• 1
  • 2
2021-12-05, 13:20
Medlem
I MC-gängen är det bågar som gäller - vissa som Bandidos har skapats på kåkarna osv.

I andra fall när det gäller invandrare i mc gäng har de haft bakomliggande kriminalitet

Men har dessa verkligen körkort o hur funkar mc-gängen för dem utan körkort - utan riktig båge
skall de ju inte platsa.
Citera
2021-12-05, 13:32
Moderator
blomvattnares avatar
Brott och brottsbekämpning --> Organiserad brottslighet
/Moderator
Citera
2021-12-05, 14:22
Medlem
Behövs inte man är över Aina
Citera
2021-12-05, 14:37
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
Tror de flesta har körkort idag. Jag har åkt båge med några som saknade körkort för tillfället men de höll på och ta det. Jag blev också av med mitt körkort ett tag men jag körde mc endå... Körkort kommer inte att stoppa mig från att göra det jag älskar...... Cmon dude.
Citera
2021-12-05, 17:07
Medlem
Pilletants avatar
Tramstråd
Citera
2021-12-05, 17:09
Medlem
Jag syftar på de som åker dit eller åkt dit för
vapenbrott, droger, gängmisshandel ink torpedverksamhet
verksamheter som inte är ovanliga i dessa gäng
Citera
2021-12-05, 17:16
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Jag syftar på de som åker dit eller åkt dit för
vapenbrott, droger, gängmisshandel ink torpedverksamhet
verksamheter som inte är ovanliga i dessa gäng

Inte för att jag vet, men det låter inte rimligt att klubben utesluter dig om du blir av med körkortet. Tror du att det skulle bedömas som allvarligare än de andra brotten som du räknar upp?
Citera
2021-12-05, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Inte för att jag vet, men det låter inte rimligt att klubben utesluter dig om du blir av med körkortet. Tror du att det skulle bedömas som allvarligare än de andra brotten som du räknar upp?

Bandidos är ett gäng som skapats på anstalterna varför skall alla utesluta sig själva
Citera
2021-12-05, 17:37
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Bandidos är ett gäng som skapats på anstalterna varför skall alla utesluta sig själva

Va? Det är ju du som undrar hur de som inte har körkort kan vara med. Jag har inte sagt något om vad de skall eller inte skall göra med dessa personer.
Citera
2021-12-06, 10:02
Medlem
Mrallknowings avatar
Dem lever ju nästan för att bryta lagarna tror inte folk bryr sig det minsta.
Citera
2021-12-06, 10:10
Medlem
Nu vet jag inte om det gäller alla s.k. MC klubbar.
Men Bandidos hade en lokal i min närhet under en period, såg väldigt få motorcyklar där och tittade man på flera av medlemmarna var det väldigt få som ägde en motorcykel och hade körkort.
Men om jag förstått det hela rätt så handlar det väldigt mycket om kriminalitet och lite om motorcyklar i dessa gäng.
Så du behöver inte a MC kort eller ens köra båge för att bli medlem.
Citera
2021-12-06, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Nu vet jag inte om det gäller alla s.k. MC klubbar.
Men Bandidos hade en lokal i min närhet under en period, såg väldigt få motorcyklar där och tittade man på flera av medlemmarna var det väldigt få som ägde en motorcykel och hade körkort.
Men om jag förstått det hela rätt så handlar det väldigt mycket om kriminalitet och lite om motorcyklar i dessa gäng.
Så du behöver inte a MC kort eller ens köra båge för att bli medlem.

Det där stämmer inte, alla Bandidosmedlemmar kör hoj och det är ett krav för medlemskap. Finns även dokumenterat ganska bra i form av bilder genom åren på medlemmar som deltagits i runs.
Sen är det såklart inget krav på att körkort även om dom flesta har det. Och dom flesta medlemmar äger inte sina egna hojar på papper.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in