2021-11-28, 06:36
Medlem
Byter kanal hela tiden, gillar inte den reklamen som visas i rutan, i går 2 barn och en fader , färgade och en vit moder, antar jag i ett rum. Om detta är det nya Sverige så går vi mot en mörk framtid.
Citera
2021-11-28, 07:32
Medlem
PK-befriads avatar
Ja reklambranschen är en kloak av rutten PK-propaganda. De antivita rackarna trycker upp negrer och andra icke-vita i våra ansikten som ett hån. De vet att vi håller på att förlora våra länder som en följd av systematisk massinvandring och de häller salt i såren. Allt medan de gnuggar sina händer.
Citera
2021-11-28, 07:59
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
När var senaste gången du såg en neger? Hade detta varit i svunna dagar, hade svaret från de flesta blivit "längesen" eller "aldrig". Nu är det dock nya tider och negrer har uppnått en aldrig tidigare skådad prevalens i våra medier.

I medier som filmer och serier får man kanske acceptera det, men i reklamer till svenskar i Sverige? Om du ser reklamer någonstans hur många färgade personer ser du? Vad handlar det om procentuellt? Detta skulle faktiskt vara intressant att studera helt objektivt och statistiskt.

En del i USA har undrat samma sak och har påpekat att förekomsten av svarta personer i reklam är orimligt hög, när de utgör 13% i amerikanska samhället. Det hävdas i vissa fall det är för att visa diversitet men var är i så fall hispanics och asiater?

Några tror det gäller bara i USA, men situationen ser likadan ut i England där andel svarta i samhället lär utgöra 3%. Och sen Sverige... Visst finns svarta människor här så kanske naturligt de delvis borde representeras i reklam. Men hur många utgör de i samhället? 1% eller lägre?

Så frågan är om ni märkt detta med så många svarta människor i reklam, om det utgör en överrepresentation och vad det beror på?

Lite ot då det inte handlar om reklam men ändå så hör det hit på något sätt.

Jag har gjort en notering, som jag är helt övertygad om att andra också har gjort och det är då när det gäller serier, filmer men också i reklam.

(I Comviqs reklamer så är araben jäkligt cool och folk flockas kring honom medans svennen är ett litet töntigt bihang).

Det finns exempelvis en serie på Netflix som illustrerar det hela riktigt bra. Slasher heter den, Solstice har jag för mig.

I serien ser vi främst en vit lite äldre man, han är en "white supremacist" och väldigt ond och elak. Vi ser också en vit yngre grabb i skolan som är ett riktigt svin samt mycket rasistisk.

Den vita unga tjejen vi ser är en riktig hora som ligger med alla och som såklart också är rasist.

En till medelålders vit man är med och han misshandlar sin fru samt är ett riktigt svin, som får huvudet avkapat.

Sedan så har vi den supergoda muslimska tjejen med sina supergoda föräldrar.

Vi har en svart poliskvinna som är jättebra och trots att den rasistiske äldre vita mannen är mycket större samt såklart också man så kan den svarta poliskvinnan ta ett grepp om mannens hand som om han vore ett litet barn. Mannen gnäller av smärta och kan inte ta sig ur greppet innan den svarta poliskvinnan släpper taget.

Vi har degenererade vita homosexuella som vi såklart fås att känna sympati för, de är ju trots allt homosexuella.

Egentligen är det knappast något att bry sig om och man kan ju faktiskt välja att inte titta på sådant man inte vill titta på men det känns ändå som att det är en genomgående trend det här och det förstör berättelser som annars har väldigt mycket potential.

Det är så tillrättalagt och syntetiskt på något sätt. White bad, black and brown good.

Vi kan också se svarta människor säga extremt rasistiska saker i filmer som vita människor absolut inte kan säga, om det inte är en riktig och ond rasist i filmen då såklart.

I slutet av filmen The Babysitter, Killer Queen så precis innan den svarte mannen dör så höjer han näven och säger "black power".

Föreställ er om en vit person hade höjt näven och sagt "white power". Det hade blivit en helt annan reaktion på det.

"Those white mother fuckers are crazy" och mycket annat kan sägas i filmer utan att det är någon alls som reagerar på det men om man skulle byta ut allt det mot black eller brown istället så är det helt plötsligt en helt annan situation.

Buzzfeed har flertalet videos som är otroligt rasistiska mot vita. Svarta och bruna personer får sitta och säga sina fördomar om vita bland annat som om rollerna hade varit omvända så hade det varit katastrof.

En mörk person kan på en och samma gång sitta och säga grovt rasistiska saker om vita samtidigt som personen beklagar sig över rasism.

Det här med TV-reklamer då. Vi hör ibland att det är för mycket vita människor i TV-rutan bland annat. Ja men alltså, Sverige är ju ett land som för inte alls länge sedan enbart bestod av vita människor. Är det så konstigt att det då är många vita människor i TV-rutan?

Det är helt absurt allt det här. Att inte alla dessa människor har förmågan att se att det är ju de själva som är de största rasisterna och som mãste koppla in ras i precis allt.
Senast redigerad av UndeadNinja 2021-11-28 kl. 08:03.
Citera
2021-11-28, 09:45
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackrahav100
Du undviker frågan. Jag tar emot svenskättlingar/vikingar om dom körs ut och USA kör på ditt spår.
Ungefär åtta miljoner amerikaner har svenska rötter. Det gör alltså inget om vi nästan fördubblar folkmängden i Sverige bara de som kommer är vita?

Citat:
Men svar på din fråga, dom ska flytta hem tiil Nigeria och Elfenbenskusten. Och till Saudi-arabien. Världens största slavhandlare.
Saudi-Arabien ligger inte i Afrika. Det finns inga svarta som kommer därifrån.

