2021-12-04, 23:50
Medlem
WhatsGuccis avatar
Tjena alla.
Har försökt att hitta om man kan se hur det faktiskt ser ut på "Fenix" bunkrarna, men hittar inga bilder någonstans (Vilket jag nästan förstår pga säkerheten.).
Men är det någon här som vet hur det ser ut eller vart man kan se hur det ser ut?
Det låter nästan lite läskigt "Fenix Bunkern".
Och vad grundar sig de i? Vad är fenix bunkern för något?
Citera
2021-12-05, 00:04
Medlem
Rymdstyrelsens avatar
https://www.svtstatic.se/image/wide/...54?format=auto

Kanske har den fått namn efter formen av en fågel (Fenix)

"Varje Fenix-avdelning består av fyra flyglar med sex celler och gemensamhetsutrymme. I mitten av allt finns ett vaktrum där personal noga övervakar allt som händer. Fenix-avdelningarna omges av en extra mur och för att komma in till avdelningen måste man gå i kulvertar genom ett tiotal låsta dörrar och passera genom två säkerhetskontroller. Förutom personal och fångar är det få som får besöka avdelningarna."
Citera
2021-12-05, 11:54
Medlem
WhatsGuccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rymdstyrelsen
https://www.svtstatic.se/image/wide/...54?format=auto

Kanske har den fått namn efter formen av en fågel (Fenix)

"Varje Fenix-avdelning består av fyra flyglar med sex celler och gemensamhetsutrymme. I mitten av allt finns ett vaktrum där personal noga övervakar allt som händer. Fenix-avdelningarna omges av en extra mur och för att komma in till avdelningen måste man gå i kulvertar genom ett tiotal låsta dörrar och passera genom två säkerhetskontroller. Förutom personal och fångar är det få som får besöka avdelningarna."
Den där bilden har jag redan sett.
Menar mer om det finns BILDER i själv fenix bunkern, och jag har lite svårt att förstår hur deras celler och hur allt är uppbyggt fungerar där nere? Om du kan förklara hur det är uppbyggt skulle jag bli jätte glad
Har nämligen varit i Kumla men aldrig där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in