• 1
  • 2
2021-11-28, 14:04
Medlem
KnullaFlashbackMors avatar
Jag har rest ganska mycket över hela världen. Om jag ska vara ärlig så har det varit piss varje gång. Det känns bara som en flykt från verkligheten. Dessa resor har heller inte lärt mig något.

Jag övertalar mig själv att minsann den här gången så kommer det vara annorlunda. Men det känns som att alla länder är likadana, med lite modifikationer.

Men det är inte som att turister reser till andra länder för att se hur annorlunda det är. Det är mest för att det är soligt.

Sen gnäller många på att de har så mycket problem i Sverige. Varför tror de då att en resa kommer lösa deras problem?

Speciellt tjejer är besatta av att resa. Varenda tjej jag har träffat ÄLSKAR att resa. Det rubbar bara ens rutiner. Man måste planera massor av aktiviteter. "Men det räcker med att bara slappa". Du sitter ju förfan och slappar varje helg. Måste du verkligen göra det i något annat land.

Vissa säger att det har med evolution att göra. Vi brukade vandra överallt. Men det var inte som att vi vandrade från Sverige till Mexiko. Vi kommer ju från Afrika och det är en ganska lång bit därifrån hit.

Men det har varit en dealbreaker i varje relation. "Du är bara en vresig gammal man". "Gamla män har åtminståne ett skäl att åka utomlands, ditt jävla pucko". De har pengar och etablerat sig i allmänhet. De har barn som de kan vissa världen för. Det är en enorm skillnad.

Fattar verkligen inte poängen med sabbatsår och att resa runt överallt. Ta bara bussen till ett utsatt område så får du kultur. Men det räcker förfan inte med att importera 2.000.000 människor utifrån. NEJ du måste också resa. Du vill ha mångkultur men du vill minsann också resa. Asså det här driver mig galen och är bara mitt problem.

Miljön skiter jag i. Äter kött varje dag. Så det använder jag inte som argument för att man inte ska resa. Är det någon annan som tycker detta beteende är vansinnigt?
Citera
2021-11-28, 14:09
Medlem
rtyuios avatar
Sitt hemma då.

Själv har jag haft några av mina roligaste livs stunder med att resa och upplevelsen med att se och uppleva saker på andra platser har gjort mitt liv rikare. #YOLO
Citera
2021-11-28, 14:10
Ladda upp bilder Facebook. Skryta, shoppa. Folk har blivit sålda drömmen om att resa är frihet. Slippa arbeta. Många resor handla om att förflytta sig till annan lagstiftning, ibland specifikt gällande sex. Mer status för pengarna. Att resa är att tro på en dröm.
Senast redigerad av Kejsarsnittet 2021-11-28 kl. 14:16.
Citera
2021-11-28, 14:10
Medlem
Det är bara "piss" om man åker bussar och sover på äckliga billiga hotell.

Om man bor på 4 eller 5 stjärniga hotell och åker taxi överallt och går på fina ställen är det jävligt trevligt att resa
Citera
2021-11-28, 14:18
Medlem
Amazon-mannens avatar
Tråkigt i längden. Same shit different land..
Citera
2021-11-28, 14:19
Medlem
Hurt-Åkes avatar
För mig handlar det om att jag är nyfiken och intresserad av hur världen ser ut. Både kulturellt och naturen. Dessutom diggar jag historia och gillar att uppleva historiska platser jag läst om. Jag har väldigt låga krav på lyx och bekvämlighet men det ska ju vara kul och inte ett jävla elände.

Men människor är olika. Varför reser du om du inte gillar det? Känns helt obegripligt och ett jävla slöseri med pengar om inte annat...
Citera
2021-11-28, 14:20
alla är ju olika , vissa vill slösa pengar på bilar andra teknologi andra reser. jag är i resekategorin, älskar att resa och besöka nya länder. lära mig historia , se kulturen , se konsten , smaka maten , träffa folket etc. Tycker att det är spännande att se hur det är i andra länder.
Citera
2021-11-28, 15:10
Medlem
Cannibalizations avatar
Dels är det en status symbol som man gärna går runt med, sen är det på ett sätt, som du säger, en slags sätt att fly sin vardag som man får anta är alldeles för grå för en del människor.

