2021-12-05, 18:32
Medlem
RudolfHutlers avatar
Discshop.se var kanske världens bästa nätbutik att handla film på. Och spel sålde de också. Fattade aldrig riktigt varför de började sälja garn och stekpannor och annat skit, men det är en annan diskussion. Poängen här är att Discshop.se var världens bästa filmbutik på nätet. Jag hade skrivit säkert 14,600 recensioner där och hade en imponerande lista på mina filmer. Det var också enkelt att navigera och hitta på sidan.

Sen la dom ner och skitföretaget CDON köpte deras filmlager. CDON suger av flera anledningar: man kan inte hitta filmer på deras sida, det är svårt att navigera och vart fan tog alla mina recensioner vägen? Det var bra att ha en lista så att man kunde se vilka filmer man äger, eftersom jag som har typ 3,500 filmer ibland glömmer om jag har t.ex. "Way of the gun".

Varför las Dicshop ner? Saknar ni sidan? Tycker ni att CDON suger?
Citera
2021-12-05, 18:47
Medlem
Det är väl inte särskilt förvånande att dom lägger ned med tanke på hur marknaden för film ser ut. Om det är den discshopen där det fanns ett bra utbud av biofilmer på dvd och dvd-boxar med gamla tv-serier med mera någon gång runt millenieskiftet. Det var de optiska skivorna dvd o.s.v. som var deras grej. Den marknaden existerar knappt längre. I.o.f.s. trist att den försvann då det var en bra butik längre tillbaka i tiden.
Citera
2021-12-05, 18:51
Medlem
Hamleyss avatar
Way of the gun!
Kanske en av de bäst replikerna nånsin kommer från den filmen:

Shut that cunt's mouth, or I'll come over and fuck-start her head.
Citera
2021-12-05, 18:56
Medlem
Pilletants avatar
Det var väl den dåliga vinsten samt den förrödande konkurrensen som gjorde sig utmärkande. Cdon gav väl ett bud som ägarna inte kunde säga nej till. Att cdon köper upp en konkurrent för att sedan lägga ner det är inte så konstigt, det kallas visst affärsstrategi ? Se hur det gick för Findus. Men det är synd att det blev så för man kunde få rejäla rabatter på både film och spel det som var billigare på Discshop var dyrare på Cdon och tvärtom
Citera
2021-12-05, 19:09
Medlem
Rymdstyrelsens avatar
Framtidsutsikterna för fysisk film är inte lysande.
Citera
2021-12-05, 21:00
Medlem
oceandrives avatar
WHAT?! Hade ingen aning om att dom lagt ner. Jag la ju mesta delen av mitt studiebidrag på att köpa DVD filmer av dom...
Citera
2021-12-05, 21:40
Medlem
Pilletants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oceandrive
WHAT?! Hade ingen aning om att dom lagt ner. Jag la ju mesta delen av mitt studiebidrag på att köpa DVD filmer av dom...

Ja dem har du ingen nytta av om du inte har en tjocktv. För på antika lcd och plasma blir det sämre bild än vhs blev på fettisburken.
Citera
2021-12-05, 21:46
Medlem
Mr Teatimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudolfHutler
Det är därför jag hatar judarna, de ska fan sabotera allt!

Haha! Som cineast har man det nog jobbigt med den inställningen. Vad kan man se idag utan att lägga pengar i globalist fickor och få hjärntvätt på köpet? Ärlig fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in