Citat:
Ursprungligen postat av
Soetroev
Jag vet varför.
Jobbar sporadiskt inom reklam och det handlar om att man "köper in" färdiga modeller från amerikanska företag som behandlar värdegrund, mångfald etc.
Det går alltså till så här:
Svenskt företag bajsar på sig av ängslighet samt vill sälja sina produkter till så många som möjligt (personen i en reklamfilm måste tydligen se ut som jag för att jag ska tycka produkten är intressant..

).
Företaget i fråga tar in välbetalda "värdegrundskonsulter" som ska berätta för dem som castar hur personerna i reklamen ska se ut – och dessa värdegrundskonsulter är ofta unga tjejer marinerade i amerikansk identitetspolitik samt popkultur.
Dessa konsulter tar därför in färdiga paket från amerikanska företag som speglar den AMERIKANSKA demografin. Dvs – fler svarta, färre araber etc. Svarta i USA konsumerar även mer produkter i förhållande till inkomst än vad andra demografiska grupper gör – och därför "targetar" man denna grupp hårdare, särskilt för billiga och lättsålda produkter.
Lägg även till den politiska aspekten att många som jobbar med detta utgår från den identitetspolitiska pyramiden att ju mörkare hudfärg desto mer förtryckt, oavsett samhälle. Det ger dem ett white knight-komplex där de vill ge svarta mer fördelar, även om "mixade" också ses som guld inom reklamcasting.
Resultatet blir fler svarta/mixade i svenska reklamfilmer (de flesta reklamer som visas i Sverige visas även i andra nordiska/europeiska länder).
Fast problemet blir förstås att jag inte köper deras produkter då jag inte identifierar mig med de människor som finns i reklamen, då den inte riktar sig till mig, alltså påverkas jag inte av den. Köparna blir woke-idioter, som minskar varje dag, utifrån hur det samhälle de ville skapa, faktiskt blev och vissa invandrargrupper. Så slutsatsen blir att de företag som luras på den här reklamen är idioter.
Ser man reklam producerad i Tyskland, finns det i stort sett bara typiska tyskar där. De riktar sig mot de som faktiskt är deras största konsumentgrupp.