2021-12-05, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Jag irriteras av alla efterblivna normies som bara kollar på fotboll, lyssnar på skitmusik, spelar värdelösa TV-spel och rent allmänt inte förstår hur världen fungerar (bland annat använder dessa iGnoranta iDioter, iPhone, och tror att kött är hälsosamt och något vi behöver äta, osv).

Det går inte heller att föra en seriös, djup och intellektuell diskussion med dessa mainstreamtänkare, eftersom de är mer eller mindre faktaresistenta och generellt totalt obildade också. Oavsett ämne alltså. Det enda de förstår är vilken fotbollsspelare som gjorde mål och vilket lag som vann Champions League och liknande efterbliven skit. Och namnet och smaken på varenda alkoholdryck också, vad annars.

Sedan uppskattar de inte schack heller, vilket beror på att hela deras attention span går till fotboll, och hjärndöda TV-serier och skitfilmer osv.

Kort sammanfattat, mainstreamtänkare förstör min värld. Jag uppskattar kvalitet i musiken, filmerna och TV-spelen, och det kommer inte så mycket kvalitet inom dessa områden nuförtiden, eftersom de iGnoranta idioterna faktiskt köper skitspelen, lyssnar på skitmusiken och går på bio på skitfilmerna, i hög utsträckning. Vilket innebär att vi bara får mer snabbmat inom populärkulturen.

Allt detta känns givetvis deprimerande. Stupid sells, så varför ska mediabolagen släppa bra populärkultur?

Det sagt, så påstår jag inte att jag har 200 i IQ, men jag är above average så att säga. För den lilla minoritet som har IQ 180 osv, så måste det vara riktigt outhärdligt.

Har inte du redan skrivit exakt det här inlägget ett ouppräkneligt antal gånger?
Citera
2021-12-05, 21:41
Medlem
Den mest uppenbara nackdelen med att ha hög IQ är att man ofta hamnar i situationer där allt går för lätt. Det blir helt enkelt väldigt tråkigt.

Så man är rätt beroende av att ha ett brinnande intresse för något där man blir utmanad och får jobba lite för att nå målet.

Nu är det dessvärre så att hög IQ och kunskap är inte samma sak.

Även den med hög IQ kan ha fel om man inte är påläst i ämnet ifråga.
Citera
2021-12-05, 21:41
Medlem
Ess85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Jag irriteras av alla efterblivna normies som bara kollar på fotboll, lyssnar på skitmusik, spelar värdelösa TV-spel och rent allmänt inte förstår hur världen fungerar (bland annat använder dessa iGnoranta iDioter, iPhone, och tror att kött är hälsosamt och något vi behöver äta, osv).

Det går inte heller att föra en seriös, djup och intellektuell diskussion med dessa mainstreamtänkare, eftersom de är mer eller mindre faktaresistenta och generellt totalt obildade också. Oavsett ämne alltså. Det enda de förstår är vilken fotbollsspelare som gjorde mål och vilket lag som vann Champions League och liknande efterbliven skit. Och namnet och smaken på varenda alkoholdryck också, vad annars.

Sedan uppskattar de inte schack heller, vilket beror på att hela deras attention span går till fotboll, och hjärndöda TV-serier och skitfilmer osv.

Kort sammanfattat, mainstreamtänkare förstör min värld. Jag uppskattar kvalitet i musiken, filmerna och TV-spelen, och det kommer inte så mycket kvalitet inom dessa områden nuförtiden, eftersom de iGnoranta iDioterna faktiskt köper skitspelen, lyssnar på skitmusiken och går på bio på skitfilmerna, i hög utsträckning. Vilket innebär att vi bara får mer snabbmat inom populärkulturen.

Allt detta känns givetvis deprimerande. Stupid sells, så varför ska mediabolagen släppa bra populärkultur?

Det sagt, så påstår jag inte att jag har 200 i IQ, men jag är above average så att säga. För den lilla minoritet som har IQ 180 osv, så måste det vara riktigt outhärdligt.

