2022-03-21, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UngCyniker
Släng ut TV:n och skaffa Adblock så försvinner det mesta.
Och kvar är du i din lilla bubbla.
Citera
2022-03-21, 15:14
Medlem
UngCynikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary5
Och kvar är du i din lilla bubbla.
Du har så rätt, jag måste helt klart vidga min världsbild med konsumism och reklam, första steget till Nordkorea är ju att man inte ser HM's senaste reklamfilm med inslag av negrer.
Citera
2022-03-21, 15:16
Medlem
Citat:
Du har så rätt, jag måste helt klart vidga min världsbild med konsumism och reklam, första steget till Nordkorea är ju att man inte ser HM's senaste reklamfilm med inslag av negrer.
Man måste känna sin fiende för att kunna agera. Ingen har påstått att du måste glo på reklam dagligen.
Citera
2022-03-22, 15:38
Medlem
Citat:

"Med lätt inslag av neger" eller "kan innehålla spår av neger"? De flesta företag verkar ju gå nästan all in när det gäller afrikaner i reklam....
Citera
2022-05-09, 00:58
Medlem
solstrålars avatar
Fruktansvärt mycket negrer i reklam och film nuförtiden?

Om jag går ner på stan ser jag kanske 1 eller två negrer på en dag. Har en kompis. Men varenda film, varenda serie, varenda spel, varenda reklam, varenda affish, varenda Netflix, varenda tablå, varenda vårdcentral, varenda marknadsgrej ska ha negrer i sig. i Sverige. Också lagt märke till att det är just negrer, och väldigt få asiater eller typ ens indier. Negrer, negrer, negrer. PÅ bilder och film stirrar jag säkert på ett 40 tal negrer om dagen, utan att jag själv valt det. Varför?

Hur kommer det sig att ca 50% av alla jag ser i media är negrer när jag nästan aldrig ser en neger på riktigt? Vilken verklighet är det media speglar egentligen? När man växte upp speglade media iaf ungefär verkligheten man levde i. Vad speglar media nu, med alla dessa negrer som visas upp?
Senast redigerad av solstrålar 2022-05-09 kl. 01:04.
Citera
2022-05-09, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Om jag går ner på stan ser jag kanske 1 eller två negrer på en dag. Har en kompis. Men varenda film, varenda serie, varenda spel, varenda reklam, varenda affish, varenda Netflix, varenda tablå, varenda marknadsgrej ska ha negrer i sig. i Sverige. Också lagt märke till att det är just negrer, och väldigt få asiater eller typ ens indier. Negrer, negrer, negrer. Varför?

Hur kommer det sig att ca 50% av alla jag ser i media är negrer när jag nästan aldrig ser en neger på riktigt? Vilken verklighet är det media speglar egentligen? När man växte upp speglade media iaf ungefär verkligheten man levde i. Vad speglar media nu, med alla dessa negrer? Somalia?

För det är godhetsvänsterknarkarna i innerstan som jobbar med marknadsföring som har fått för sig att det ska vara så.

sjukt är det.

alltid svart framgångsrik man och vit kvinna.
Eller svart pojke eller tjej i varenda reklam. Även på svenskens familjemöte i reklamen så är det tydligen svarta.

Aldrig sett det i verkligheten dock.
Eller jo 1 gång såg jag en vit kille och en svart man prata vilket var ovanligt vänta på spårvagnen tillsammans i oslo.
Min kompis som inte hade biljett den gången (från asien) sa åt mig att vänta ett tag när spårvagnen kom.Fattade ingenting.
de var tydligen civilkontrollanter för det är aldrig normalt att en norrman och en afrikan pratar på det sättet.
Senast redigerad av Blatteman 2022-05-09 kl. 01:07.
Citera
2022-05-09, 01:04
Medlem
HBStoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Om jag går ner på stan ser jag kanske 1 eller två negrer på en dag. Har en kompis. Men varenda film, varenda serie, varenda spel, varenda reklam, varenda affish, varenda Netflix, varenda tablå, varenda vårdcentral, varenda marknadsgrej ska ha negrer i sig. i Sverige. Också lagt märke till att det är just negrer, och väldigt få asiater eller typ ens indier. Negrer, negrer, negrer. PÅ bilder och film stirrar jag säkert på ett 40 tal negrer om dagen. Varför?

