2021-12-01, 16:15
Medlem
dengamleDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiggeO
Just i detta håller jag med - det är skit om media fortsätter med stämpeln "transperson" - bättre att stänga ner den vägen och prata om "skolministern".
Alla veliga och osäkra ungdomar behöver inte den påverkan utöver alla transor inom film, musik, litteratur som nu syns överallt
Tänkt att vara så psykiskt sjuk och proppfull av vanföreställningar att man frivilligt skär av sig kuken
Väldigt lämpligt att ha ansvar för barns framtid
Citera
2021-12-01, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiggeO
Just i detta håller jag med - det är skit om media fortsätter med stämpeln "transperson" - bättre att stänga ner den vägen och prata om "skolministern".
Alla veliga och osäkra ungdomar behöver inte den påverkan utöver alla transor inom film, musik, litteratur som nu syns överallt
Jag tror inte Lina vill något hellre än att människor ser henne som skolministern. De allra festa gör det. Det är bara några könsneurotiker här i tråden som har svårt med det.
Citera
2021-12-01, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Den gråtande clownen steffe har slutat!

Jag gissar på att Lina har asperger. El nått. Narcissist kanske. Varför sånt behov av att exponera sitt låtsaskön?

Skolminister också, mkt sjukt. Barnen måste skyddas från de här övergreppen, att lura dom att tro att dom är någon annan, allt blir bättre med hormoner och skalpeller osv.

Just skolminister är extra problematiskt.

Hon/han kommer nog inte ha så mycket direktkontakt med barnen. Och vi andra kanske inte heller behöver fokusera på detta vid samtal med barnen. Jag tror de överlever detta.
Citera
2021-12-01, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Tramsa inte. Vi har passerat det där i diskussionen.

Transsexuella har en könskonträr struktur i hypofysen som inte går att åtgärda. Det är biologiskt. Hur svårt ska det vara att fatta?

(Min fetning).

https://en.wikipedia.org/wiki/INAH_3

Man har hittat något som ofta är annorlunda hos dessa men inte alltid. Man kan inte diagnosticera "trans". En kompis hade lungcancer enligt en läkare men en "prick" enligt ett annan och mår prima. Det är inget säkert fynd och kan bero på tankarna i sig också som i sin tur påverkar hjärnan. Psykfall brukar likna varandra rätt ofta trots olika diagnoser.

Det är också ett cirkelresonemang då allting beror på något i hjärnan, även psykos etc.

Allting talar istället för att "trans" orsakas av omgivningen, urstarka siffror.
Citera
2021-12-01, 16:23
Medlem
skottlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Hon fick en MENA-afflikterad skola på fötter i Södertälje. Det räcker en bit

Det är andra gången jag ber dig förklara vad du menar.
Jag rekommenderar dig att läsa igenom dina kommentarer innan du publicerar dem.

Vad exakt du menar med "MENA-afflikterad" skola låter du förbli osagt. Vad är det? Kom ihåg att inte alla här på forumet kan alla akronymer du försöker briljera med.

När man försöker söka på det du säger hittar man inget direkt. Om du vill argumentera för något hjälper det att skicka en länk, eller förklara närmare, så att alla förstår vad du menar.

Här är i alla fall en länk, och det NurseRatched pratar om är Ronneskolan i Södertälje, en skola i ett utsatt område vars resultat blev bättre tack vare bland annat den nya skolministerns insatser.

Länk till artikel:

https://www.lararen.se/nyheter/skolpolitik/Lina-Axelsson-Kihlblom-ar-nya-skolministern
Citera
2021-12-01, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zinovjev
Fast, vad i helvete är det som "finns mellan benen", då?

Vem bryr sig?

Citat:
Ursprungligen postat av skottland
Det märkliga är att de, som likt du, vurmar för feminism och progressivism brukar alltid fokusera på kön och inte kompetens.

Om kön eller könsidentitet inte hade varit en faktor, varför ska man då göra allt jämställt och kvotera in kvinnor på alla möjliga håll och kanter?

Nu får du och andra bestämma sig: Är det kompetens eller kön vi borde gå efter? Om det är det förstnämnda borde vi slopa könskvoteringar, eller hur?

Hur är läsförståelsen?
Citera
2021-12-01, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Vad är ens "transfobi"? Att transsexuella inte bor i garderoben är ett problem, inte att folk har normala instinkter på det här området.

