2021-11-30, 17:30
Medlem
Zinovjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liten.igelkott
Sytt dit kan man inte direkt säga då ett hål eller öppningar i allmänhet är svåra att sy fast. Jag är inte insatt i vad just Lina Axelsson Kihlbom har gjort där nere men det är medecinsk möjligt att skapa en vagina från penis genom operation. Dock har inte alla som är trans genomgått en sådan operation.
Nej. Eller ja, jag kunde skapa en "rymdraket" av en toarulle som väldigt ung, är det ungefär så du menar?
Citera
2021-11-30, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet-Nationalism
Socialdemokraterna är ett parti som drar till sig samhällets mera märkliga personer som inte klarar av riktiga jobb. Särskilt folk utan kompetens och utbildning gör karriär i "arbetarpartiet" S. Sossarna är ett parti i totalt förfall.

Vad syftar du på i Linas fall som hon inte klarat av på den ordinarie arbetsmarknaden?
Citera
2021-11-30, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Tanken om att "hon" "får leva som hon vill" har skapat den här situationen, med en låtsaskvinna som inkvoterad minister i en svensk regering. Sexuella avarter och perversiteter ska inte tillåtas i det offentliga, psykiska sjukdomar ska behandlas inom psykiatrin. Då hade vi sluppit det här.

Hon lever knappast ut sina sexuella aversioner, utan hon lever den könsrollen hon vill. Vi snackar alltså inte om att hon går naken med en buttplug i röven utan klär sig som en kvinna och vill leva som en kvinna.

Om bara det är en gränsdragning för dig vet jag inte vad jag ska säga utom att det känns väldigt tråkigt, för du måste förhålla dig lika oresonligt mot dig själv isf.

Sen ska ju såklart ingen kvoteras av någon anledning. Meritokrati är alltid å föredra.
Citera
2021-11-30, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liten.igelkott
Sytt dit kan man inte direkt säga då ett hål eller öppningar i allmänhet är svåra att sy fast. Jag är inte insatt i vad just Lina Axelsson Kihlbom har gjort där nere men det är medecinsk möjligt att skapa en vagina från penis genom operation. Dock har inte alla som är trans genomgått en sådan operation.

Man blir inte en fågel för att man sätter/syr på några vingar på någon. En gris blir inte en kvinna för att man sätter på läppstift.
Citera
2021-11-30, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Vad är det bland hennes meriter du syftar på som gör att hon helt osannolikt är meriterad för denna post?

Vad hade du velat se för meriter som hade varit bättre?
Hon har varit framgångsrik rektor tidigare.

Citat:
”Superrektorn” Lina Axelsson Kihlblom får mammutuppgiften att vända utvecklingen i de svenska skolorna. Den nya skolministern är också det första statsrådet som har genomgått en könskorrigering.

– Jag tror att transpersoner är det nya normala på olika sorters roller i samhället, säger hon.

https://www.dn.se/sverige/superrektorn-ar-forsta-transpersonen-i-regeringen/
Citera
2021-11-30, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Vad syftar du på i Linas fall som hon inte klarat av på den ordinarie arbetsmarknaden?

Det är välkänt att många blir politiker för de klarar inte bli något annat. Socialdemokraterna drar i stor utsträckning till sig dessa individer.
Citera
2021-11-30, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Är det en man, post- OP?

Med tanke på den senaste tidens vårdskandal som rullats upp kring könsbyte av skolbarn ser ju detta riktigt illa och tondövt ut.
Kan du länka till någon källa till det du beskriver som en "vårdskandal"?
Citera
2021-11-30, 17:41
Medlem
Paris24s avatar
Jag tycker synd om henne och att hennes insats i skolan ska förminskas, och vad hon känner för sitt kön blir själva rubriken. Så otroligt förnedrande för henne, att inte tala om hennes kompetens.

Varje gång hennes kön nämns så förringar man henne som person och minister.

Likvärdigt med Kamala Harris som ju enbart är känd som färgad och kvinna, istället för vicepresident och för sina insatser. Jag är otroligt glad att jag är vit man så jag slipper klassificeras av inkompetenta sexistiska fjantar i media.
Senast redigerad av Paris24 2021-11-30 kl. 17:44.
Citera
2021-11-30, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Partistrategerna inom S tänker kanske att nu är ju "första svenska kvinnastatsminster"-kortet" använt, och det funkade ju, så vi behöver ett nytt till valet och vi kör "första svenska könsbytarestatsminster"-kortet till valet nästa år.

Vad kan rimligtvis gå fel?

Magdalena blev nyss intervjuad och förklarade mer eller mindre att hon upplevde anklagelserna mot Thomas Eneroth om sexuella närmanden som trams och att hon har hans fulla förtroende så jag får en känsla av att det PK-samhällsklimat högern drog igång snart är helt begravt.

Att Lina råkar vara trans spelar liten roll i jämförelse med hennes kompetens och lämplighet för denna roll.
Citera
2021-11-30, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Kan du länka till någon källa till det du beskriver som en "vårdskandal"?
Gissar att det är senaste uppdrag granskning det syftas på.
Citera
2021-11-30, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troublezzz
Jösses. Nu skrev jag ”låt oss säga att” för att beteckna den angivna siffran som ett räkneexempel, i det här fallet en siffra som är enkel att räkna med. Ingenstans påstods det vara den absolut korrekta siffran. Om du vill ha en riktig siffra så rapporterade FHM 2015 att 0,4 % av befolkningen identifierade sig som trans, så säg att ca var nionde regering bör innefatta en transperson. Poängen kvarstår.

Nej, poängen går tyvärr om intet, eftersom du drog siffran ur röven. Faktum kvarstår att det är en våldsam överrepresentation av transsexuella inom politiken, i och med den här utnämningen. Det går inte att ta med varenda regering som funnits i Sverige i beräkningen, då transsexualitet fram till för bara ett par decennier sedan (med rätta) klassades som psykisk sjukdom.
Citera
2021-11-30, 17:44
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Man blir inte en fågel för att man sätter/syr på några vingar på någon. En gris blir inte en kvinna för att man sätter på läppstift.

Det påstår jag inte i texten jag skrev heller. Beskrev mera att man inte kan sy fast en vagina på någon. Att det är en operation som en del som är trans gör och som jag inte vet om Lina har gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in