2022-06-13, 22:12
Medlem
Nycticoraxs avatar
Reklamen och dess indoktrinering är bara en tentakel av hela grejen med mångkultur, klimathysteri, alfabetsrörelsen, EU mm.

Det kommer bli magplask för allt detta, det är bara en tidsfråga. Eventuellt vid en rejäl ekonomisk kris och gigantiska uppror i ghetton.
Citera
2022-07-02, 03:35
Medlem
Det finns reklam som handlar om hudvårdsprodukter, och att ta hand om sig själv. Då får man se en svart man, och en vit äldre kvinna. De säger ingenting, utan ser bara fåniga ut, och man förstår inte alls budskapet. Jag tror inte att denna man är intresserad av hudvårdsprodukter. Hade det inte varit bättre med en ung tjej? Vad har han där att göra?
Citera
2022-07-04, 03:10
Medlem
Helt absurt för tillfället hur många svarta män det är(i regel tillsammans med vita kvinnor såklart) i reklamer just nu, snarare regel än undantag. Absurt faktiskt och psykiskt äcklande på så många plan.
Citera
2022-07-04, 07:24
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
När var senaste gången du såg en neger? Hade detta varit i svunna dagar, hade svaret från de flesta blivit "längesen" eller "aldrig". Nu är det dock nya tider och negrer har uppnått en aldrig tidigare skådad prevalens i våra medier.

I medier som filmer och serier får man kanske acceptera det, men i reklamer till svenskar i Sverige? Om du ser reklamer någonstans hur många färgade personer ser du? Vad handlar det om procentuellt? Detta skulle faktiskt vara intressant att studera helt objektivt och statistiskt.

En del i USA har undrat samma sak och har påpekat att förekomsten av svarta personer i reklam är orimligt hög, när de utgör 13% i amerikanska samhället. Det hävdas i vissa fall det är för att visa diversitet men var är i så fall hispanics och asiater?

Några tror det gäller bara i USA, men situationen ser likadan ut i England där andel svarta i samhället lär utgöra 3%. Och sen Sverige... Visst finns svarta människor här så kanske naturligt de delvis borde representeras i reklam. Men hur många utgör de i samhället? 1% eller lägre?

Så frågan är om ni märkt detta med så många svarta människor i reklam, om det utgör en överrepresentation och vad det beror på?

Sverige består ju till en viss procent a negrer, i vissa områden över 50%, åk till vilken närförort till någon av storstäderna i Sverige så kommer du inte se mycket vitt
Citera
2022-07-04, 07:39
Medlem
botnums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
https://www.youtube.com/watch?v=ZaZ3UHOEDeA Vet inte om det är den jag minns då jag hade för mig den var lite annorlunda men kan vara samma, om det inte är samma så orkar jag inte leta då den är snarlik. Vidrig reklamfilm hur som helst.

Ja mer tydligt kan det väl inte bli.

Apropå det handlar jag i 9 fall av 10 på Coop och inte på ICA. Jag undviker ICA så ofta jag kan.

Så denna film: den svenska kvinnan gråter över att afghanen lämnar henne. Men hon skiner omedelbart upp så fort afghanen ersatts med en neger. Ja, hon vill bli påsatt av alla dessa utländska män.

Den här filmen i synnerhet att sparas åt eftervärlden. Fienden verkligen älskar att strö salt i såret.
Citera
2022-07-12, 15:36
Medlem
hennevilljagknullas avatar
De flesta vita i sverige känner nog reklamen blir betdligt mer främmande och icke önskvärd när en svarting är med.

Precis som att en gammal hårig man inte gör reklam riktad mod ungdommar så ska inte en neger göra reklam för vita.

Reklam är oftast sånt man ska känna igen sig i, och det gör man inte när det är en icke vit person.
Inte så att man blir sugen på glass när nån skäggig neger står och slickar på en piggelin i reklamen.

Hade varit väldigt intressant att veta om företagen som har svartingar i reklamen går med mindre vinster än dom som har vita i reklamen.
Citera
2022-07-12, 19:25
Medlem
PedoJoeBidens avatar
McDonalds är senaste att haka på trenden.
Vit kvinna + svart man + mulatt bebis.
Tydligen är svarta män endast 1% av Sveriges befolkning enligt ny statistik.
Citera
2022-07-12, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden

Klassisk KGB style
De försöker manipulera de yngre, vi som är äldre förstår.
Citera
2022-07-13, 22:51
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:

Notera att Donken hinner med med TVÅ blandpar i sin reklam! Sannolikheten för det... iofs högre just på Donken...
Citera
2022-07-13, 22:54
Avstängd
Citat:

Ser inget problem i den reklamen*, spelreklamen, ikea eller annat lågprisskit.
Hur är det med Biltema?

Wt-kvinna med neger - negrer har ingen matkultur de äter gärna junkfood - kolla i områden
i usa med övervägande slavättlingar (nya ordet som är mer neutralt än neger, svart, färgad o
allt skit men som samtidigt är väl beskrivande)
Citera
2022-07-28, 15:22
Medlem
Och nu är det en naken brun/svart man i ICA-reklamen. Och vem vill se det? Jag byter genast kanal.
Citera
2022-07-28, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Helt absurt för tillfället hur många svarta män det är(i regel tillsammans med vita kvinnor såklart) i reklamer just nu, snarare regel än undantag. Absurt faktiskt och psykiskt äcklande på så många plan.
Det sjuka var att jag såg två reklam direkt efter varandra i samma kanal där det var två rasblandade par. Mannen neger och kvinnan vit.

Mcdonalds och sen IKEA...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in