Citat:
Ursprungligen postat av
diesel300
Varför väljer man telia som är dyrare än Halebop som har telias nätverk? Vad tjänar på att ha Telia jämfört mot Halebop?
Halebop och Hallon tycks ha låg prioritet i näten.
Vi testade detta då jag hade telia och min fru hade hallon..(vi bor på landsbygden) BETYDLIGT sämre mottagning och hastighet på Hallon av någon underlig anledning..speciellt märkligt att mottagningen var sämre. Vi bytte mellan mobiler och modem och fick samma resultat på exakt samma platser utomhus och inomhus.
Hallon vet jag inte om de använder Telia med Halebop sägs använda deras nät. Men även Hallon var extremt mycket sämre än Telia ungefär likvärdigt med Halebop.
Numera har vi inget av de bolagen utan använder 3 och Telenor vilka är betydligt snabbare än Telia och erbjuder "oändlig surf".. Kommer upp i 68-75Mbbit med stationärt modem och en MIMO antenn (enda alternativet till bredband ute i skogen) dock har vi 2 st abbonnemang 1 för datorer och ett för övrig uppkoppling typ TV/streaming tjänster, larm mm.
Inne i Städerna har jag dock ingen aning om det skiljer sig lika mycket som här 6 mil från närmaste större stad.