• 1
  • 2
2021-11-26, 19:32
Medlem
Har pajjat en kroppsdel man behöver för att gå.
Så kommer sitta framför datorn ett bra tag nu.
Funderar vad man kan göra för att tjäna lite pengar under tiden.

Poker- reggade nl200$ för typ 7 år sen, men har inte spelat på länge samt har ingen rulle.
Och att grinda 0.25/0.50 på svs känns riktigt segt.

Twitchstreamer- känns som.att det tar lång tid för att ens ha chansen till lite subs/donationer.
Samt har noll intresse av att spela spel eller annat och dela det med andra.

Youtube - skulle max kunna klämma fram en video med nåt meningslöst.

Odla gräs - Har bra förutsättningar för själva odlandet men skulle garanterat bara sitta på en kasse gräs och inte bli av med det.
Plus att att allt olagligt känns lite meh. Riskera hyfsat hårt straff för 50-100k . Nja

Blocketbedrägerier - inte min grej.

Hora-skulle nog säga att det inte heller är min grej.

Läste för länge sen om nån som lajvade chatbot på nåt skumrask-sexställe och tjänade ok. Men nej, säger fan nej där og.

Betalda undersökningar för ett presentkort på lokala biografen går bort det med.

Krypto kräver säkerligen nån startrulle och intresse. Vilket jag ej har.

Så vad finns det mer?
Droppa era familjetips för en invalid.
Citera
2021-11-26, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putss
Har pajjat en kroppsdel man behöver för att gå.
Så kommer sitta framför datorn ett bra tag nu.
Funderar vad man kan göra för att tjäna lite pengar under tiden.

Poker- reggade nl200$ för typ 7 år sen, men har inte spelat på länge samt har ingen rulle.
Och att grinda 0.25/0.50 på svs känns riktigt segt.

Twitchstreamer- känns som.att det tar lång tid för att ens ha chansen till lite subs/donationer.
Samt har noll intresse av att spela spel eller annat och dela det med andra.

Youtube - skulle max kunna klämma fram en video med nåt meningslöst.

Odla gräs - Har bra förutsättningar för själva odlandet men skulle garanterat bara sitta på en kasse gräs och inte bli av med det.
Plus att att allt olagligt känns lite meh. Riskera hyfsat hårt straff för 50-100k . Nja

Blocketbedrägerier - inte min grej.

Hora-skulle nog säga att det inte heller är min grej.

Läste för länge sen om nån som lajvade chatbot på nåt skumrask-sexställe och tjänade ok. Men nej, säger fan nej där og.

Betalda undersökningar för ett presentkort på lokala biografen går bort det med.

Krypto kräver säkerligen nån startrulle och intresse. Vilket jag ej har.

Så vad finns det mer?
Droppa era familjetips för en invalid.

Kan musik vara något? Producera och publicera. Dock kanske det inte är så mycket till inkomst om du inte har någon erfarenhet av det.

Men studera kanske? På distans utan träffar. Då får du in några tusen i alla fall och utbildning är aldrig fel.
Citera
2021-11-26, 20:00
Medlem
jbswebecks avatar
Tyvärr men att bara sitta framför en skärm och tjäna pengar utan risk finns inte dom alternativ du redan räknat upp är vad som gäller.
Citera
2021-11-26, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
Kan musik vara något? Producera och publicera. Dock kanske det inte är så mycket till inkomst om du inte har någon erfarenhet av det.

Men studera kanske? På distans utan träffar. Då får du in några tusen i alla fall och utbildning är aldrig fel.

Gjorde riktigt billiga hartstylelåtar i flstudio för typ tio år sen. Genererade 20k views och tio subs.
Musik är roligt men vet inte riktigt vart jag ska börja, känner mig rätt handlingsförlamad.
Citera
2021-11-26, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Tyvärr men att bara sitta framför en skärm och tjäna pengar utan risk finns inte dom alternativ du redan räknat upp är vad som gäller.

Tänker mig varken att man bara ska sitta framför en skärm och tjäna lätta dolares eller att man inte ska ta någon risk.
Funderar mer bara vad jag kan göra profit på medans jag är invalid.
Men är med på vad du säger.
Citera
2021-11-26, 20:20
Medlem
Citat:
Gjorde riktigt billiga hartstylelåtar i flstudio för typ tio år sen. Genererade 20k views och tio subs.
Musik är roligt men vet inte riktigt vart jag ska börja, känner mig rätt handlingsförlamad.

Du får nog börja någonstans. Skulle det finnas en enkel lösning skulle väldigt många sitta hemma och tjäna pengar. Utan en större ansträngning. Du måste satsa på något. Anstränga dig.
Citera
2021-11-26, 20:24
Medlem
Citat:
Du får nog börja någonstans. Skulle det finnas en enkel lösning skulle väldigt många sitta hemma och tjäna pengar. Utan en större ansträngning. Du måste satsa på något. Anstränga dig.

Ja absolut.
Även om det kanske låter så... så tror jag självklart inte att det finns nåt mirakel som magiskt skapar pengar utan ansträngning..
Sonderar bara terrängen lite då jag är invalid-noob.
Citera
2021-11-26, 20:28
Medlem
Citat:
Ja absolut.
Även om det kanske låter så... så tror jag självklart inte att det finns nåt mirakel som magiskt skapar pengar utan ansträngning..
Sonderar bara terrängen lite då jag är invalid-noob.

Kan du något om aktier? Har du något att investera med? Det kan vara ett alternativ
Citera
2021-11-26, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck

Jag håller med.
Senast redigerad av gemenerVERSALER 2021-11-26 kl. 20:34.
Citera
2021-11-26, 20:33
Medlem
Bonnatorps avatar
Telenor söker kundtjänstarbetare på ca 80%, med arbete hemifrån hela tiden. Det enda som krävs är dator och hygglig uppkoppling.
Lönen är runt 17.000 innan OB.

Kolla platsbanken under IT-jobb så torde det vara enkelt att hitta.
Citera
2021-11-26, 20:36
Medlem
Citat:
Kan du något om aktier? Har du något att investera med? Det kan vara ett alternativ

Fick aktier för ett värde av 30k när jag fyllde 18. Sålde dom och åkte till SOA i tre månader.
När jag kom hem så var samma aktier värda 200k. Min syster var skadeglad och behöll sina aktier i nåt år till. Då var dom värda typ 10k.
Så det är min enda erfarenhet

Har kanske 20k jag kan lägga, om det är nåt vettigt.
Citera
2021-11-26, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Telenor söker kundtjänstarbetare på ca 80%, med arbete hemifrån hela tiden. Det enda som krävs är dator och hygglig uppkoppling.
Lönen är runt 17.000 innan OB.

Kolla platsbanken under IT-jobb så torde det vara enkelt att hitta.

Det var endå ett bra konkret tips. Ska kolla upp det. Kan jag jobba och tjäna 17k så är det mkt bättre än att kolla youtube och tjäna noll.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in