• 1
  • 2
2021-12-04, 09:47
Medlem
HerrKaleuns avatar
Folk med ångest, serie baserad på Fredrik Backmans roman, Felix Herngren regisserar.

Premiär 29 december.

Citat:
Efter att ha gett upp stormas lägenheten av de två dysfunktionella poliserna Jack och Jim, som även råkar vara far och son. Väl inne stöter de dock på ett problem: lägenheten är tom.

Den efterföljande utredningen förvandlas snart till en klassisk – men fantastiskt rolig – pusseldeckare där samtliga i gisslan får ge sin skildring av vad som faktiskt hände i en serie motstridiga vittnesmål. Vad polisen inte vet är att personerna som tagits som gisslan delar en hemlighet som har skapat ett unikt och nästintill obrytbart band dem emellan.

Trailer:

https://youtu.be/lQpxb3JdAjY
Citera
2021-12-04, 09:57
Medlem
link71s avatar
Ser fram emot den. Mycket bra skådisar.
Mvh
Citera
2021-12-04, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av link71
Ser fram emot den. Mycket bra skådisar.
Mvh

Vilka tänker du på?
Citera
2021-12-29, 19:20
Medlem
autostoperkas avatar
Sträcktitatt på den nu.
Svårt att filmatisera Fredrik när hans styrka är ordlekar och målande beskrivningar av mäniskotankar, känslor och väsen.
Men ändå har historien berättats ganska väl med alla invecklade pusselbitar som en efter en fäller på plats.
Tyvärr är inte skådisarna övertygande, tex den unge polisen eller den mörka lesbiska tjejen. Icke trovärdiga för 5 öre.
Så en 4 av mig mest pga Fredrik
Citera
2021-12-29, 21:43
Medlem
Vad är det här egentligen? Ska det vara nån Agatha Christie liknade gåta vem rånaren var. Sett 3 avsnitt men orkar inte engagera mig mer.
Citera
2021-12-30, 13:53
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Verkar ju lite intressant, får se om jag ger den en chans.
Citera
2021-12-30, 23:19
Medlem
har sett avsnitten i kväll. Tyckte den var bättre än Björnstad. Det var lite skillnader om man jämför med boken men inget viktigt egentligen. De som var med spelade bra också tyckte jag. Möjligtvis att den yngre polisen var lite halvbra men den äldre verkade mer trolig som polis. Kanske det bara handlar om att man är van att se den unga skådisen i serien "Leif och Billy". En del scener var
emotionella också. (kanske bara jag som är lite blödig men ändå)
Citera
2021-12-31, 09:56
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Betyder 'anxious' verkligen 'ångest' på svenska?
Trodde det var mer åt 'angelägen' hållet!?
https://www.imdb.com/title/tt1116860..._=nv_sr_srsg_0
Trailer:
https://www.imdb.com/video/vi2497364...&ref_=tt_ov_vi
Nope!
Inte för mig, urtråkig smörja.
03/10 (på en bra dag).
Senast redigerad av DragonOnWall8 2021-12-31 kl. 10:01.
Citera
2021-12-31, 20:12
Medlem
Den var kass. Jag ville verkligen gilla den men lyckades inte.
Citera
2021-12-31, 23:34
Medlem
Basns avatar
Har sett två avsnitt nu. Är det meningen att detta ska vara roligt?

Carla Sehn är lite småsöt
Citera
2022-01-01, 00:31
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Har sett nästan alla avsnitt. Långt från det bästa jag sett, men jag ska se ut den iallafall. Misstänker att polisens dotter är den skyldige, men jag vet inte.
Citera
2022-01-01, 02:39
Medlem
Absolut det sämsta som Herngren har gjort. Någon borde ta ett ordentligt snack med honom. För många yesmen i hans omgivning? Verkligen fenomenalt uselt. Kalkon!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in