2021-11-26, 21:15
Medlem
Emolls avatar
Hej... Skte ett jobb som skadereglerare rtt nyligen. Tnkte att det lt ganska intressant och att det skert skulle vara ett bra uppsving bde lnemssigt och karrirmssigt mot vad jag har idag. Lste att medellnen kunde ligga p runt 35.000...

Nr jag nu blev erbjuden jobb s vill de ge mig en ingngsln p 22.000 kronor......? De motiverar det med att jag inte hade ngon relaterad utbildning och behver lras upp.. Men de kunde nd inte garantera att man skulle f ett bra lnelyft efter man blivit upplrd och ftt en titel som skadereglerare.

r detta normalt att man brjar med en sn lg ln? Jag r dessutom inte en yngling. r nrmare 30 r och arbetat s gott som hela tiden sedan jag blev 18 med diverse yrken(frvisso inte inom direktrelaterat arbete, men nd)

Hade grna tagit jobbet om det inte vore fr lnen. Knns riktigt trkigt nu...
Citera
2021-11-26, 21:23
Medlem
Snitsigares avatar
Lite lgt ja. Inte alla som vrdestter s kallade "vuxenlrlingar". Lite skillnad att anstlla en ungdom p 19 utan ngon yrkeserfarenhet och en vuxen med x antal rs erfarenhet. Finns arbetsgivare som ser skillnaden dock. Men att hamna p 35000:- direkt r ocks lite naivt. Men 25-26000:- fr att snabbt efter bevisad duglighet ka upp i ln.
Citera
2021-11-26, 21:24
Medlem
har varit gruppchef fr skadeavdelning p bde stort och litet frskringsbolag.
p det stora s var ingngslnen runt 24-26k, erfaren lg runt 30k, lnerna hjdes en hel del, d mnga bolag snodde handlggare av varandra (Skedde i Malm) och d behvde man hja lnerna fr att inte tappa fr mnga.
p det mindre bolaget s var ingngslnen runt 19-22k, erfaren reglerare runt 26-28
har du ingen relevant erfarenhet s ska du ligga i det lgre spannet, oavsett lder, kan jag tycka.
sen de som tjnar 35k, dr r det oftast att de jobbat lngre eller har hand om mer avancerad reglering dvs att man kanske mste ha ngon typ av utbildning i botten (byggskadereglerare, skadetekniker eller dylikt) eller att man jobbat s lnge att man kan jobbet bra och har hand om mer storskadereglering, typ nedbrunna hus eller liknande. Sen skiljer sig tjnsterna t rtt mycket beroende p vilken typ av frskring man ska reglera. Att sitta och ta emot samtal fr att reglera en mobiltelefon kontra verfall gr ocks en del p lnen.

Sen har mnga av de traditionella frskringsbolagen rtt bra frmner, lite extra semesterdagar och pension, ska ocks lggas in i lnen.
Citera
2021-11-26, 21:59
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kittyboy
har varit gruppchef fr skadeavdelning p bde stort och litet frskringsbolag.
p det stora s var ingngslnen runt 24-26k, erfaren lg runt 30k, lnerna hjdes en hel del, d mnga bolag snodde handlggare av varandra (Skedde i Malm) och d behvde man hja lnerna fr att inte tappa fr mnga.
p det mindre bolaget s var ingngslnen runt 19-22k, erfaren reglerare runt 26-28
har du ingen relevant erfarenhet s ska du ligga i det lgre spannet, oavsett lder, kan jag tycka.
sen de som tjnar 35k, dr r det oftast att de jobbat lngre eller har hand om mer avancerad reglering dvs att man kanske mste ha ngon typ av utbildning i botten (byggskadereglerare, skadetekniker eller dylikt) eller att man jobbat s lnge att man kan jobbet bra och har hand om mer storskadereglering, typ nedbrunna hus eller liknande. Sen skiljer sig tjnsterna t rtt mycket beroende p vilken typ av frskring man ska reglera. Att sitta och ta emot samtal fr att reglera en mobiltelefon kontra verfall gr ocks en del p lnen.

Sen har mnga av de traditionella frskringsbolagen rtt bra frmner, lite extra semesterdagar och pension, ska ocks lggas in i lnen.

Detta r ett konsultbolag, som jobbar t frskringsbolag skulle man kunna sga. Grejen r att jag hade haft frstelse om de stter en sn ingngsln under sjlva upplrningen. Men nr de inte kunde ge mig ett svar p hur mycket de som r skadereglerare tjnar dr i genomsnitt s kndes det lite mrkligt. Eller hur mycket man kunde frhandla upp sin ln om man gjorde ett bra jobb. D har jag inte mer att g p n de hr 22.000 de ville erbjuda mig.
Citera
2021-11-26, 22:00
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snitsigare
Lite lgt ja. Inte alla som vrdestter s kallade "vuxenlrlingar". Lite skillnad att anstlla en ungdom p 19 utan ngon yrkeserfarenhet och en vuxen med x antal rs erfarenhet. Finns arbetsgivare som ser skillnaden dock. Men att hamna p 35000:- direkt r ocks lite naivt. Men 25-26000:- fr att snabbt efter bevisad duglighet ka upp i ln.

Joo, lite s tnker jag med. Man fr vl nd prjsa lite om man vill satsa p personen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in