2006-06-12, 11:11
Medlem
Jag ska göra ett filosofi arbete som består av att man ska skillra två olika filosofier, göra en konsekvensanalys och en fallstudie vad det nu innebär?

För att göra detta tänka jag ha som utgångspunkt 10 filosofiska frågor och behöver all ispiration möjlig =)))
Citera
2006-06-12, 12:18
Medlem
Kan du någonting om någon filosofi eller är du helt rudis? (bara frågar)

Sök på Stoicismen och mekanismen kanske, där har du iaf två olika skolor vid två olika tidpunkter med olika representanter.
Citera
2006-06-12, 21:00
Medlem
Micados avatar
Välj Schopenhauer och Nietzsche, eller Schopenhauer och Hegel. Se till att välja två intressanta filosofer så blir arbetet säkert bra. Ställ lite frågor om ontologi, moral och liknande.
Citera
2006-06-13, 02:18
Medlem
hehe jag e heelt off på filosofi behöver inspiration, tänkte först att jag skulle välja ut 10 filosofi frågor man kan inte komma på mer än 1, som är typ vad är meningen med livet? sedan tänkte jag försöka besvara alla dessa 10 frågor utifrån min synvinkel, därefter välja två filosofer eller inriktningar och beskriva dem både kritiskt osv.

Arbetet säger att jag ska göra en fallstudie och konsekvensanalys vad är det?

Detta är inte läxhjälp vill bara ha lite hjälp och inspiration, skicka gärna länkar eller ge mig tips =)
Citera
2006-06-28, 19:25
Medlem
Inte för att vara dryg med om du ska skriva ett arbete som ska rättas av en lärare så kanske du ska skippa särskrivningen och börja kolla din stavning så att du slipper komplettera i efterhand och så.

Såvida du inte ska filosofera om just ämnet arbete och skillra faktiskt är ett ord, isf ber jag om ursäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in