2021-12-01, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orgonit
För det andra så kommer detta ytterligare sänka svenska skolor. Utan tvekan kommer personen se MER LBTQ indoktrinering i skolan, som en prioritet. På bekostnad av riktig undervisning.
[/b]

Tror inte du behöver oroa dig för den delen, att just skolan kommer att vara en plats för LBTQ indoktrinering. Med så stor andel elever från medeltida kulturer så betvivlar jag att ens idag det är möjligt att utöva en LBTQ indoktrinering i skolan. Jag tror istället att vi mer och mer kommer att se en återgång till att de som ses som "avvikare" förpassas till garderoben.

Media är en annan sak, men i skolan.

Skulle vara intressant om någon som är lärare kunde bekräfta eller dementera min farhåga, går det idag i skolan att som förr informera om olika religioner, om LBTQ osv? Eller är det bara på papperet, att lärare undviker att "uppröra" elever och istället för att "undervisa" eller "diskutera" om det ber eleverna läsa ett stycke i boken och sedan får det vara bra med det? För att undvika obehag från elever?
Citera
2021-12-01, 11:18
Medlem
Rasputin420s avatar
Det borde finnas gräns för hur onormal en person får lov att vara.
Citera
2021-12-01, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Star Witness
Haha tänk att använda ”mongo” som något nedsättande men tro att farbröder i klänning är tanter. Ni är för goa!
Nu var det ju debattören själv som kallade sig för mongo.

Du är för go.
Citera
Medlem
Zinovjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Biologiska fakta talar för att Lina är kvinna. En mycket kompetent kvinna, dessutom.
För att hon är man, eller?

Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
Helt rätt, men det finns säkert något kvar ..

Men vad Lina hette tidigare innan konverteringen, verka det tyst om.
Klas, hörde jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
I garderoben?
Hon har ju kommit ut ur garderoben.
JU!

Helt rätt, men det finns säkert något kvar ..

Men vad Lina hette tidigare innan konverteringen, verka det tyst om.
Citera
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasputin420
Det borde finnas gräns för hur onormal en person får lov att vara.
Varför det? Och vad har det med ämnet för tråden att göra?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zinovjev
För att hon är man, eller?
Nej för att hon fick en MENA-belastad skola på fötter.
Citera
2021-12-01, 11:21
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Biologiska fakta talar för att Lina är kvinna. En mycket kompetent kvinna, dessutom.
INGA biologiska fakta talar för att det rör sig om en kvinna. Man kan lajva vad fan som helst utan att det blir sant för det.

Kompetensen kan jag inte uttala mig, för det vet jag inget om. Men om kompetensen finns där så beror det mest sannolikt på att det är en man. På samma vis som män i klänning är överlägsna riktiga kvinnor inom idrott.
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2021-12-01 kl. 11:26.
Citera
2021-12-01, 11:21
Medlem
Bara på flashback kan en tråd bli nästan 50 sidor pga ett kön. Är det inte mer intressant hur vida hon klarar sin roll som minister än vad som finns mellan benen?
Citera
2021-12-01, 11:23
Medlem
Zinovjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Bara på flashback kan en tråd bli nästan 50 sidor pga ett kön. Är det inte mer intressant hur vida hon klarar sin roll som minister än vad som finns mellan benen?
Fast, vad i helvete är det som "finns mellan benen", då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
INGA biologiska fakta talar för att det rör sig om en man. Man kan lajva vad fan som helst utan att det blir sant för det.

Kompetensen kan jag inte uttala mig, för det vet jag inget om. Men om kompetensen finns där så beror det mest sannolikt på att det är en man. På samma vis som män i klänning är överlägsna riktiga kvinnor inom idrott.
Det (av mig) fetade: Nej precis inga biologiska fakta talar för att Lina är man.
Citera
Medlem
skottlands avatar
Citat:
Nej men Lina är kvinna.

Du menar: transkvinna.

Visst vill man bekräfta denna persons identitet på grund av att det känslomässigt känns bra, ungefär som när föräldrar säger: Åhhh! Vilka fina bilder!" till treåringen som på ett slumpmässigt sätt ritar streckgubbar. Men problemet är när vuxna människor leker moralpolitik och byter sanningar mot lögner eftersom det får andra att känna sig mindre sårade.

Jag antar att nästan alla män här skulle avstå från att ligga med en transkvinna, just eftersom personen inte är en riktig kvinna; de riktiga könsdelarna saknas, och istället har vi ett hål som likt naveln samlar ruttnande hudpartiklar och luktar illa. Det kan inte vara roligt att leva med en franken-fitta och samtidigt inte tro att det påverkar ens psykiska välmående.

Feminister tror verkligen att ju mer man kallar en transkvinna en kvinna, desto mer kommer män att vilja ligga med den personen, men så är inte fallet. Det leder bara till att män leds in i relationer där "kvinnan" inte var en riktig kvinna.

Utöver detta kommer förmodligen denna person att projicera sin märkliga världsbild där kön och biologi inte spelar någon roll. Transpersoner och deras behov kommer att premieras framför faktiska problem i skolan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in