• 1
  • 2
2021-11-30, 00:02
Medlem
Tjenare!
Som rubriken lyder så är jag intresserad av att få låttips samt namn på olika artister från förr. Tar gärna emot filer också.
Har en vilja att samla alla gamla låtar på ett ställe innan dom försvinner med tiden så att säga (En bra skara har redan försvunnit).

Hade gärna lagt upp dom på ett ställe där dom sedan inte försvinner samtidigt som jag behåller backupen.

Artister som jag tänker på är bl a:
Kewd (Karl Vandal)
Ken Ring
Linje 19
Robie
Danish
Danne W
2 Världar
Anton och Affe

Ja mao allt som har med gamla tiden att göra, det kvittar om det handlar om en diss track, en kärleksförklaring eller en låt om livet. Tar emot alla tips. Tack på förhand!
Citera
2021-11-30, 00:07
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Hamish
Emilush
Ungdumshälsan
MBMA
Heli
Kalle Kath
2 i styrka
Tre blåbär
Mat åt far
Poeter blir dom
Robert Blom

Finns en jävla massa sköna gamla mixtapes på https://www.rimslakt.se/
Citera
2021-11-30, 00:10
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Det vore för övrigt jävligt fett om det fanns en enda permanent magnetlänk med ALLA dessa gamla svårhittade fynd som riskerar försvinna på någons gamla 7200-varvar Seagate om inte folk håller den vid liv. Jag vet att Herr Gatuslang sitter på en av Sveriges mest välsorterade hiphop-samlingar, tror även han hade en gigantisk FTP-server med en jävla massa material när Whoa fortfarande var aktivt.
Citera
2021-11-30, 00:16
finns ju massor med låtar/artister på spotify ju. bara gå till rap kategorin och kolla in oldschool svensk rap etc , du lär
hitta det mesta där
Citera
2021-11-30, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Det vore för övrigt jävligt fett om det fanns en enda permanent magnetlänk med ALLA dessa gamla svårhittade fynd som riskerar försvinna på någons gamla 7200-varvar Seagate om inte folk håller den vid liv. Jag vet att Herr Gatuslang sitter på en av Sveriges mest välsorterade hiphop-samlingar, tror även han hade en gigantisk FTP-server med en jävla massa material när Whoa fortfarande var aktivt.

Goo lista, jag ska själv fylla på med alla jag känner till. Sitter på en hel del nämligen.
Vore sjukt synd om allt bara försvann med vinden. Försöker laddar ner och spara lokalt med dom flesta låtar.
Nyligen försvann "Danne W - Resan tillbaks del 2" och "Danne W - Brevet till himlen".
Vem är Herr Gatuslang och hur kommer jag i kontakt med honom?

Mvh
Senast redigerad av Wittex 2021-11-30 kl. 00:25.
Citera
2021-11-30, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
finns ju massor med låtar/artister på spotify ju. bara gå till rap kategorin och kolla in oldschool svensk rap etc , du lär
hitta det mesta där

Det mesta finns inte där, bara dom kända låtarna av diverse artister men dom intressanta är dom tidiga exemplaren ett exempel är denna:
https://www.youtube.com/watch?v=YqtV...channel=JonasA
Citera
2021-11-30, 19:03
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittex
Goo lista, jag ska själv fylla på med alla jag känner till. Sitter på en hel del nämligen.
Vore sjukt synd om allt bara försvann med vinden. Försöker laddar ner och spara lokalt med dom flesta låtar.
Nyligen försvann "Danne W - Resan tillbaks del 2" och "Danne W - Brevet till himlen".
Vem är Herr Gatuslang och hur kommer jag i kontakt med honom?

Mvh
Han heter Pontus Gustafsson och har podden Gatuslang. Han var även admin på Whoa när det fanns. Du hittar honom på Google
Citera
2021-12-01, 13:40
Medlem
Aldo C och black klan är tyngst
Citera
2021-12-02, 23:54
Medlem
Citat:
Han heter Pontus Gustafsson och har podden Gatuslang. Han var även admin på Whoa när det fanns. Du hittar honom på Google

Yes. Efter kommentaren så gjorde jag en google sökning och fick mitt svar!
Ska kolla om kan komma i kontakt med han och eventuellt han som höll i Frizon då det fanns och kolla om dom kan hjälpa till med sökandet.
Citera
2021-12-09, 23:51
Medlem
Aldo och black klan startade hela hiphop i Sverige och är fortfarande det tungaste som producerats i Sverige och väl i klass med snoop och eminem
Citera
2022-04-06, 20:27
Medlem
Citat:

Fick ni nån koll på detta?

Saknar verkligen Danne W låtarna.
Citera
2022-04-06, 20:40
Medlem
lemmy124s avatar
Lost Boyz
https://www.youtube.com/watch?v=ChNirGrVlOQ

Ultramagnetic MCs
https://www.youtube.com/watch?v=cfg4DaDsp4I
Citera
  • 1