• 1
  • 2
2021-11-30, 18:32
Bannlyst
Är det inte härlig att det här kriminella monstret skall få åka hem? Dessutom får avtjänat straffet i en fängelse miljö som fungerar och inte Svensk kriminalvård lyxfängelse. Notera att det högsta domstolen som har tagit beslutet, så det bli predikat för andra mål:

En Sollentunabo i 20-årsåldern kommer att utlämnas till Turkiet där han är misstänkt för grovt narkotikabrott. Det står klart efter ett beslut i Högsta domstolen.

Mannen är sedan flera år tillbaka misstänkt för innehav och försäljning av cirka 25 kilo cannabisharts i Turkiet, och en distriktsdomstol för grova brottmål har begärt honom utlämnad.

Dessutom innebär fängelseförhållandena i Turkiet att han löper en verklig risk att utsättas för tortyr eller omänsklig eller förnedrande behandling.

https://www.mitti.se/nyheter/pappa-f...OFFz0h45I1psA/
Citera
2021-11-30, 18:43
Medlem
Hoppas fler får åka samma resa tillbaka till sina hemländer. Sveriges kriminalvård är rena lyxet för dessa odjur
Citera
2021-11-30, 18:44
Medlem
Niggwards avatar
Han har begått ett brott i ett annat land och begärs utlämnad. Visst är det bra att Sverige utlämnar kriminella drägg, dock så utvisar man inte ut tillräckligt av dem som begår brott i Sverige. Där ligger det stora problemet.

Hur många exempel finns det egentligen där Sverige lämnar ut kriminella som begått brott i andra länder, kan inte vara sådär super många direkt. Inte för att göra skillnad iaf.

Men ett drägg ut är ju alltid en win.

Sverige kan köpa fängelse platser i Sudan eller i Sibirien och skicka de dömda för livstid eller längre straff dit. Kan de gladeligen ta från min skatt
Citera
2021-11-30, 18:45
Medlem
Onanikrems avatar
Det skall firas! Eller jag tror jag väntar tills han sitter i turkfinkan.. Men lite glädje skänker det i allt mörker.
Citera
2021-11-30, 18:51
Medlem
von Hindenburgs avatar
Mycket bra.

Är det någon som vet vem detta är? Finns hans bedrifter på detta forum?
Citera
2021-11-30, 19:00
Medlem
Sonny00s avatar
Odjur? Monster? För att han har sålt cannabis till andra turkar? Borde inte dessa tillmälen reserveras för grövre brottslingar?

Jag har absolut inget emot att han lämnas ut till Turkiet för brott han begått där.
Citera
2021-11-30, 19:09
Medlem
Hoaxwatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Odjur? Monster? För att han har sålt cannabis till andra turkar? Borde inte dessa tillmälen reserveras för grövre brottslingar?

Jag har absolut inget emot att han lämnas ut till Turkiet för brott han begått där.

Jag håller med! Cannabis? Lol

Vad heter den där våldtäkts mannen, som är kopplad gängkriminalitet? Mehdi?

Skicka han också!
Citera
2021-11-30, 19:14
Medlem
Entjockbanans avatar
Det betyder inget i praktiken, många som är utvisade men stannar ändå och skiter i utvisningsbeslutet.
Eller så rycker Morgan Johansson in och ändrar på beslutet för att det är för farligt i hemlandet.
Citera
2021-11-30, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Entjockbanan
Det betyder inget i praktiken, många som är utvisade men stannar ändå och skiter i utvisningsbeslutet.
Eller så rycker Morgan Johansson in och ändrar på beslutet för att det är för farligt i hemlandet.
Möjligen är det lite annorlunda när man ska lämnas över till snuten i Turkiet...
Citera
2021-11-30, 19:20
Medlem
Entjockbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Möjligen är det lite annorlunda när man ska lämnas över till snuten i Turkiet...
Öppna inte champagnen ännu säger jag bara.
Citera
2021-11-30, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Entjockbanan
Öppna inte champagnen ännu säger jag bara.

Nej, det är väl inte avgjort men med utvisningar är stora problemet att hitta nånstans att skicka dem.
Citera
2021-11-30, 19:54
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Är det inte härlig att det här kriminella monstret skall få åka hem? Dessutom får avtjänat straffet i en fängelse miljö som fungerar och inte Svensk kriminalvård lyxfängelse. Notera att det högsta domstolen som har tagit beslutet, så det bli predikat för andra mål:

En Sollentunabo i 20-årsåldern kommer att utlämnas till Turkiet där han är misstänkt för grovt narkotikabrott. Det står klart efter ett beslut i Högsta domstolen.

Mannen är sedan flera år tillbaka misstänkt för innehav och försäljning av cirka 25 kilo cannabisharts i Turkiet, och en distriktsdomstol för grova brottmål har begärt honom utlämnad.

Dessutom innebär fängelseförhållandena i Turkiet att han löper en verklig risk att utsättas för tortyr eller omänsklig eller förnedrande behandling.

https://www.mitti.se/nyheter/pappa-f...OFFz0h45I1psA/

Tidningen skriver inte vilket nationalitet mannen har. Men dom berör mannens etnicitet, utan att avslöja vilken etnicitet det handlar om.

Citat från Mitt i Sollentuna:
...
Som skäl för detta har han angett att han riskerar förföljelse i Turkiet på grund av sin etnicitet och sina politiska åsikter.
Är det en etnisk svensk som har åkt till Turkiet för att sälja cannabis? Är det en etnisk svensk som befarar sig bli förföljd på grund av sin svenskhet? Eller ... kan det vara så att mannen har sina rötter i Turkiet?

Journalister älskar att använda ord som "Sollentunabo" för att få läsarna att tro att det handlar om en vanlig svensk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in