Med det sagt så är det såklart helt okej att ut och resa för nöjes skull såklart.
Citera
2021-11-28, 15:20
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnullaFlashbackMor
...
Speciellt tjejer är besatta av att resa. Varenda tjej jag har träffat ÄLSKAR att resa.
...
Men det har varit en dealbreaker i varje relation. "Du är bara en vresig gammal man".
?

Jag sympatiserar till del med dina åsikter och känner själv att jag har rest färdigt. Men jag hade inte velat ha någon resa ogjord men det kändes betydligt viktigare och gav mig något helt annat tidigare i livet mot vad det gör idag.

Men för att få det att funka i relationer får ni kompromissa. Jag är t ex ointresserad av storstäder men reser gärna till sol eller ett avlägset fjäll. Måste det prompt resas till N.Y. får det göras med nån annan. Är du en gammal man som dejtar betydligt yngre kvinnor?
Citera
2021-11-28, 15:43
Medlem
Tarrous avatar
Även om jag tveklöst har rest tillräckligt så fortsätter jag. Varför? För att jag har möjligheten, resorna erbjuder något att se fram emot och är ett avbrott i vardagen. Att upplevelsen inte är lika stark som för 10-15 år sedan är bara att acceptera
Citera
2021-11-28, 15:58
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnullaFlashbackMor
Jag har rest ganska mycket över hela världen. Om jag ska vara ärlig så har det varit piss varje gång. Det känns bara som en flykt från verkligheten. Dessa resor har heller inte lärt mig något.

Jag övertalar mig själv att minsann den här gången så kommer det vara annorlunda. Men det känns som att alla länder är likadana, med lite modifikationer.

Men det är inte som att turister reser till andra länder för att se hur annorlunda det är. Det är mest för att det är soligt.

Sen gnäller många på att de har så mycket problem i Sverige. Varför tror de då att en resa kommer lösa deras problem?

Speciellt tjejer är besatta av att resa. Varenda tjej jag har träffat ÄLSKAR att resa. Det rubbar bara ens rutiner. Man måste planera massor av aktiviteter. "Men det räcker med att bara slappa". Du sitter ju förfan och slappar varje helg. Måste du verkligen göra det i något annat land.

Vissa säger att det har med evolution att göra. Vi brukade vandra överallt. Men det var inte som att vi vandrade från Sverige till Mexiko. Vi kommer ju från Afrika och det är en ganska lång bit därifrån hit.

Men det har varit en dealbreaker i varje relation. "Du är bara en vresig gammal man". "Gamla män har åtminståne ett skäl att åka utomlands, ditt jävla pucko". De har pengar och etablerat sig i allmänhet. De har barn som de kan vissa världen för. Det är en enorm skillnad.

Fattar verkligen inte poängen med sabbatsår och att resa runt överallt. Ta bara bussen till ett utsatt område så får du kultur. Men det räcker förfan inte med att importera 2.000.000 människor utifrån. NEJ du måste också resa. Du vill ha mångkultur men du vill minsann också resa. Asså det här driver mig galen och är bara mitt problem.

Miljön skiter jag i. Äter kött varje dag. Så det använder jag inte som argument för att man inte ska resa. Är det någon annan som tycker detta beteende är vansinnigt?

Jag har rest mycket men har fortfarande tusen ställen jag skulle vilja åka till. Hade jag haft 100 mille hade jag konstant rest runt i hela världen. Varför älskar jag att resa? Antar att det är en kombination av rastlöshet, nyfikenhet och äventyrslust. Får ångest när jag bott på ett ställe för länge.
Citera
2021-11-28, 16:06
Medlem
xposures avatar
Är väl som de flesta, för att se och uppleva saker.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in