Citat:
Indianerna, tror jag föredrar Européer framför slavar ifrån afrika. Varför syns inte dom i media i USA?
Men så är det inte. Indianerna ser de svarta bli lika illa behandlade som dem själva av de vita och deras sympatier ligger hos dem. Det var inte de svarta som stal landet och mördade ursprungsbefolkningen.
Citera
2021-11-28, 09:52
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Löften om att ge företagen en rejäl summa pengar, så klart. De företag som tackar nej blir motarbetade genom att bli utfrysta. De blir utpekade som "rasister" och ingen vågar i och med det samarbeta med dem av rädsla för repressalier.

Så judiska lobbygruppen ringer till El-Giganten och säger att de får en rejäl summa pengar om de tar med en svart person i annonserna? Det tror inte jag på. Och på vilket sätt blir de utfrysta och av vem?
Vilken typ av repressalier hotar de med?

Citat:
Judiska lobbygrupper. Till och med Obama tröttnade på den judiska makteliten under sin tid som president. Judiska lobbygrupper styrde allt och alla.

https://nordfront.se/barack-obama-kr...a-memoarer.smr

Att judiska lobbygrupper försöker påverka amerikansk politik hänger inte ihop med svenska företags marknadsföring.
Citera
2021-11-28, 10:12
Medlem
Det handlar om att alla reklamare är ängsliga och vill vara PK inget annat.
Citera
2021-11-28, 10:28
Medlem
DontWantWars avatar
Kvinnor står för 85% av all konsumtion. Kvinnor skiter fullständigt i vilken hudfärg etc som finns på reklamerna. Som tidigare sagt hade man aldrig fortsatt använda icke-svenskar om inte försäljningen gick bra. Sen är många reklamer dubbade och från multinationella bolag. Vilket är både billigare och mindre arbete.

Det samma gäller modereklamer riktade till män där samtliga modeller är pinnsmala fagotter. Vilken sorts män konsumerar mest? Bögar.

Bolagen kan allt om mänsklig psykologi och vet att det är svårare att sälja onödiga produkter till män, män köper oftast det dem behöver. Således lägger man inte lika mycket tid på ”maskulina” reklamer.

https://girlpowermarketing.com/stati...g-power-women/

Allt handlar om profit
Senast redigerad av DontWantWar 2021-11-28 kl. 10:43.
Citera
2021-11-28, 10:40
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Så judiska lobbygruppen ringer till El-Giganten och säger att de får en rejäl summa pengar om de tar med en svart person i annonserna? Det tror inte jag på. Och på vilket sätt blir de utfrysta och av vem?
Vilken typ av repressalier hotar de med?

Vad du tror och inte tror på är inte intressant. Det spelar uppenbarligen ingen roll vad man skriver till dig. Du kommer bara komma med fler frågor.

Titta på dokumentären som jag länkade till. Det är allt jag har att säga.
Citera
2021-11-28, 11:15
Medlem
swimmingpools avatar
Jag stör mig också på det där. Och alltid ska dom ha mikrofonfrilla. Ta in blattar (från mellanöstern) istället, dom finns det ju gott om i Sverige nu för tiden.
Citera
2021-11-28, 11:19
Medlem
Gobonautens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
När var senaste gången du såg en neger? Hade detta varit i svunna dagar, hade svaret från de flesta blivit "längesen" eller "aldrig". Nu är det dock nya tider och negrer har uppnått en aldrig tidigare skådad prevalens i våra medier.

I medier som filmer och serier får man kanske acceptera det, men i reklamer till svenskar i Sverige? Om du ser reklamer någonstans hur många färgade personer ser du? Vad handlar det om procentuellt? Detta skulle faktiskt vara intressant att studera helt objektivt och statistiskt.

En del i USA har undrat samma sak och har påpekat att förekomsten av svarta personer i reklam är orimligt hög, när de utgör 13% i amerikanska samhället. Det hävdas i vissa fall det är för att visa diversitet men var är i så fall hispanics och asiater?

Några tror det gäller bara i USA, men situationen ser likadan ut i England där andel svarta i samhället lär utgöra 3%. Och sen Sverige... Visst finns svarta människor här så kanske naturligt de delvis borde representeras i reklam. Men hur många utgör de i samhället? 1% eller lägre?

Så frågan är om ni märkt detta med så många svarta människor i reklam, om det utgör en överrepresentation och vad det beror på?

Det handlar om representation, inte proportionalitet. I en reklamfilm vill du gärna representera så många grupper som du kan, för att du vill sälja till dessa grupper. Det räcker med en representant för varje grupp så då blir mindre grupper överrepresenterade.
Citera
2021-11-28, 11:37
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Vad du tror och inte tror på är inte intressant. Det spelar uppenbarligen ingen roll vad man skriver till dig. Du kommer bara komma med fler frågor.

Titta på dokumentären som jag länkade till. Det är allt jag har att säga.

Du tror ju också, eller hur. Det är inte så att du sitter på sanningen bara för att du sett en film.
Hade du haft kött på benen hade du enkelt kunna svara på mina frågor.
Citera
2021-11-28, 11:56
Medlem
Reklamen för Fittbit kom upp för mig på youtube igår och den tog fan priset (Se på egen risk) och
på plakaten utanför fönstret från Rusta är det bara ett mörkhyat barn i julmiljöer.
Förut reagerade man aldrig på sånt här, men nu är det helt uppenbart att företagen väljer statister utefter deras ursprung och jag är lite oroad att detta fenomen kommer sprida sig.
I exempelvis min bransch blir kvinnor anställda just för att dom är kvinnor. Spelar ingen roll ifall dom skulle vara tokbrända.
Kan detta skvalpa över på samma sätt personer med mörkare hy eller annat etniskt ursprung?
Känns inte helt osannolikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in