2021-12-05, 22:20
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av napster99
Har försökt googla men hittar olika svar..
Vad gäller egentligen kan socialen(arbetsmarknadsenheten) verkligen tvinga en till det? Har haft socialbidrag i 1 år cirka..

Är du 100% etnisk svensk?
Citera
2021-12-05, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juristchefen
Det går att knarka på jobbet oxå, bara så att du vet.
Bra
Citera
2021-12-05, 22:40
Medlem
Cabenstones avatar
Citat:
Fick välja mellan arbetsträning eller praktik sa hon jag pratade med fyfan sa jag bara

Tror du behöver fundera lite på ditt liv. Bidraget får du givetvis mot en motprestation. Inget konstigt med det. Skulle du exempelvis gå på a-kassa, förväntas det att du söker alla typer av arbeten. För min del skulle jag ta vilket arbete som helst hellre en att gå arbetslös och vara beroende av systemet på det viset.

Vill du inte göra det får du nog hitta en annan lösning på att få in pengar.

Praktik och arbetsträning låter för övrigt bra. Förstår faktiskt inte vad du grinar över.
Citera
2021-12-05, 22:54
Medlem
Citat:
Vafan, nä jag vill ju ha mitt bidrag men att man ska få slava för det är fan ej ok
Så andra ska slava för att du ska få bidrag?
Citera
2021-12-05, 22:55
Medlem
Helt utan peng blir du aldrig om du bor själv.
Ekonomiskt bistånd måste ändå ge dig en minimisumma för att överleva med hyra och mat osv.
Dock kommer den bli betydligt lägre än den normala.
Och nej, jag går inte på EB utan jobbar med klientelet därifrån.

Jag kommer få mothugg men det jag menar är att man ställer ingen på gatan däremot drar man åt svångremmen ordentligt.
Senast redigerad av DrSpunk 2021-12-05 kl. 23:04.
Citera
2021-12-05, 23:09
Medlem
Drspunk vilket namn haha, jag har faktiskt lägenhet, så du menar dem hade betalt min hyra och gett mig cash om jag strunta i det? Hur mycket isåfall, vet du det?
Citera
2021-12-05, 23:12
Medlem
Citat:
Har försökt googla men hittar olika svar..
Vad gäller egentligen kan socialen(arbetsmarknadsenheten) verkligen tvinga en till det? Har haft socialbidrag i 1 år cirka..

Sossesvinen äger din kropp och kan göra precis vad de vill med den i utbyte mot att du får betalt !

Har själv varit friviligt arbetslös sedan 1994 och blivit skickad på så kallat arbetsträning !

Bara att spela med och sjuka sig en gång per månad så går de 3 månaderna snabbt !

Jobba och betala skatt och avgifter är för idioter som älskar att bli rövknullade !
Citera
2021-12-05, 23:17
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSpunk
Helt utan peng blir du aldrig om du bor själv.
Ekonomiskt bistånd måste ändå ge dig en minimisumma för att överleva med hyra och mat osv.
Dock kommer den bli betydligt lägre än den normala.
Och nej, jag går inte på EB utan jobbar med klientelet därifrån.

Jag kommer få mothugg men det jag menar är att man ställer ingen på gatan däremot drar man åt svångremmen ordentligt.
Jo, de kan dra in bidragen helt. De både kan och gör om man inte uppfyller de villkor som ställs upp.
Varför tror du så många blir vräkta om soc nu var skyldig att betala villkorslöst?
Citera
2021-12-05, 23:18
Medlem
https://www.riksdagen.se/sv/dokument...%20till%20slut.

Läste detta.. kommer vägra faktiskt

Frågan är bara hur lågt de kommer bli?
Senast redigerad av napster99 2021-12-05 kl. 23:22.
Citera
2021-12-05, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
Om jag var du skulle jag vägra. Men bli inte förvånad om du inte får bidrag längre. Men då gör du oss andra skattebetalare en tjänst.

Känns som det är lite troll här.

Du är inte bara skattebetalare !
Har du ens en aning hur mycket staten snor innan du får din surt förvärvade lilla lön !
Det mesta går till skatter och avgifter och det du får i handen är endast en bråkdel av vad arbetsgivaren får punga ut med !

Arbetar man i Sverige är man fanimej dum i huvudet på riktigt !
Citera
2021-12-05, 23:23
Medlem
Citat:
Drspunk vilket namn haha, jag har faktiskt lägenhet, så du menar dem hade betalt min hyra och gett mig cash om jag strunta i det? Hur mycket isåfall, vet du det?
Det finns ingen lag som säger det, däremot finns det en lag som säger att du ska ha en ”skälig levnadsstandard”. Hur dom löser det i olika kommuner är olika men bostadslöslär blir man inte.
Utåt sett så kan det verka som att du inte får en spänn men jag har sett många och åter många som ALDRIG rört en fena eller haft vare sig jobb eller arbetsträning.
Nu börjar det dock bli bättre och ekonomiskt bistånd pushar på.
Citera
2021-12-05, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSpunk
Det finns ingen lag som säger det, däremot finns det en lag som säger att du ska ha en ”skälig levnadsstandard”. Hur dom löser det i olika kommuner är olika men bostadslöslär blir man inte.
Utåt sett så kan det verka som att du inte får en spänn men jag har sett många och åter många som ALDRIG rört en fena eller haft vare sig jobb eller arbetsträning.
Nu börjar det dock bli bättre och ekonomiskt bistånd pushar på.

Vadå kan dem tvinga in mig på lss eller gruppboende typ isåfall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in