• 1
  • 2
2021-11-30, 10:30
Medlem
Chefsåklagare Maria Sterup vid Särskilda åklagarkammaren har inlett en förundersökning om sexuellt ofredande. Misstankarna riktas mot minister Tomas Eneroth och därför handläggs ärendet på Särskilda åklagarkammaren. - Aftonbladet.

Förundersökningen inleddes efter aftonbladets avslöjande läste jag någonstans

Någon som har videon på avslöjandet?
Senast redigerad av nionde 2021-11-30 kl. 10:36.
Citera
2021-11-30, 10:39
Medlem
Får han sitta kvar som inrikesminister? Jag tycker han varit en blek minister. Men det finns väl inga bildbevis för övergreppet. Jag skulle se mer allvarligt på uppträdandet om han tagit henne på pattarna.

Men det ser kanske illa ut om han inte får plats i regeringen för bindande bevis saknas för övergreppet.
Citera
2021-11-30, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Får han sitta kvar som inrikesminister? Jag tycker han varit en blek minister. Men det finns väl inga bildbevis för övergreppet. Jag skulle se mer allvarligt på uppträdandet om han tagit henne på pattarna.

Men det ser kanske illa ut om han inte får plats i regeringen för bindande bevis saknas för övergreppet.

Han är infrastrukturminister, inte inrikesminister.
Citera
2021-11-30, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Han är infrastrukturminister, inte inrikesminister.

Ja jag skrev fel i hastigheten. Jag ser nu att han får sitta kvar. Han har fortsatt förtroende. Jag undrar hur bevisläget egentligen är. Skall man verkligen kalla in vittnen och utreda detta?

Brösten är känsligare än rumpan.
Citera
2021-11-30, 10:50
Medlem
Citat:
Ja jag skrev fel i hastigheten. Jag ser nu att han får sitta kvar. Han har fortsatt förtroende. Jag undrar hur bevisläget egentligen är. Skall man verkligen kalla in vittnen och utreda detta?

Det är i praktiken det åklagaren också undrar. Förundersökningen avser i det här läget främst att kunna hämta in ytterligare material och uppgifter i syfte att bedöma om det som har hänt kan vara fråga om brott.
Citera
2021-11-30, 10:58
Medlem
Citat:

Vad var det han gjorde? Vart hittar jag video
Citera
2021-11-30, 11:01
Medlem
knors avatar
Hade den han kramade lagt bröstet över axeln så kan man ju förstå det hela.

Han ser väl inte direkt kramgo ut, så hon kanske bara mådde dåligt.
Citera
2021-11-30, 11:46
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nionde
Vad var det han gjorde? Vart hittar jag video

Enligt SVT:
Citat:
Efter Socialdemokraternas partikongress i Göteborg anklagades Tomas Eneroth (S) för att ha tagit en kvinnlig kollega på rumpan.
Citera
2021-11-30, 12:02
Medlem
moralhoras avatar
Otroligt fånigt då det verkar ha avklarats privat.

Men det är väl konsekvensen av att gubben från SD blev åtalad och dömd. Nu måste de helt enkelt inleda denna fars så att det inte ser ut som att de endast går på ett parti. Tror att fallet mot Eneroth kommer läggas ned med hänvisning till brist på bevis och antagligen kommer kvinnan inte samarbeta.
Citera
2021-11-30, 12:10
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Enligt SVT:
Och han säger: "jag hade bara för avsikt att ta henne på ryggen", som om det skulle vara helt ok och självklart. Karln ser för övrigt ut som en seriefigur...
Citera
2021-11-30, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nionde
Chefsåklagare Maria Sterup vid Särskilda åklagarkammaren har inlett en förundersökning om sexuellt ofredande. Misstankarna riktas mot minister Tomas Eneroth och därför handläggs ärendet på Särskilda åklagarkammaren. - Aftonbladet.

Förundersökningen inleddes efter aftonbladets avslöjande läste jag någonstans

Någon som har videon på avslöjandet?

ab skrev om det. och en privatperson anmälde det fast sossarna tyckte det va utrett för han tyckte det va för jävligt. nämns inget om nån video
Citera
2021-11-30, 15:58
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Och han säger: "jag hade bara för avsikt att ta henne på ryggen", som om det skulle vara helt ok och självklart. Karln ser för övrigt ut som en seriefigur...

Fast som jag minns från tidigare rapporteringen ska han och kvinnan i förbigående hälsat med en kram och då är det väl ändå rätt vanligt att lägga armen lätt på den andres rygg? Sedan var det hans beskrivning av händelsen, det stämmer ju så klart sämre om han istället sprang fram, tryckte på röven och ropade: "Honk honk!" Men jag har i alla fall inte noterat att någon offentligt skulle ha ifrågasatt hans beskrivning av att han hälsade hastigt på kvinnan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in