• 1
  • 2
2021-12-01, 12:33
Medlem
En högt uppsatt chef på Kriminalvården är avstängd från sitt jobb och utreds för brott, kan Expressen avslöja.
Det pågår två parallella utredningar i fallet.
”Vi kan bekräfta att personen är föremål för en förundersökning”, skriver Stina Nyström, Kriminalvårdens HR-direktör i ett mejl till Expressen.

-Aftonbladet

Händelsen beskrivs som ”mycket allvarlig”. Chefen får även ha kvar lönen under utredningen och har varit avstängd sedan oktober.

Mannen har haft flera chefspositioner inom myndigheten

Någon som hört ngt? Vad kan det vara? Korruption?
Senast redigerad av nionde 2021-12-01 kl. 12:37.
Citera
2021-12-01, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nionde
En högt uppsatt chef på Kriminalvården är avstängd från sitt jobb och utreds för brott, kan Expressen avslöja.
Det pågår två parallella utredningar i fallet.
”Vi kan bekräfta att personen är föremål för en förundersökning”, skriver Stina Nyström, Kriminalvårdens HR-direktör i ett mejl till Expressen.

-Aftonbladet

Händelsen beskrivs som ”mycket allvarlig”. Chefen får även ha kvar lönen under utredningen och har varit avstängd sedan oktober.

Mannen har haft flera chefspositioner inom myndigheten

Någon som hört ngt? Vad kan det vara? Korruption?

handlar det inte om han som transporterade fånge felaktigt. kommer ej ihåg namn. men stod om honom igår lr förrgår. lr nyligen iaf..

dels för hotet mot fången som fanns och risken för den chaufför som körde färdtjänst ensam med fånge
Citera
2021-12-01, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattefbk
handlar det inte om han som transporterade fånge felaktigt. kommer ej ihåg namn. men stod om honom igår lr förrgår. lr nyligen iaf..

dels för hotet mot fången som fanns och risken för den chaufför som körde färdtjänst ensam med fånge

Hmm, intressant, kan du länka möjligtvis?
Citera
2021-12-01, 13:11
Medlem
Citat:

tyvärr sämre med det. jag vet att jag läste nyligen om det. igårr lr i förrgår. kan ha varit på ab lr expressen det stod i. jag följde själv en länk bara och tittade inte närmare på vart.. dock är nån av de två skrivna mest troligast. eftersom det va länk jag klickade ppå. läser inte de blaskorna annars
Citera
2021-12-01, 13:24
Medlem
Citat:

https://www.expressen.se/kvallsposte...tbild-mot-sig/

jag hittade
Citera
2021-12-01, 14:38
Avstängd
micro113s avatar
Citat:

Citat:

jag hittade
Nej, i det fallet handlar det om en kriminalvårdare och en transportledare. Benämns man som "chef" inom kriminalvården så är man högre upp -- minst kvinsp men mer sannolikt ännu högre upp i kedjan.
Citera
2021-12-01, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, i det fallet handlar det om en kriminalvårdare och en transportledare. Benämns man som "chef" inom kriminalvården så är man högre upp -- minst kvinsp men mer sannolikt ännu högre upp i kedjan.

jaha ok. ja det är möjligt. det va bara en tanke eftersom det kom i samma veva typ. så tänkte att ansvarig chef kke fått ta ansvar för va de sysslat med.

och jag skrev dessutom det som fråga om det inte hade med det att göra. nåt samband.

men nu när du nämner chef så såringde till nån klocka om att va det inte nån våldtäktsanklagad chef nyligen???

dock osäker..
Citera
2021-12-01, 14:47
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:

jag hittade

Tror nog att det är betydligt allvarligare än så faktiskt.
Citera
2021-12-01, 14:47
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
jaha ok. ja det är möjligt. det va bara en tanke eftersom det kom i samma veva typ. så tänkte att ansvarig chef kke fått ta ansvar för va de sysslat med.

och jag skrev dessutom det som fråga om det inte hade med det att göra. nåt samband.

men nu när du nämner chef så såringde till nån klocka om att va det inte nån våldtäktsanklagad chef nyligen???

dock osäker..
Jag minns inte heller. Jag har själv en kandidat som kan vara möjlig i åtanke -- men lägger inte ut något förrän man vet mer. Vill ju inte hänga ut fel person.
Citera
2021-12-01, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Tror nog att det är betydligt allvarligare än så faktiskt.

med tanke på hur folk idag ser på allvaligare lr inte så kan man inte va säker på nåt.
Citera
2021-12-01, 15:04
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
med tanke på hur folk idag ser på allvaligare lr inte så kan man inte va säker på nåt.

Nä det har du rätt i men tycker det som beskrivs med transporten är mer av ett tjänstefel men det är möjligt att något har upptäckts i samband med detta.
Citera
2021-12-01, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Nä det har du rätt i men tycker det som beskrivs med transporten är mer av ett tjänstefel men det är möjligt att något har upptäckts i samband med detta.

ja visserligen. om det inte är för hotet fången hade mot sig vilket då medförde en risk och hot för chauffören. då blir det la olaga hot mot denne. men som sagt, jag vet inte. det va bara en tanke från min sida först iom skriverierr va i samma veva.

men samtidigt läste jag nåt om nån chef för nåt tag sen om nån våldtäktsanklaggad lr nåt. men denne har jag för mig va häktad. och det stämmer ju inte in på denne som bara va tagen ur tjänst
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in