• 1
  • 2
2021-12-01, 20:03
Medlem
SnipeZs avatar
Hej. För att göra en lång historia kort så..
Har massa extraslag (tror jag), känns som hjärtat stannar till o slår hårdare, får en otäck jävla känsla i halsen som får mig att vilja skjuta mig själv.
Kan komma flera gånger efter varandra. Vilket oroa mig som fan.

Varit hos olika läkare, men alla tyder på Takykardi (snabb puls).
Har ångest och sånt skit.

Är fet, otränad men motiverad som fan att göra en skillnad.
Citera
2021-12-01, 20:11
Medlem
RudolfHutlers avatar
Du får allt förklara dig bättre. När slår hjärtat så där? Hela tiden, ibland? Efter att du tokrunkat?
Citera
2021-12-01, 20:12
Medlem
Lider också av samma fenomen och har gjort i många år. Ibland kommer det när jag är i rörelse vilket är ännu värre än när det kommer i vila. Fick dubbelslag när jag satt på cykeln en gång och det höll i sig så länge, fick hoppa av och sätta mig vid vägkanten i ren panik. Känslan i halsen som du beskriver är hemskt läskig! Får också enorm dödsångest.

Jag fick lära mig av en läkare att knipa med fingrarna på näsan så att den är helt stängd, och andas ut så hårt man kan och räkna till femton. Det brukar faktiskt fungera, så testa om det gör det för dig också. Otäckt värre även om det tydligen är normalt…
Citera
2021-12-01, 20:13
Medlem
SnipeZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudolfHutler
Du får allt förklara dig bättre. När slår hjärtat så där? Hela tiden, ibland? Efter att du tokrunkat?

Kan komma när som, om jag äter speciellt, eller om jag bara sitter vid datorn.
Citera
2021-12-01, 20:13
Medlem
Strykninmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnipeZ
Hej. För att göra en lång historia kort så..
Har massa extraslag (tror jag), känns som hjärtat stannar till o slår hårdare, får en otäck jävla känsla i halsen som får mig att vilja skjuta mig själv.
Kan komma flera gånger efter varandra. Vilket oroa mig som fan.

Varit hos olika läkare, men alla tyder på Takykardi (snabb puls).
Har ångest och sånt skit.

Är fet, otränad men motiverad som fan att göra en skillnad.

Hej!

Jag känner igen mig i dina beskrivningar. Jag gick själv in i väggen, som det kallas, för drygt sex år sedan. Har sedan dess haft betydande problem med hjärtat och då speciellt extraslag. Jag har gått utredningar på sjukhus för flera år sedan och det visade inget fel på hjärtat. På senare tid har jag tyvärr blivit sämre igen, kan ibland ha tio extraslag efter varandra och en otäck känsla i halsen.

Det är jobbigt men förmodligen inte farligt, men har man stress eller ångest kan det ju bli fysiska problem tillslut.
Citera
2021-12-01, 20:14
Medlem
SnipeZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykninmannen
Hej!

Jag känner igen mig i dina beskrivningar. Jag gick själv in i väggen, som det kallas, för drygt sex år sedan. Har sedan dess haft betydande problem med hjärtat och då speciellt extraslag. Jag har gått utredningar på sjukhus för flera år sedan och det visade inget fel på hjärtat. På senare tid har jag tyvärr blivit sämre igen, kan ibland ha tio extraslag efter varandra och en otäck känsla i halsen.

Det är jobbigt men förmodligen inte farligt, men har man stress eller ångest kan det ju bli fysiska problem tillslut.

En sak är iaf säker, jag ska ner i vikt.
För så här illa vill jag inte behöva må..
Citera
2021-12-01, 20:15
Medlem
Glömde även att jag fick rådet att hosta ordentligt, det brukar också fungera för det mesta.
Citera
2021-12-01, 20:15
Medlem
SnipeZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amande
Lider också av samma fenomen och har gjort i många år. Ibland kommer det när jag är i rörelse vilket är ännu värre än när det kommer i vila. Fick dubbelslag när jag satt på cykeln en gång och det höll i sig så länge, fick hoppa av och sätta mig vid vägkanten i ren panik. Känslan i halsen som du beskriver är hemskt läskig! Får också enorm dödsångest.

Jag fick lära mig av en läkare att knipa med fingrarna på näsan så att den är helt stängd, och andas ut så hårt man kan och räkna till femton. Det brukar faktiskt fungera, så testa om det gör det för dig också. Otäckt värre även om det tydligen är normalt…

Har bara fått sådär som du fick 1 gång.. körde snabbat som fan upp till vårdcentralen. Men dom hittade bara snabb puls och normalt ekg.
Citera
2021-12-01, 20:16
Medlem
Strykninmannens avatar
Citat:

Hos mig kom det mest i vila, om jag joggade så försvann problemet. På senare tid har det tyvärr kommit då jag rör mig vilket resulterat i att jag får gå långsammare eftersom hjärtat kan slå tio extraslag efter varandra, jag blir trött och anfådd.
Citera
2021-12-01, 20:17
Medlem
RudolfHutlers avatar
Citat:
Glömde även att jag fick rådet att hosta ordentligt, det brukar också fungera för det mesta.

Men trodde de att det var någonting psykiskt?
Citera
2021-12-01, 20:17
Medlem
Strykninmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnipeZ
En sak är iaf säker, jag ska ner i vikt.
För så här illa vill jag inte behöva må..

Bra idé! Men jag blev "sjuk" när jag sprang en mil i löparspåret och var ganska vältränad men jag hade stress på jobbet. Men om du har övervikt är det givetvis bra att gå ner i vikt.
Citera
2021-12-01, 20:18
Medlem
SnipeZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykninmannen
Hos mig kom det mest i vila, om jag joggade så försvann problemet. På senare tid har det tyvärr kommit då jag rör mig vilket resulterat i att jag får gå långsammare eftersom hjärtat kan slå tio extraslag efter varandra, jag blir trött och anfådd.

Ush låter ännu otäckare..
Mitt slår liksom extra slag, normalt, extraslag..
Nu efter jag satte mig vid datorn 10min? ish.. så känner jag knappt det. (Lugnat sig kanske)
Jävla läsk o chips som förstör mer än vad det gör för gott.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in