Du låter som en bitter och egocentrisk människa som ogillar "mainstream" bara för att göra dig själv speciell och lite "edgy". Varför ens lägga energi på vad andra människor finner sitt nöje.
Citera
2021-12-05, 21:43
Medlem
Det är att dom är tråkiga att göra med allt är över räknat tex spela poker med nått geni eller chack nej tack
Det går inte diskuera med dom för det finns inget att diskutera fram .
Allt diskuteras från det som finns på Googles
Frågan är vad vi blir av alla svar som finns
Senast redigerad av troligengud 2021-12-05 kl. 21:51.
Citera
2021-12-05, 21:44
Medlem
Ju mer jag läser denna tråden skulle jag nog säga att det värsta med att ha hög iq är risken att bli ihopklassad med den ”hög-iq-pöbel” som uttalar sig här.
De ”>130” som unnar sig att reta sig på folk som de antar har lägre iq. Som tänker att ingen nånsin kan förstå dem (dramatisk baksida hand mot pannan) och att de är såna unika snöflingor.
Sådana som gottar sig åt sin intelligens och nyttjar den till att plugga in skitkunskap att slå andra i huvudet med.
Klart att man är dömd till ensamhet då, inte för att man är så oerhört intelligent och svår att förstå utan för att man helt enkelt är otrevlig och dryg.
Citera
2021-12-05, 22:00
Medlem
Ofta svårt att hålla sig nere mentalt till andra i omgivningen. Man ses lite som en kuf.
Klarar mig ok, men en kompis med runt 173 i IQ har det svårt - allt framstår ju väldigt klart och tydligt för henne, men det kan vara omöjligt att förklara för andra, ja, och det är inte lätt att fungera i ett samhälle som är uppbyggt åt människor med helt andra förutsättningar.
Citera
2021-12-05, 22:03
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Ofta svårt att hålla sig nere mentalt till andra i omgivningen. Man ses lite som en kuf.
Klarar mig ok, men en kompis med runt 173 i IQ har det svårt - allt framstår ju väldigt klart och tydligt för henne, men det kan vara omöjligt att förklara för andra, ja, och det är inte lätt att fungera i ett samhälle som är uppbyggt åt människor med helt andra förutsättningar.
Vilka tester tar ens de med så "höga" resultat. Behöver knappast vara efter den vi kör. I Sverige räknas inte över 135+ överlag.
Citera
2021-12-05, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Vilka tester tar ens de med så "höga" resultat. Behöver knappast vara efter den vi kör. I Sverige räknas inte över 135+ överlag.
Detta gäller inte Sverige, utan världens ledande land. Från tidig ålder byttes gympalektioner ut mot tester, och prat med, typ, kurator. Såna här resultat gör att styrande intressen följer din skolutveckling osv några år.
Citera
2021-12-05, 22:20
Medlem
Har mätt ett par gånger och ligger 130+ där någonstans enligt tester. Nackdelar för mig att jag är väldigt social och glad, men när jag träffar på egocentriska personer som är korkade och indoktrinerade, vanligtvis vänstermänniskor, så kan jag bara vara tyst i ca 10 minuter innan jag exploderar. Har lärt mig hålla igen med brutalitet i sågning, men brukar köra en kort session i hur man kan vrida på perspektiv, utan att angripa person. Syftet är att visa den personen hur banalt deras tankesätt är och min ambition är att personen i fråga ska börja använda sin hjärna.

En annan nackdel är på jobbet, där man hela tiden behöver hjälpa folk att tänka rätt, utan att trycka ner det i halsen på dem. Framförallt mindre intelligenta kollegor som inte förstår hur många gånger och hur pedagogiskt man än förklarar och gång på gång tänker fel.

Allt detta ger åtminstone mig en jämn existentiell ångest som får mig att må lite halvkass för det mesta.

Dock är dessa nackdelar helt ok när jag tänker på fördelarna vilka jag ser är; Större möjlighet att styra sitt liv, stark löneutveckling, fantasi och förståelse om omvärlden m.m.
Citera
2021-12-05, 22:22
Medlem
Fialisans avatar
Jag har alltid haft taskig empati, något jag konstant måste arbeta med, låtsas mig sätta in i folks situationer och mående.
Tröttnar otroligt fort på allt, och hoppar från grej till grej. Gör saker en gång, sen aldrig mer.
Frustrerande när man inte kan få folk att förstå enkla resonemang.
Ställer höga krav på mig själv, eftersom jag vet att jag kan.

Annars inte så mycket...

//"Över 135" högsta man kan få när man sätter full pott hos Mensa, så jag vet inte riktigt hur högt...
Citera
2021-12-05, 22:25
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Detta gäller inte Sverige, utan världens ledande land. Från tidig ålder byttes gympalektioner ut mot tester, och prat med, typ, kurator. Såna här resultat gör att styrande intressen följer din skolutveckling osv några år.
Då lär de vara väldigt besvikna på mig, alla de som styr våra världsordningar

Ingen rymdkram för mig inte.
Citera
2021-12-05, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youngling
Finns någon överbegåvad som kan ge några exempel på hur eran intelligens kan besvära er?

Ha ha😂. Det största problemet är väl att man bara umgås med idioter😂

Skämt och sido. Dom flesta idioter jag träffat är personer som tror att dom har hög IQ bara för att de kan göra ett teoretiskt IQ-test.
Senast redigerad av Moscow-Mule 2021-12-05 kl. 22:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in