Citat:
Ursprungligen postat av
Youngling
Finns någon överbegåvad som kan ge några exempel på hur eran intelligens kan besvära er?
Jag irriteras av alla efterblivna normies som bara kollar på fotboll, lyssnar på skitmusik, spelar värdelösa TV-spel och rent allmänt inte förstår hur världen fungerar (bland annat använder dessa iGnoranta iDioter, iPhone, och tror att kött är hälsosamt och något vi behöver äta, osv).
Det går inte heller att föra en seriös, djup och intellektuell diskussion med dessa mainstreamtänkare, eftersom de är mer eller mindre faktaresistenta och generellt totalt obildade också. Oavsett ämne alltså. Det enda de förstår är vilken fotbollsspelare som gjorde mål och vilket lag som vann Champions League och liknande efterbliven skit. Och namnet och smaken på varenda alkoholdryck också, vad annars.
Sedan uppskattar de inte schack heller, vilket beror på att hela deras attention span går till fotboll, och hjärndöda TV-serier och skitfilmer osv.
Kort sammanfattat, mainstreamtänkare förstör min värld. Jag uppskattar
kvalitet i musiken, filmerna och TV-spelen, och det kommer inte så mycket kvalitet inom dessa områden nuförtiden, eftersom de iGnoranta iDioterna faktiskt köper skitspelen, lyssnar på skitmusiken och går på bio på skitfilmerna, i hög utsträckning. Vilket innebär att vi bara får mer snabbmat inom populärkulturen.
Allt detta känns givetvis deprimerande. Stupid sells, så varför ska mediabolagen släppa bra populärkultur?
Det sagt, så påstår jag inte att jag har 200 i IQ, men jag är above average så att säga. För den lilla minoritet som har IQ 180 osv, så måste det vara riktigt outhärdligt.