Hon har inte fått jobbet på meriter, utan genom kvotering, alltså finns det anledning att fokusera på den psykiska sjukdomen (transsexualismen).

Håller med om att missbruket av ordet fobi, är störande, och helt felaktigt använt kring identiteter och religion.

Men i detta fallet verkar det faktiskt vara så att vederbörande har rätt kompetens och meriter för uppdraget. Om identiteten hade någon avgörande betydelse kan vi bara spekulera om. Men att säga att kompetens saknas är felaktigt.
Citera
2021-12-01, 17:08
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbolina
Jag har ingen aning om vad en ”biologisk kvinna” är (biologin har ganska begränsad användning av begreppet kvinna), än mindre var jag skulle ha gett uttryck för uppfattningen att Lina Axelsson Kihlbom skulle vara en sådan. Eller hur artonhundratalet (då ingen hade hört talas om några kromosomer) kommer in i bilden. Kanske kan du bringa klarhet i den dimma du har frammanat.

Där har du problemet. Du vet inte ens vad en biologisk kvinna är. Fast det är inte ditt fel, du blivit hjärntvättad sedan grundskolan.
Citera
2021-12-01, 17:25
Medlem
När U.S.A. fick sin första transperson som minister så fick härmapan Sverige sin första transperson som minister. En sån överraskning.
Citera
2021-12-01, 17:27
Medlem
orgonits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion
Mutationer kan ske i X- och Y-kromosomerna så att de inte fungerar korrekt. För att mentalt bli en man måste testiklarna ha fungerat under fosterstadiet så att hjärnan får tillräckligt med testosteron. Kommer de igång för sent blir hjärnan obotligt feminiserad.

Mutationer kommer dock sällan ensamma utan alla organs utveckling påverkas.
Ja precis - visst finns det undantag och människor med avvikelser. Men fundamentalt finns det två kön och alla exemplar av vår art, människan, har antingen XY eller XX. Undantagen är ju som en skada/handikapp/missbildning inom just könet. Ganska sällsynt - men inträffar. Då ska personen självfallet få hjälp, precis som den som föds med en missbildad fot, saknar hår eller några fingrar.

Men att hitta på att det finns andra kön, eller att någon kan "födas i fel kropp" är lika vanvettigt som att påstå att man identifierar sig som en annan hudfärg än man faktiskt har, eller att man identifierar sig som inkarnationen av Tutankhamon.
Citera
2021-12-01, 17:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Där har du problemet. Du vet inte ens vad en biologisk kvinna är. Fast det är inte ditt fel, du blivit hjärntvättad sedan grundskolan.

Ja, det är egentligen ganska enkelt. Kan personen (utan medicinska ingrepp) göra barn tillsammans med en man så är det en kvinna, och omvänt om personen (utan medicinska ingrepp) kan göra barn med en kvinna så är det en man. Det finns undantag när personen ifråga inte kan göra barn alls av någon orsak och ändå vara kvinna eller man, oftast är det då åldersrelaterat.
Citera
2021-12-01, 17:35
Medlem
orgonits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Ja - alltså det är nog två generationer av svenskar förlorade till det här vansinnet nu.
Min generation blev indoktrinerad med fredsrörelsen och lite sosseri - bägge blev senare omoderna och vi avprogrammerade oss själva.

Men indoktrinationen idag är ju så extrem! Jag gick just förbi en skola som var upplyst i vintermörkret - Ett rum som jag passerade var nedlusat med Pride-flaggor. Det är ju inte ens Pride-vecka nu! Indoktrinationen börjar på lekis och fortsätter sen i 12 år. Jag tror inte att någon människa kan undgå att köpa budskapet när det börjar så tidigt och är så effektivt.

Det påminner mig om vänner som vuxit upp i Sovjetunionen och säger att de har någon slags inbyggd kärlek till Lenin som bara inte går att släppa - trots att de nu känner till en hel del negativa saker om honom och revolutionen. De kan ofta och gärna citera honom (en del av hans citat är faktiskt bra). De förstår att de utsatts för propaganda - men de kan ändå inte ändra sig. Propagandan om HBTQ och genus bara eskalerar i Sverige. Man tror hela tiden "nu kan det väl ändå inte bli värre". Men så blir det ändå så! En skolminister som är transa. Trumfa det!

Undrar vad Gustav Vasa skulle säga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in