• 1
  • 2
2021-11-26, 22:23
Medlem
Hej alla.

I dag vaknade jag till att det finns is/frost på insidan av vindrutan. Finns det nån produkt man kan använda för att det inte ska frysa? Alla tips är välkomna!

Just nu har jag hittat nåt som kallas för fuktbollen och pingi. Fungerar dessa produkter, pingi ser smidigare ut.

Är Bilvårdskungen legit?

Tack
Senast redigerad av OlleN 2021-11-26 kl. 22:26.
Citera
2021-11-26, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleN
Hej alla.

I dag vaknade jag till att det finns is/frost på insidan av vindrutan. Finns det nån produkt man kan använda för att det inte ska frysa? Alla tips är välkomna!

Just nu har jag hittat nåt som kallas för fuktbollen och pingi. Fungerar dessa produkter, pingi ser smidigare ut.

Tack

Kondens.. fuktiga grejer i bilen? Gammal bil?
Citera
2021-11-26, 22:25
Medlem
Fukt i bilen....lägg tidningar under gummimattorna i flera lager..
Citera
2021-11-26, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollo80
Kondens.. fuktiga grejer i bilen? Gammal bil?

Det är an Auris 2014. Har säkert saker i bagaget, som plast påsar och någon duk kanske.
Citera
2021-11-26, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard

Intressant nåting mer jag ska göra efter jag tagit bort tidningarna?, nåt mer jag kan göra. Vart kan kondensen komma ifrån. Jag har typ plast påsar i bagaget, kanske någon duk..
Senast redigerad av OlleN 2021-11-26 kl. 22:32.
Citera
2021-11-26, 22:37
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Intressant nåting mer jag ska göra efter jag tagit bort tidningarna?, nåt mer jag kan göra. Vart kan kondensen komma ifrån. Jag har typ plast påsar i bagaget, kanske någon duk..

Tja, tar du bort plasten och påsarna ( med vad de nu innehåller) och den fuktiga duken och sedan kan vi se om fukten kvarstår.

Citat:
Ursprungligen postat av TrenSince10
KONDENS DIN IDIOT KOLLA VA ANDRA SNUBBEN SKREV!!!

Ja.
Citera
2021-11-26, 22:39
Medlem
Citat:
Hej alla.

Är Bilvårdskungen legit?

Tack
Luktar det Glykol? Försvinner det Kylar vätska Värmepaketet kanske läcker?
Citera
2021-11-26, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filip60
Luktar det Glykol? Försvinner det Kylar vätska Värmepaketet kanske läcker?

ne luktar inget.
Citera
2021-11-26, 23:06
Medlem
Fuktbollar fungerar, men tveksamt att de fungerar på vintern? Se till att köra med AC och fläktarna igång på max och hög temperatur när du kör bilen. Kör du den sällan?
Citera
2021-11-26, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Tja, tar du bort plasten och påsarna ( med vad de nu innehåller) och den fuktiga duken och sedan kan vi se om fukten kvarstår.

Ja.

jag får testa och hoppas på det bästa
Citera
2021-11-26, 23:21
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Släng gummimattorna, om du nu har sådana, och lägg in textilmattor. Fuktavdunstning fungerar bättre på större yta och en textilmatta har en betydligt större fuktig yta än en gummimatta.

Citat:
Jävlar va arg du är.....
Användare med mindre än 100 inlägg brukar ha en tendens att försöka visa kuken genom att vara arga, inget att bry sig om.

Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82
Fuktbollar fungerar, men tveksamt att de fungerar på vintern? Se till att köra med AC och fläktarna igång på max och hög temperatur när du kör bilen. Kör du den sällan?
Fuktbollar funkar även på vintern, men det är nödigt att lägga pengar på dessa, köp kattsand kristall och lägg i en strumpa. Same shit, different name. AC på, året om, är en grundregel!
Citera
2021-11-26, 23:29
Medlem
Citat:
Hej alla.

Är Bilvårdskungen legit?

Tack

Sätt fast tidningar under vindrutetorkarna på utsidan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in