att majoriteten av bilägare oftast har ganska dåliga kunskaper om bilar, om det var den kunskapen du menade? Det är i realiteten ganska få av alla bilägare som är mer kunniga och nördiga på bilar och deras teknik.
Audi har generellt sett samma kvalitetsnivå som de två stora konkurrenterna, periodvis t o m högre sett till bl a inredningarna.
De har haft mängder med bra motorer genom åren, men även några som mer liknat problembarn (vilket är ungefär vad som kan sägas om de flesta biltillverkare…)
Att blanda in könsfördomar och påstå att Audi är bilar för folk som inte kan nåt är bara barnsligt av dig.
Fakta är att majoriteten av bilägare oftast har ganska dåliga kunskaper om bilar, om det var den kunskapen du menade? Det är i realiteten ganska få av alla bilägare som är mer kunniga och nördiga på bilar och deras teknik.
Vilken tur för min trovärdighet att jag äger en av mercedes bästa bilar från de senaste 10 åren, en klassisk bmw m-modell, två nyare bmw och har provat ett antal audis mellan 2019 och 2021, samt 2 generationer s4, s8 med v10 och den klassiska s2.
Ur en bilentusiast perspektiv så kan jag förstå charmen med 2.2 turbon och senare 4.2 motorn även om dom för mig är en bit ner på vill ha listan. Ja interiören i b8/8.5 är solid som få jämfört med bilar i samma klass från samma tid samt att interiören nyaste, senaste i generation c8 är fin att titta på. Men det är den i en volvo v90 också och det gör inte volvon till en bra bil. Ingen jag känner som har ett genuint intresse för bilar kör en entusiast-audi nyare än 2000.
Nån ung sprätt kanske kör en nyare rs3 för att a45 var för dyr och m2 för otäck, eller en rik knös i en ny rs6 som han byter bort på en kvart, kanske nån bitcoin miljonär köper en rs7 för att det tilltalar brudar. R8 skulle vara undantaget, det är en prisvärd bil men som också körs av miljonärstanten med strandtomten. Obs, ej fiktiva personer.
Okunnig snorunge, njae. Kanske lite raljerande för det är roligare så. Lite mer anekdotiska bevis utöver de här ovanför, 50 shades of grey, filmen av kvinnor för kvinnor är proppad med audis.
Med det avslutar jag min slutplädering, audis är för kvinnor och för folk som tror att dom köper en bra bil.