Citat:
Ursprungligen postat av
kittyboy
har varit gruppchef fr skadeavdelning p bde stort och litet frskringsbolag.
p det stora s var ingngslnen runt 24-26k, erfaren lg runt 30k, lnerna hjdes en hel del, d mnga bolag snodde handlggare av varandra (Skedde i Malm) och d behvde man hja lnerna fr att inte tappa fr mnga.
p det mindre bolaget s var ingngslnen runt 19-22k, erfaren reglerare runt 26-28
har du ingen relevant erfarenhet s ska du ligga i det lgre spannet, oavsett lder, kan jag tycka.
sen de som tjnar 35k, dr r det oftast att de jobbat lngre eller har hand om mer avancerad reglering dvs att man kanske mste ha ngon typ av utbildning i botten (byggskadereglerare, skadetekniker eller dylikt) eller att man jobbat s lnge att man kan jobbet bra och har hand om mer storskadereglering, typ nedbrunna hus eller liknande. Sen skiljer sig tjnsterna t rtt mycket beroende p vilken typ av frskring man ska reglera. Att sitta och ta emot samtal fr att reglera en mobiltelefon kontra verfall gr ocks en del p lnen.
Sen har mnga av de traditionella frskringsbolagen rtt bra frmner, lite extra semesterdagar och pension, ska ocks lggas in i lnen.
Detta r ett konsultbolag, som jobbar t frskringsbolag skulle man kunna sga. Grejen r att jag hade haft frstelse om de stter en sn ingngsln under sjlva upplrningen. Men nr de inte kunde ge mig ett svar p hur mycket de som r skadereglerare tjnar dr i genomsnitt s kndes det lite mrkligt. Eller hur mycket man kunde frhandla upp sin ln om man gjorde ett bra jobb. D har jag inte mer att g p n de hr 22.000 de ville erbjuda mig.