• 3
  • 4
2021-11-29, 10:23
Medlem
Rasputin420s avatar
Betala aldrig för något som du kan fixa (smidigt och enkelt) gratis.
Citera
2021-11-29, 10:30
Medlem
Ghastens avatar
Om du behöver något verktyg du inte har tex borr. Låna av någon.

Ta en promenad istället för taxi, voi eller bil när det går.
Citera
2021-11-29, 10:34
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Om du behöver något verktyg du inte har tex borr. Låna av någon.

Ta en promenad istället för taxi, voi eller bil när det går.

Bra tips

Går det inte att låna så finns det mängder av uthyrningsföretag där man får riktiga verktyg för några hundralappar per dag istället för att köpa något skräp på Biltema för 300 kr som säkerligen kommer göra jobbet men det kommer inte vara kul.

Med bra verktyg så blir allt så mycket roligare och ett bättre slutresultat.

En streamingtjänst för 89kr/mån är inte så farligt men många har flera och då blir det en hel del pengar varje månad som man skulle kunna göra något roligare för. Kolla genom alla dina abonnemang.

Laga mat hemma och ta med matlådor är det absolut bästa tipset.
Senast redigerad av Vit-Brandbil 2021-11-29 kl. 10:39.
Citera
2021-11-29, 13:47
Medlem
Absolut bästa sättet, äg ditt boende, allra helst hus, betala till dig själv. Vårt hus har ökat ca 2 miljoner i värde på 2 år, blir svårt att tjäna in de pengarna på matlådor och Netflix.
Citera
2021-11-29, 14:45
Medlem
mjohan84s avatar
Vi skulle spara 350k tusen på ett år pga husbygge. Tänk att varje sak du konsumerar leder till att staten får in skatt som går till våra invandrare i slutändan... då blir det mkt enkelt att spara
Citera
2021-11-30, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Beror väl på policy, har vi överbliven mat så är det fritt att ta av den sen. Har tom tagit hem ibland när det varit felbeställningar och det kommit alldeles för mycket.

Jo såklart är det olika på olika arbetsplatser men jag uppfattade att TS inte hade tillåtelse att ta med mat hem.
Citera
2021-11-30, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattrun
Jo såklart är det olika på olika arbetsplatser men jag uppfattade att TS inte hade tillåtelse att ta med mat hem.

Jo, han skrev ju faktiskt att han stal hem mat...
Citera
2021-11-30, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limfx
I SEB appen (finns säkert för andra banker) kan man ställa in sitt kort på "endast köp i butik". Då kan inte premunationstjänster eller något annat dra pengar. Varje månad får man temporärt tillåta köp om man vill fortsätta med tex netflix. Man måste också gå in och tillåta för varje onlineköp man gör.
Det hjälper mig tänka ett extra varv inför varje köp och har flertalet gjort att jag tänker "äsch, nae det behöver jag egentligen inte"

Smart! Vet någon om det finns på andra banker också. Letat lite men hittar inte i min bank app i a f
Citera
2021-12-01, 08:28
Medlem
Semestrar drar lätt iväg med penningar. Ett sätt att minska kostnaden är att vara med i ett hus / lägenhetsbytesprogram.
Alternativt, man kan vara med i ett coachsurf program. Dvs, "kinesa hos någon" program.

Så man slipper iaf kostnaden med själva boendet, och faktiskt, mycket av matkostnader, eftersom man kan tillaga mat hemma, utan att tvingas att alltid äta på restaurang.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in