2021-12-07, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BackstreetBoys
Ok men vad du tycker är orrelevant din lilla fjant.

Hör det
Citera
2021-12-07, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BackstreetBoys
Nej du hävdade att om man har 3miljoner i kontanter så har man kontakter med bitcoins. Vilket är felaktigt. Alla kriminella håller inte på med bitcoins. Din bild av den "kriminella världen" är felaktig.
extremt många kriminella håller på med bitcoin.

bara läsa: https://www.svd.se/halften-av-alla-b...ioner-illegala

Att folk som sysslar med drogförsäljning på gatan tar kontanter också är en självklarhet, men väldigt många håller på med bitcoin också.
Finns en hel del som beställer större parti droger på darknet med bitcoin och sedan säljer på gatan.
Citera
2021-12-07, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bitcoingrundaren
Beror ju helt på vad du köper.
Du kan ju leva extremt bra om vi tänker att du kan köpa vilken mat du vill.
Det är långt ifrån många som slipper tänka på sitt matkonto.

Sen kan du ju faktiskt köpa resor med kontanter.
Nackdelen med att resa är att det då finns kvitto på hur mycket du betalat.
Reser du utomlands flera gånger per år eller rent av nån gån per månad och det kostar 10-20k per resa,då kan det nog dra vissa ögon åt sig.

Likadant om du börjar köpa dyra grejer.
Pengatvätt är en hel vetenskap.

Ja de går bränna i stort obegränsat då man knappast behöver jaga extrapriser, sedan kan man sätta in kontanter på kortet i kassan så man har en buffert gör framtiden, antar att de går än? Morsan vet jag tog ut typ 4-5000 i bankomat som hon sedan satte in på icakortet i kassan på ica tidigare.
Sedan hemelektronik/möbler/kläder/bränsle till bilen räntar ju på bra idag också, sen har man även en vit inkomst så kan man ju ta från den till bil/bostadslån då man inte behöver använda lönen till konsumtionsvaror.
Citera
2021-12-07, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Ja de går bränna i stort obegränsat då man knappast behöver jaga extrapriser, sedan kan man sätta in kontanter på kortet i kassan så man har en buffert gör framtiden, antar att de går än? Morsan vet jag tog ut typ 4-5000 i bankomat som hon sedan satte in på icakortet i kassan på ica tidigare.
Sedan hemelektronik/möbler/kläder/bränsle till bilen räntar ju på bra idag också, sen har man även en vit inkomst så kan man ju ta från den till bil/bostadslån då man inte behöver använda lönen till konsumtionsvaror.

Det sämsta du kan göra är att stta in kontanter direkt till kontot.
redan vid 10k har banken skylldighet att fråga var pengarna kommer ifrån.
Finns vissa sätt att slippa visa kvitton dock och det är om du säljer saker.

När jag tvättate pengar gav jag 50k till en kompis i kontanter och han förde över 50k till mitt bankkonto.
Banken undrade såklart var pengarna kom ifrån och vi hade redan innna sagt att vi skulle hålla oss till historien om att jag vaskat guld nåt år som jag sålde till honom.

Du kan göra detta på lägre summor, men börjar det dra iväg mot 100k och inga kvitton eller nåt finns kan det bli problem.
Citera
2021-12-07, 15:37
Medlem
Citat:

Att folk som sysslar med drogförsäljning på gatan tar kontanter också är en självklarhet, men väldigt många håller på med bitcoin också.
Finns en hel del som beställer större parti droger på darknet med bitcoin och sedan säljer på gatan.
Vet inte varför jag fortsätter skriva.... Läs på Svenska dagbladet du. Som sagt, dina spekulationer är bara trams som alla insatta vet och kan se klart och tydligt. Allt du har skrivit är trams, även om du tror att du besitter någon form av kunskap i ämnet. Kommer på riktigt inte besvara dig mer nu.
Citera
2021-12-07, 16:08
Medlem
PC-Dators avatar
Meningslös tråd om vi inte får reda på vem mannen är. Hur många miljoner hade han med sig? Har sett olika siffror.
Citera
2021-12-07, 17:09
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:

Håller helt med dig.
Jag har del del bekanta som hålle rpå med skumma saker, och det är ju hundra gnger lättare och mer annonymt att betala droger och annat i kryptovalutor än att skicka via swish.

