• 1
  • 2
2021-11-27, 12:01
Medlem
Precis som många andra gick jag på scammen och handlade produkter på mobileshop.se via CdOn.

Hur ska man gå tillväga för några produkter lär aldrig dyka upp?

Nu tog jag iofs betalning på faktura via Qliro, kan man då strunta i att betala denna eller vad är det som gäller?
Citera
2021-11-27, 12:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerBacke
Precis som många andra gick jag på scammen och handlade produkter på mobileshop.se via CdOn.

Nu tog jag iofs betalning på faktura via Qliro, kan man då strunta i att betala denna eller vad är det som gäller?

Får man inga varor, så betalar man självklart inte
Citera
2021-11-27, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Får man inga varor, så betalar man självklart inte

Problemet är att de (Mobileshop) skickar ut en försändelse där det står att leveransen är försenad och på så sätt så får beställningen ett kollinummer och varan registreras i systemet som ”skickad”.

Om denna försändelsen kommer till ett postombud, kan man då bara strunta i att hämta ut den och på så vis släpper Qliro sin betalningsfordran?
Citera
2021-11-27, 12:24
Avstängd
Citat:
Problemet är att de (Mobileshop) skickar ut en försändelse där det står att leveransen är försenad och på så sätt så får beställningen ett kollinummer och varan registreras i systemet som ”skickad”.

Om denna försändelsen kommer till ett postombud, kan man då bara strunta i att hämta ut den och på så vis släpper Qliro sin betalningsfordran?

Nej du kan ju inte strunta i att hämta paketet, men du har ju öppet köp enligt distansavtal.

Det första fattar jag inte vad du menar.
Citera
2021-11-27, 13:36
Medlem
swebarbs avatar
Du ska ju inte betala för nåt du inte fått, har den försenats hur kan den då få ett kolli nr ? går ju inte ihop.. så du kan ju annulera ordern om du kontaktar qliro och förklarar läget.

verkar ju vara idioter som trodde att dom ska kunna scamma folk genom cdon alltså ?
Citera
2021-11-27, 18:05
Medlem
cdon avsätter pengar för att hålla lurade skadelösa

"Nu reserverar CDON 15-20 miljoner kronor från budgeten för fjärde kvartalet för att kompensera de bedragna kunderna."

https://www.expressen.se/dinapengar/...-cdons-kunder/

Ni som säger att cdon inte tar ansvar (ifrågasätter er inte), men
hur kan dom skriva trygg handel i sin reklam
Senast redigerad av SC430 2021-11-27 kl. 18:07.
Citera
2021-11-27, 21:19
Medlem
tnems avatar
Citat:

Du skickar till qliro att du bestrider fakturan då någon leverans inte skett.
Citera
2021-11-27, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tnem

Absolut, det är jag helt och hållet med på MEN,

Mobileshop.se skickar ju ut ”paket” med kollinr och så vidare där innehållet enbart är en rabattkod eller liknande.

Därmed anses varan vara skickad till kund???
Citera
2021-11-28, 05:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tnem

CDON kundtjänst bör nog räcka. CDON är medveten om problemet, dom bör vara rädda om sitt varumärke.
Citera
2021-11-28, 16:42
Medlem
Talmansrundans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
cdon avsätter pengar för att hålla lurade skadelösa

"Nu reserverar CDON 15-20 miljoner kronor från budgeten för fjärde kvartalet för att kompensera de bedragna kunderna."

Cdons kunder kan nog känna sig hyffsat trygg. Men hur faan gör jag som beställde direkt från Mobileshops sida och inte via Cdon? Nu sitter jag med en fet faktura från klarna. Och klarna vill inte makulera den.
Citera
2021-11-28, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talmansrundan
Cdons kunder kan nog känna sig hyffsat trygg. Men hur faan gör jag som beställde direkt från Mobileshops sida och inte via Cdon? Nu sitter jag med en fet faktura från klarna. Och klarna vill inte makulera den.

Du vinner - konsumentkreditlagen - du har inte betalat och inte fått leverans.

Om klarna bråkar säger du - kom o leverera så får Ni pengar - om det dröj meddela
klarna o mobileshop att du häver köpet p g a bristande leverans

Häng ut företaget - men det är bra som fan att Klarna lämnar krediter - jag håller inte på
med sånt utan betalar cash o ofta direkt från bank o till privatpersoner.

KLARNA SKULLE SNARARE HA GJORT KREDITPRÖVNING PÅ MOBILESHOP

Åk hem till skihögarna o plåga dom - hur billiga var Mobeleshop - om misstänkt billiga
hade jag reagerat men även Klarna borde ha gjort detta
Citera
2021-11-28, 17:07
Medlem
Gentss avatar
Varför kollade ni inte bara upp bolaget innan? Mobiltelefoner och babbar brukar väl inte visa sig vara en lyckad affär.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in