• 9
  • 10
2021-12-07, 19:34
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Det är lätt

Men hur växlar man Bitcoin till kontanter???

Det är lätt. Men berätta gärna hur du skulle växlat till BC.
Citera
2021-12-07, 19:36
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benkeboll
I Spanien finns det bitcoin handlare seriösa och oseriösare handlare, man ringer någon av dom via crypterade appar och säger att man vill köpa/sälja bitcoin och vill betala ha betalt i cash. Beställningen görs på bestäm belopp oftast är det 24-48timmars vänte tid, handlaren och du möts på ett café lr liknande. Ett kuvert byter hand och alla är glada och nöjda. Oavsett om du behöver cash lr bitcoin såå även om jag dumpar en påse med kontanter så är det alltid någon annan som behöver kontanter och cirkeln är sluten.

Du får bara ta med dig 10k euro dit.
Citera
2021-12-07, 19:36
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Då är frågan varför man reser med så mycket pengar som man inte deklarera för?
Enkla svaret är väl att det skulle mannen inte kunna göra då pengarna kommer från något olagligt.
Turkiska liran har väl f.ö. droppat i värde med mer hälften så man lär nog leva som en kung där om man nu står ut med turkar.
Citera
2021-12-07, 19:39
Medlem
Christopher.s avatar
Cash is king, har levt på kontanter ett år, frågan är dock varför han tog den onödiga risken att springa igenom tullen med livsbesparingarna.
Citera
2021-12-07, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Att växla till kontanter när man har bitcoin brukar va betydligt svårare än att köpa bitcoin för kontanter.
Fråga mig inte varför, men så är det.
Citera
2021-12-07, 20:50
Medlem
Citat:
Du får bara ta med dig 10k euro dit.

Jag menar inte att man ska åka till Spanien med massa pengar och köpa bitcoin utan att den servicen finns där så och sen finns även i Holland Belgien och Frankrike med. Så risken att den finns i Sverige med är ju ganska stor då många handlar med bitcoin nuförtiden.

Men säg nu att du vill ha mer än 10.000€ med dig till Spanien så kontaktar du en av handlarna i den stad du ska besöka sen gör du din beställning.
(exempelvis du säljer 1.0 bitcoin till motsvarigheten av dagens valuta på 51.000€ minus handlaren avgift och eventuell valut kurs på € för tillfället.)
Konfirmation och utbildningar tar24-48tim att genomföra eller på bestämt datum efter 24-48timmars gränsen.

Hoppas det var tydligt nu.
Citera
2021-12-07, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benkeboll
Jag menar inte att man ska åka till Spanien med massa pengar och köpa bitcoin utan att den servicen finns där så och sen finns även i Holland Belgien och Frankrike med. Så risken att den finns i Sverige med är ju ganska stor då många handlar med bitcoin nuförtiden.

Men säg nu att du vill ha mer än 10.000€ med dig till Spanien så kontaktar du en av handlarna i den stad du ska besöka sen gör du din beställning.
(exempelvis du säljer 1.0 bitcoin till motsvarigheten av dagens valuta på 51.000€ minus handlaren avgift och eventuell valut kurs på € för tillfället.)
Konfirmation och utbildningar tar24-48tim att genomföra eller på bestämt datum efter 24-48timmars gränsen.

Hoppas det var tydligt nu.

Dom länder jag nämner är bara få av dom länder i Europa du kan handla (KÖPA/SÄLJA) bitcoin med cash.
Citera
2021-12-07, 23:05
Medlem
2021-12-24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Då är frågan varför man reser med så mycket pengar som man inte deklarera för?
Det var inte samma pengar jag hade med mig, utan det var svarta pengar som jag växlade med en polare i Sudan.
Citera
2021-12-08, 11:00
Medlem
Citat:

Skulle aldrig göra detta - byter inte pengar mot luft
Citera
2021-12-08, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vågskålen
Aftonbladet rapporterar att en man gripits på Arlanda. I sin väska skall han ha haft flera miljoner kronor i kontanter. Mannen skall ha varit på väg till Istanbul. Pengatvätt misstänks.

https://live.aftonbladet.se/supernyt...anda.v7lw4h954

Vem kan det ha varit? Kopplingar till vilket nätverk?

Det är intressant - Staten trycker upp papperssedlar, som är som kontrakt där det står att denna papperslapp har ett värde. Utan trycket på pappret skulle papperslappen inte ha något värde. Dessa papperslappar är meningen man ska tro de har värde, bara för staten tryckt tecken på dem. Och syftet med att ha papperspengar är att man ska kunna ha dem som betalningsmedel. (trots att de inte är värda något i sig). Att ha dessa papperslappar har haft ett anseende. Då har man själv fått anseende och respekt.
Det var helt normalt förr att en förmögen person har pengar, - ofta i ett kassaskåp.
Så det är intressant att det nu är tvärtom - När skedde förändringen?
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in