Alla steroidshopar online tar bitcoin.
Finns knappast nån kriminell idag som itne hållit på med bitcoin på ett eller annat sätt.
Citera
2021-12-07, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2021-12-24
Jag hade dom med mig när jag kom hem igen.
Då är frågan varför man reser med så mycket pengar som man inte deklarera för?
Citera
2021-12-07, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Problemet är bara att du ska göra transaktionen också, du kan ju inte bara dumpa väskan med kontanter på någon "kontakt som har bitcoin" då får ju han samma problem.

Sidorna där du växlar KONTANTER mot bitcoins skulle jag vilja se, matar du in kontanterna i CD läsaren på datorn då?

Kontanter är sedelbuntar, för att köpa bitcoin behöver du pengar på ett konto att betala med.

Bitcoin ATM är samma sak, visst du kan köpa bitcoins till din bitcoinwallet i dom "ATM" maskinerna, om du har pengar på ett konto.

Problemet ligger i att pengarna är sedelbuntar som måste sättas in på ett konto innan det går att göra något med dom

Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Hur växlar man kontanter mot Bitcoin?

I Spanien finns det bitcoin handlare seriösa och oseriösare handlare, man ringer någon av dom via crypterade appar och säger att man vill köpa/sälja bitcoin och vill betala ha betalt i cash. Beställningen görs på bestäm belopp oftast är det 24-48timmars vänte tid, handlaren och du möts på ett café lr liknande. Ett kuvert byter hand och alla är glada och nöjda. Oavsett om du behöver cash lr bitcoin såå även om jag dumpar en påse med kontanter så är det alltid någon annan som behöver kontanter och cirkeln är sluten.
Citera
2021-12-07, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Hur mycket i kontanter kan en person prångla ut på ett år, bara på dagligvaror och utan att väcka misstanke? 30 000? Vi säger 50 000.

I så fall tar det ca 80 år att göra av med 4 miljoner i cash.

Vem kontrollerar vad du köper för dina kontanter?
Ingen.

Detsom är det bästa med kontanter, du kan spendera mycket utan att banken eller staten direkt vet vad du köper.

30k per månad i kontanter är nog en del, men det är ju 30k även om du har dom på kortet också.
Vettifan vad jag skulle spendera 30k på varje månad.

Bil har jag, skoter har jag, motorcykel har jag också.
Betalar man räkningarna med sina vita pengar kan man köpa mat och bensin för kontanterna.
Ska ungarna ha nya skridskor? Använd kontanter.
Citera
2021-12-07, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benkeboll
I Spanien finns det bitcoin handlare seriösa och oseriösare handlare, man ringer någon av dom via crypterade appar och säger att man vill köpa/sälja bitcoin och vill betala ha betalt i cash. Beställningen görs på bestäm belopp oftast är det 24-48timmars vänte tid, handlaren och du möts på ett café lr liknande. Ett kuvert byter hand och alla är glada och nöjda. Oavsett om du behöver cash lr bitcoin såå även om jag dumpar en påse med kontanter så är det alltid någon annan som behöver kontanter och cirkeln är sluten.

Fanns förut på localbitcoin också där folk möttes på tex en bank och så gjorde man upp affären där, bara för att minska risken att bli rånad.
Jag gjorde det för flera år sedan med en kille som hafe hundratals trades och bra omdömme.
Citera
2021-12-07, 19:13
Medlem
Citat:
Vem kontrollerar vad du köper för dina kontanter?
Ingen.

Kapitalvaror går att köpa kontant utan spår, men inte registrerade fordon.

Betalar du allt du kan med kontanter mat/bensin osv så märks det ju att du inte använder pengarna på ditt konto.

I ett datoriserat sammhälle är det väldigt lätt att upptäcka ändringar i beteenden och avvikande beteenden, att aldrig betala med kort är i dagsläget väldigt suspekt, speciellt om man har gjort det tidigare, men slutat strax efter det där stora bankrånet...
Senast redigerad av Lurkarn 2021-12-07 kl. 19:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in