Hur kommer det sig att ca 50% av alla jag ser i media är negrer när jag nästan aldrig ser en neger på riktigt? Vilken verklighet är det media speglar egentligen? När man växte upp speglade media iaf ungefär verkligheten man levde i. Vad speglar media nu, med alla dessa negrer som visas upp?

För att världen är större än hålan du bor i kanske?
Citera
2022-05-09, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBStoffel
För att världen är större än hålan du bor i kanske?

I afrika kan man visa 50% afrikaner i reklamen om man vill.

Vi är i europa. Afrikanerna är kanske 5% av sveriges befolkning.
då blir det ungefär max 5% av reklamerna de kan va med i.

Skulle va lika sjukt som att man tar in 5% afrikaner i ryssland men sätter de in i varenda reklamskylt eller tv film man kan trycka in nån i.

Eller att svenskar åker till somalia och somaliska regeringen skulle trycka in framgångsrika svenskar i varenda reklam på tv med somaliska tjejer och varenda reklampelare i staden.
Senast redigerad av Blatteman 2022-05-09 kl. 01:13.
Citera
2022-05-09, 01:19
Medlem
HBStoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
I afrika kan man visa 50% afrikaner i reklamen om man vill.

Vi är i europa. Afrikanerna är kanske 5% av sveriges befolkning.
då blir det ungefär max 5% av reklamerna de kan va med i.

Skulle va lika sjukt som att man tar in 5% afrikaner i ryssland men sätter de in i varenda reklamskylt eller tv film man kan trycka in nån i.

Eller att svenskar åker till somalia och somaliska regeringen skulle trycka in framgångsrika svenskar i varenda reklam på tv med somaliska tjejer och varenda reklampelare i staden.

Med tanke på att du påstod att "godhetsvänsterknarkare från innerstan" bestämmer över globala, spel, film, serie, marknadsförings byråer så är det direkt omöjligt att ta dig seriöst.
Citera
2022-05-09, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBStoffel
Med tanke på att du påstod att "godhetsvänsterknarkare från innerstan" bestämmer över globala, spel, film, serie, marknadsförings byråer så är det direkt omöjligt att ta dig seriöst.

Så du tycker inte att de som jobbar på reklambyråerna i städerna och skapar reklamen är godhetsvänster knarkare?
Ja det får stå för dig själv då.
Citera
2022-05-09, 01:40
Medlem
Naknekejsarens avatar
Det är en otroligt märklig fetisch bland vita liberaler inom kommunikation. Man skulle kunna tro att svenska reklam hade haft fler araber, men reklamen tycks inte spegla Sveriges nuvarande demografi. Det här handlar inte ens om överdriven exponering av mångkulturella miljöer i Sverige, utan de ska spegla någonslags alternativ verklighet som inte existerar.

Det är knappt som om ens somalier (vår största grupp från subsahara-Afrika) får vara med i reklamen, utan det ska vara västafrikanska negrer som ser ut som amerikanska negrer.

Mycket märkligt. Som du säger ska det dessutom vara en man och gärna med en svensk kvinna. Sällan man ser en svart familj på tv med en svart man och en svart kvinna, lika lite som man ser en svart kvinna med en svensk man. En thai kvinna med en svensk man (sveriges vanligaste beblandning?) ser man inte heller någonsin.

Det är otroligt besynnerligt.

Angående filmer och serier från USA finner jag det inte lika märkligt, då svarta är 13% av befolkningen där, men det avseendeväckande är möjligen att svarta är mycket mer förekommande än latinos som är nästan 20% av befolkningen. Men det är inte så märkvärdigt egentligen, det är inte som om de speglar en verklighet som inte existerar, svarta får bara lite mer exponering än latinos (och de är nominerade till många fler än 13% av oscarstatyer men ändå är de sura).
Senast redigerad av Naknekejsaren 2022-05-09 kl. 01:48.
Citera
2022-05-09, 01:42
Medlem
Airwave92s avatar
Stämmer, fast detta fenomenet började för flera år sedan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in