2021-11-29, 15:56
Medlem
Arnold.Svartnegers avatar
Får jag bara fråga: Varför får en person som inte representerar något parti och som därmed inte valts av folket få rösta om vem som ska bli statsminister? Jag pratar om Kakabaveh.
Citera
2021-11-29, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Med risk för att bli mobbad: det är utmärkt att även Sverige får en kvinnlig statsminister. Tio månader är inte lång tid att förbättra samhället på men man kanske kan se tendensen i alla fall. Tror att S kommer att samarbeta med delar av oppositionen framöver och det kan funka. Magdalena verkar vara positiv till det.

Utmärkt och utmärkt... Kan inte se det så.
Men alla; -Ä N T L I G E N !!
skruvar ju upp förväntningarna som hon nu måste visa att hon är man (höhö) att klara av.
Bra med en begränsad prövoperiod istället för 4 år.
Att hon blir sämre än Lofven kan väl ändå ingen tro...
Citera
2021-11-29, 16:01
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold.Svartneger
Får jag bara fråga: Varför får en person som inte representerar något parti och som därmed inte valts av folket få rösta om vem som ska bli statsminister? Jag pratar om Kakabaveh.

Riksdagsledamöterna väljs in av folket, det man röstar på är alltså ledamöterna enligt den lista som står på valsedeln.

Det är en viktig princip, så man vet vilka man väljer in. Partierna kan alltså inte själva förändra sin riksdagsgrupp hur som helst.
Citera
2021-11-29, 16:01
Medlem
KillenArCPs avatar
Kommer dröja max ett halvår innan hon börjar med sitt supande igen.
Citera
2021-11-29, 16:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Vad finns det för vinning i att ha en kvinna som statsminister??? Det är väl politiken och inte könet som påverkar! Hoppas du har ett bra svar, annars får du nog betraktas som aningen hjärndöd😅

...enda bra svaret är väl i så fall att nu är "Sveriges första kvinnliga statsminister-frågan" avklarad och medierna eller S kan inte dra detta kort igen i nästkommande val (+som bonus att inte Annie Lööf kan skriva detta på sitt CV, nu kommer hon istället att vara mer känd framgent som den femtekolonnare hon visade sig vara för de närande svenskarna).
Citera
2021-11-29, 16:03
Medlem
Mona Sahlin snart i SR P1, i frågan.
Citera
2021-11-29, 16:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Mona Sahlin snart i SR P1, i frågan.

snillen spekulerar m a o
Citera
2021-11-29, 16:07
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Det tramsigaste av allt. Vad låg det på när sosseriet tillträde? 14 kr?
Hur mkt skatt har de (s+mp) addat på priset sen dess? 2 kr? 3 kr?

50 öre... Kan de inte bättre än så.

Dom har ju tom överträffat sig själva då deras egen prognos 2015 sa att drivmedel skatten skulle vara 7.77SEK per liter och nu ligger på 10!

https://www.ekonomifakta.se/Artiklar/2015/maj/automatiskt-hojd-bensinskatt-i-framtiden/#:~:text=Prognos%20%C3%B6ver%20bensinskattens%20ut veckling

"Under vecka 46 kostade bensinen i genomsnitt 17,76 kronor litern. 58 procent, eller 10,29 kronor, av priset utgjordes av skatter."

Får se vad som händer efter nästa val!!!
Citera
2021-11-29, 16:09
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Ja Justja! Så var det ja.

Håller faktiskt med där. Hellre renodlad S än S+MP.
Men får väl hoppas på en riktig regering nästa år.
Det var ju Löven som tog med salladskommunisterna så MA får ett litet plus där i alla fall.
Citera
2021-11-29, 16:10
Avslutad
förrädare den där liberala kvinnan aja det partiet är ändå borta snart.
Citera
2021-11-29, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Vid klockan 9 så ska riksdagen bestämma vilken statsminister Sverige ska ha. Här är förutsättningarna. I den här tråden kan vi diskutera omröstningen och dess konsekvenser.
Ändra rubriken till omvald.
Citera
2021-11-29, 16:16
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Utmärkt och utmärkt... Kan inte se det så.
Men alla; -Ä N T L I G E N !!
skruvar ju upp förväntningarna som hon nu måste visa att hon är man (höhö) att klara av.
Bra med en begränsad prövoperiod istället för 4 år.
Att hon blir sämre än Lofven kan väl ändå ingen tro...

En spaning här. När jag såg Magdalena Anderssons nollställda face när Nooshi Dadgostar talade i dag så kände jag att Magdalena Andersson avskyr allt extremt som V och MP. Hon går nog bättre ihop med Annie Lööf ändå. En Annie Lööf som såg klart positiv ut när Ulf Kristersson talade. Ja jag tror Magdalena Andersson kommer dra sig mot mitten och närma sig M absolut. Hon är säkert glad att slippa regeringsbudgeten med dess MP-inslag. Hon har ju sagt att den borgerliga budgeten inte innebär några problem för henne. Jag tror Magdalena Andersson hellre samarbetar med M än med MP-V. MP+V kan hamna i öknen så småningom tror jag. SD kanske också. Det är spännande tider nu. Kanske politikerna rentav kan försöka göra något åt Sveriges problem? Jag tror Magdalena Andersson delar den problembild som M-KD-L och SD redovisar. Gör C det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in